اخبار روز

این پودر سفید از پوکی استخوان جلوگیری می کند

به گزارش مگتو، اکثر مردم بر این باورند که مصرف نمک تنها عوارض و مضراتی برای بدن به همراه دارد، در حالی که مصرف نمک به مقدار مناسب، خواص خوبی برای زیبایی و سلامت بدن دارد.

ایسنا در پیامی نوشت: به گفته کارشناسان آمریکایی ها برای حفظ سلامت بدن خود حداقل 500 میلی گرم سدیم مصرف می کنند. اما نیازها، عادات و سبک زندگی فردی آنها به طور قابل توجهی متفاوت است. بیشتر نمکی که ما مصرف می کنیم از غذا و مقدار کمی از آب می آید. در این قسمت به فواید نمک می پردازیم.

فواید استفاده از نمک

جذب آب:
بیماری های مزمن بیماری زا مانند اسهال و وبا منجر به کم آبی بدن و از بین رفتن مواد معدنی در بدن می شود. اگر درمان به موقع انجام نشود، می تواند منجر به اختلال در عملکرد کلیه و گوارش شود.

مصرف نمک های محلول در آب و گلوکز سریع ترین راه برای مبارزه با خشکی بدن است. به بیماران مبتلا به اسهال و سایر بیماری های بیماری زا می توان محلول خوراکی نمک و آب داد.

پیشگیری از پوکی استخوان:
نمک برای استخوان های سالم مورد نیاز است و تقریبا یک چهارم نمک بدن شما در استخوان های شما ذخیره می شود. نبود نمک و آب باعث می شود بدن نمک مورد نیاز را از استخوان ها جذب کند که می تواند منجر به پوکی استخوان شود. بنابراین مصرف متعادل آب و نمک به شما در پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند.

تسکین عضلات (پاها):
گرفتگی عضلات در افراد مسن و ورزشکاران شایع است. از علل این مشکل می توان به ورزش، نوسانات وزن بدن، بارداری، عدم تعادل الکترولیت ها و از دست دادن نمک در بدن اشاره کرد.

فعالیت بدنی شدید در گرمای تابستان یکی این یکی از دلایل اصلی اسپاسم عضلانی غیر ارادی است. ورزشکاران روزانه 4 تا 6 قاشق چایخوری نمک را به دلیل تعریق زیاد از دست می دهند. خوردن غذاهایی که منابع طبیعی نمک هستند می تواند شدت گرفتگی عضلات را کاهش دهد.

به ورزشکاران توصیه می شود یک لیوان آب با یک قاشق چایخوری نمک بنوشند. آب گوجه فرنگی و نوشیدنی های ورزشی نیز گزینه های خوبی هستند.

کمک به درمان فیبروز کیستیک:
فیبروز کیستیک یک بیماری ژنتیکی است که در اثر از دست دادن بیش از حد نمک و مواد معدنی از طریق تعریق، کم آبی بدن و مخاط ایجاد می شود. مخاط زیاد دستگاه ادراری و دستگاه گوارش را مسدود می کند.

در این بیماری از دست دادن یون های سدیم و کلرید به شکل نمک به حدی زیاد است که پوست بیماران شور می شود. برای جبران این آسیب این گونه افراد باید غذاهای شور و شور بخورند. از آنجایی که مخاط از جذب چربی در شکم جلوگیری می کند، افراد مبتلا به فیبروز کیستیک ممکن است دچار کمبود مواد مغذی محلول در چربی مانند ویتامین های A، Ey و K باشند.

بهبود بهداشت دهان و دندان:
مینای دندان لایه سختی است که دندان ها را می پوشاند و از آنها در برابر پلاک و حملات اسیدی محافظت می کند. مینای دندان از نمک محلولی به نام هیدروکسی آپاتیت تشکیل شده است. پوسیدگی دندان زمانی رخ می دهد که این نمک ها با تشکیل پلاک حل شوند.

کمبود مینای دندان منجر به از بین رفتن استخوان و مواد معدنی دندان می شود و منجر به پوسیدگی دندان می شود. استفاده از آب نمک، مسواک و نخ دندان می تواند اثر بازدارنده ای بر التهاب لثه و پوسیدگی دندان داشته باشد، اما هیچ مطالعه علمی قطعی در مورد استفاده از آب نمک برای پیشگیری از بیماری های مزمن دندان وجود ندارد.

تسکین گلودرد و سینوزیت:
غرغره کردن با آب نمک گرم می تواند گلودرد را تسکین دهد و همچنین به درمان عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی کمک کند. با این حال، شواهد علمی کافی برای حمایت از این اثر وجود ندارد. آب نمک ممکن است احساس خارش در گلو را تسکین دهد، اما لزوماً زمان درمان عفونت را کوتاه نمی کند.

بینی خود را با آب نمک بشویید زیرا یک درمان موثر برای سینوزیت است. آب نمک می تواند احتقان بینی را که از تنفس طبیعی جلوگیری می کند، تسکین دهد. با این حال، مطالعات بالینی از این روش برای درمان سینوزیت پشتیبانی نمی کند.

مفید برای دستگاه گوارش:
نمک نقش مهمی در هضم و جذب دارد. نمک باعث تحریک آنزیم آمیلاز در دهان می شود. وقتی از نمک استفاده می شود، به شما امکان می دهد طعم غذا را بچشید. علاوه بر این نمک با تجزیه مولکول های غذا برای هضم و هضم غذا مفید است. علاوه بر این، نمک اسید هیدروکلریک تولید می کند. اسید کلریدریک در ترشحات گوارشی بسیار مهم است و دیواره های معده را می پوشاند.

بهبود مشکلات تنفسی:
نمک به مشکلات تنفسی مانند آسم، برونشیت و تب کمک می کند، همچنین التهاب دستگاه تنفسی را کاهش می دهد، تشکیل مخاط را کاهش می دهد تا راحت تر نفس بکشید. نصف قاشق چایخوری نمک را به یک لیوان آب اضافه کنید و بنوشید. این ترکیب به پاکسازی سینوس ها کمک می کند.

درمان زخم انگشتان پا:
گاهی ناخن انگشت شست پا به داخل گوشت نفوذ کرده و رشد می کند و باعث درد و عفونت شدید می شود. برای کاهش تورم و حساسیت، می توانید چند روز متوالی پای خود را در محلول آب و نمک قرار دهید و از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید و بعد از هر بار بانداژی را دور انگشت پا بپیچید. اگر پس از چند روز بهبودی حاصل نشد، به پزشک مراجعه کنید.

کاهش اگزما و پسوریازیس:
در وان حمام محلولی از آب و یک فنجان نمک درست کنید و به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید. این به کاهش تورم اگزما کمک می کند.

خواص مصرف نمک با معده خالی
برای افزایش عملکرد بدن، صبحانه شما باید مغذی باشد. همچنین قبل از صبحانه مقداری آب گرم و محلول نمکی بنوشید زیرا آب نمک حاوی مقدار مناسبی الکترولیت است و مواد معدنی مورد نیاز بدن را برای انرژی تامین می کند.

تسهیل خواب و درمان افسردگی:
بسیاری از افراد هنگام خواب مشکل آبریزش دهان دارند. خوابیدن منجر به کمبود نمک در بدن می شود که می تواند منجر به کم آبی بدن و افزایش ترشح غدد بزاقی شود. مصرف نمک قبل از خواب از ترشح بیش از حد بزاق جلوگیری می کند. علاوه بر این، نمک به شما این امکان را می دهد که استرس را مدیریت کرده و افسردگی را از طریق تولید دو هورمون سروتونین و ملاتونین درمان کنید و به شما امکان می دهد شب بهتر بخوابید.

تقویت سیستم ایمنی:
نمک اولین آنتی بیوتیک جهان است و دارای خواص ضد ویروسی است. بنابراین، جایگزین فوق العاده ای برای آنتی بیوتیک هایی است که دارای عوارض جانبی هستند. نمک سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به شما کمک می کند از بدن در برابر ویروس های سرماخوردگی، تب، آنفولانزا و بیماری های خود ایمنی و آلرژی محافظت کنید.

سلامت قلب:
اگرچه نمک به عنوان یک ماده مضر شناخته شده است، ترکیب آن با آب می تواند به کاهش کلسترول و فشار خون بالا، کنترل ضربان نامنظم قلب و در نتیجه ایجاد ایمنی در برابر حملات قلبی و تصلب شرایین کمک کند.

لایه برداری صورت:
می توانید با ماساژ دادن پوست با ترکیبی از یک قاشق چای خوری نمک و یک قاشق چای خوری روغن زیتون، صورت خود را لایه برداری کنید.

نرم کننده های پوست:
نمک می تواند به کاهش چربی پوست کمک کند. برای این کار یک بطری اسپری کوچک با آب ولرم و یک قاشق چایخوری نمک درست کنید و روی صورت خود اسپری کنید. مراقب باشید به چشمان خود دست نزنید. این ترکیب به عنوان یک نرم کننده پوست عمل می کند.

درمان ورم چشم:
برای درمان پف‌کردن چشم‌ها، به پشت دراز بکشید، پنبه‌ای را در محلول آب نمک داغ خیس کنید و روی چشم‌های پف‌کرده بمالید.

اسکراب با نمک:
لایه برداری دست و پا با نمک می تواند سلول های مرده را از بین ببرد و همچنین گردش خون را بهبود بخشد. بعد از حمام و در حالی که پوست هنوز مرطوب است مقداری نمک روی دست خود بریزید و به آرامی روی دست و پا بمالید.

نرم شدن مو:
به دلیل وجود مواد معدنی مهم، نمک می تواند موها را درخشنده، ترمیم و محافظت کند.

جلوگیری از عرق کردن پوست سر:
برای کاهش تعریق، از اسپری نمک روی ریشه های مرطوب مو استفاده کنید و اجازه دهید خشک شود. نمک می تواند عرق و روغن را از بین ببرد.

کاهش استرس:
تحقیقات نشان داده است که هورمون های استرس توسط مقادیر بالای سدیم در بدن مهار می شوند و با اختلالات افسردگی مبارزه می کنند.

درمان آفت دهان:
برای کاهش زخم های دهان و بهبود سریعتر، می توانید دهان خود را با محلول آب و نمک بشویید. یک قاشق چایخوری نمک را به نصف لیوان آب اضافه کنید، محلول را در دهان خود بچرخانید و سپس دور بریزید. تکرار این عمل در طول روز باعث بهبود درد دهان می شود.

شستشوی زخم:
شستن زخم با آب نمک و فشار کم در پیشگیری از عفونت و تشدید آن موثر است.

۲۳۳۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا