یک هدست ویژه که تکانه های الکتریکی را به مغز می فرستد در آزمایشات بالینی برای درمان علائم افسردگی در خانه ثابت شده است. علاوه بر این، هیچ عارضه جانبی جدی در هنگام استفاده از این دستگاه گزارش نشده است.

به گزارش دیجیاتو؛ در مطالعه ای بر روی 174 نفر که از هدست Flow Neuroscience استفاده می کردند، محققان دریافتند که این دستگاه می تواند تمام علائم افسردگی را در بیش از نیمی از بیماران تنها در 10 هفته از بین ببرد. برخی از متخصصان ادعا می کنند که این مکانیسم می تواند نقش بسیار مهمی در درمان آینده این بیماری داشته باشد.

هدستی برای درمان علائم افسردگی

علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که علائم افسردگی در حداقل 64.2٪ از بیماران بهبود یافته است. با استفاده همزمان از این دستگاه و داروهای ضد افسردگی، 1/67 درصد افراد بهبود یافتند. ضمناً هیچ عارضه ای در حین استفاده از این هدست مشاهده نشده است.

هدست Flow Neuroscience که از روشی به نام تحریک موج مستقیم مغز (tDCS) استفاده می کند، شامل دو الکترود است که جریان ضعیفی تا 2 میلی آمپر را به پیشانی بیمار منتقل می کند. محققان در طول دوره پژوهش از طریق تماس های ویدیویی، روند کار را زیر نظر گرفتند. 5 جلسه 30 دقیقه ای استفاده از هدست در 3 هفته اول، اما 3 جلسه 30 دقیقه ای در 7 هفته بعدی وجود داشت.

روش tDCS نورون‌های نواحی پیشانی مغز را سریع‌تر فعال می‌کند. در نتیجه، این می تواند تأثیر مثبتی بر شبکه بزرگتر مغزی که تحت تأثیر افسردگی قرار گرفته است داشته باشد.

تخمین زده می شود که 5 درصد از بزرگسالان در سراسر جهان از افسردگی رنج می برند. رایج ترین درمان برای این اختلال استفاده از داروهای ضد افسردگی و درمان های فیزیولوژیکی است، اما بیش از یک سوم افراد مبتلا به اختلال افسردگی اساسی (MDD) به طور کامل بهبود نمی یابند.

نتایج این تحقیق در مجله Nature Medicine منتشر شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما