بعدی- فرض کنید با یک مشکل سخت در محل کار مواجه شده اید، 10 دقیقه گذشته را پشت میز خود به دنبال راه حلی نشسته اید اما نتیجه ای نگرفته اید، اکنون چه خواهید کرد؟

بر اساس گزارش Inq، والتر آیزاکسون، زندگی نامه نویس استیو جابز، می گوید: «استیو جابز پیاده روی را به گفتگوهای جدی ترجیح می داد. حتی همکاران جابز در مصاحبه های مختلف از پیاده روی طولانی با این مخترع صحبت کردند. در هر فیلم یا کتابی که درباره بنیانگذار اپل تماشا کنید یا بخوانید، خواهید دید که او زمان زیادی را صرف پیاده روی می کند.

تنها دلیلی که جابز همیشه پیاده روی می کرد، عشقش به ورزش و بیرون بودن بود نبود. استیو جابز در حال آزمایش راه حلی بود که اخیرا توسط علوم اعصاب کشف شده است. پیاده روی عملکرد مغز را بهبود می بخشد. بهبود عملکرد مغز منجر به کشف راه حل های جدیدی می شود که هرگز در هنگام نشستن به ذهن نمی رسد. به همین دلیل است که دانشمندان علوم اعصاب این عادت مفید جابز را به مردم توصیه می کنند. اگر بعد از 10 دقیقه فکر کردن نتوانستید راه حلی پیدا کنید، پیاده روی کنید.

میتو استورونی، عصب شناس تحصیل کرده در کمبریج، اخیراً در مصاحبه ای قانون 10 دقیقه را پیشنهاد کرده است. این عصب شناس توضیح داد که مغز مانند ماهیچه ها نیست. به طور کلی، تلاش بیشتر هنگام انجام وظایف فیزیکی منجر به موفقیت می شود. ورزش عضلات آنها را تقویت می کند، اما مغز را تقویت نمی کند. کار بیش از حد مغز اغلب نتیجه معکوس دارد.

برای کارهای معمولی که نیازی به خلاقیت ندارند، نشستن پشت میز و تمرکز روی مشکل در دست اغلب بهترین انتخاب است. اما اگر نیاز به ارائه ایده ها یا راه حل های جدید دارید، نیازی به تمرکز ندارید. ذهن باز و آزاد، ایجاد ارتباطات جدید و یافتن راه‌های راحت برای حل مشکلات را آسان‌تر می‌کند و همچنین از ناامیدی و ناامیدی جلوگیری می‌کند. استورونی استدلال می کند که به جای تلاش برای تحمیل ایده ها، مغز باید برای یافتن راه حل های نوآورانه آماده شود.

چرا قانون 10 دقیقه عملکرد مغز را بهبود می بخشد؟

استورونی می‌گوید حرکت فیزیکی طرز فکر شما را تغییر می‌دهد و دیگر عصب‌شناسان استدلال می‌کنند که حرکت می‌تواند ذهن را از افکار تکراری و بی‌ثمر منحرف کند. پیاده روی به جای خوابیدن یا چرخیدن در فضای مجازی ذهن را هوشیار نگه می دارد. از آنجایی که محیط اطراف فرد در حین راه رفتن دائماً در حال تغییر است، مغز وقت تمرکز روی یک چیز واحد را ندارد و از این زمان برای بررسی مشکل پیش روی خود و بررسی راه های احتمالی استفاده می کند. فکر کردن در حین راه رفتن باعث می شود هنگام فکر کردن به راه حل، از افکار وسواسی دور شوید.

استورونی ادامه داد: “وقتی در حال راه رفتن هستید، زمانی برای نشخوار فکری ندارید، زیرا باید به مسیر خود توجه کنید و زمانی برای فکر کردن طولانی مدت ندارید.” بسیاری از متفکران مشهور از جمله چارلز داروین و مارک زاکربرگ از زمان های قدیم از این روش 10 دقیقه ای استفاده کرده اند و معتقدند پیاده روی به آنها کمک می کند تا باهوش تر و نوآورتر شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما