به گزارش بازتاب آنلاین، در روزگاری که بیماری های قلبی و ریوی به دلیل آلودگی هوا بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می کند و یا مشکلات در درمان بیماران خاص و تهیه داروهای آنها در راس اخبار قرار دارد، شاید هیچکس به فکر سلامتی این بیماران نباشد. پاهایی که اگر سالم نباشند، به شما کمکی نمی‌کنند که به یک پیاده‌روی ساده بروید یا حتی یک خرید کوچک از سوپرمارکت محلی انجام دهید. یکی یکی از مشکلاتی که بیماران سلامت پا با آن مواجه هستند، بیماری خار پاشنه پا است.

دکتر در مورد این بیماری گفت. احمد موذن زاده، فیزیوتراپیست به بازتاب آنلاین گفت: معمولا افراد مبتلا به خار پاشنه هنگام بیدار شدن از خواب در ناحیه استخوان پاشنه پا درد دارند.

وی ادامه می دهد: این افراد در هنگام بیدار شدن و راه رفتن به محض اینکه پای خود را روی زمین قرار می دهند، درد شدیدی در ناحیه پاشنه پا احساس می کنند، البته ممکن است پس از مدتی راه رفتن و راه رفتن، درد کاهش یابد.

علل خار پاشنه پا

وی در خصوص علل ایجاد خار پاشنه در بیماران می گوید: ایجاد خار پاشنه نشانه فشار فیزیکی بیش از حد بر استخوان پاشنه و استخوانی شدن آن است. ایستادن طولانی مدت و پوشیدن کفش های نامناسب مانند کفی سفت و صاف و البته وزن زیاد همراه با کم تحرکی می تواند یکی از دلایل اصلی خار پاشنه باشد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران می گوید: افراد مبتلا به خار پاشنه ممکن است دچار مشکلاتی مانند کوتاهی تاندون آشیل شوند. کوتاه شدن تاندون آشیل هنگام پوشیدن کفش های پاشنه بلند به خصوص در خانم ها می تواند یک عارضه باشد.

توصیه ها

موذن زاده در پایان می گوید: توصیه ما این است که افرادی که چنین علائمی دارند حتماً به پزشک مراجعه کنند و از پاشنه پا عکس بگیرند؛ با این اقدام مشخص می شود که فرد خار پاشنه دارد یا صرفاً التهاب کف پا دارد. البته پاها: «التهاب کف پا، اگر مداوم باشد، می‌تواند منجر به ایجاد خار پاشنه شود».

2333333

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما