اخبار روز

این تمرینات برای بیماری کبد چرب معجزه می کند

تحقیقات جدید نشان می دهد که 150 تا 300 دقیقه ورزش در هفته منجر به کاهش قابل توجه چربی کبد در بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی می شود.

بر اساس گزارش سبز مثبت، ورزش در صورت ابتلا به بیماری کبد چرب اهمیت ویژه ای دارد و می تواند از سلامت اندام های مختلف بدن از جمله قلب و عروق خونی حمایت کند و کیفیت خواب را بهبود بخشد. برای دیدن معجزه باید ورزش مناسب را در برنامه هفتگی خود بگنجانید. تمرینات ما در برابر بیماری کبد چرب را بررسی کنید.

سبک زندگی مدرن، به ویژه دریافت کالری بالا و عدم تحرک بدنی، به افزایش شیوع بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) کمک می کند، که یک مشکل عمده بهداشتی در سراسر جهان است. با این حال، تغییر سبک زندگی نه تنها بر والدین بلکه بر فرزندان آنها نیز تأثیر می گذارد.

بنابراین برای مقابله با این بیماری به راهکارهای مناسب نیاز داریم. ورزش در برابر بیماری کبد چرب یک رویکرد غیر دارویی و یک راه حل هیجان انگیز است. این تمرینات برای بیماری کبد چرب معجزه می کند.

در واقع، ورزش های هوازی مانند پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا، آهسته دویدن، رقصیدن و ورزش های گروهی می توانند میزان چربی در کبد شما را کاهش دهند. ورزش شدید همچنین می تواند التهاب را در بدن کاهش دهد.

تمرینات مقاومتی یا تمرینات قدرتی مانند وزنه برداری نیز می تواند بیماری کبد چرب را بهبود بخشد. حداقل 5 روز در هفته 30 تا 60 دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​یا شدید و 3 روز در هفته تمرینات قدرتی متوسط ​​یا شدید انجام دهید.

ورزش هوازی متوسط ​​(کاردیو) یا ورزش ضد کبد چرب

کاردیو فعالیتی است که ضربان قلب شما را افزایش می دهد و باعث می شود کمی احساس تنگی نفس کنید و دمای بدن شما را بالا می برد.

  • سعی کنید این تمرینات را 150 دقیقه (دو ساعت و نیم) در هفته انجام دهید. شما می توانید زمان را برای این کار به دلخواه تنظیم کنید، به عنوان مثال. ب. 30 دقیقه، 5 روز در هفته. اگر این برای شما زیاد است، ست های 10 دقیقه ای را امتحان کنید.
  • به یاد داشته باشید که بهتر است به آرامی رشد کنید.
  • نمونه هایی از فعالیت های هوازی متوسط ​​شامل پیاده روی سریع، رقص، دوچرخه سواری، ایروبیک در آب و غیره است.

فعالیت شدید

با تلاش بیشتر می توانید فعالیت های متوسط ​​را به فعالیت های شدید تبدیل کنید. این باعث می شود تنفس شما سنگین تر و سریع تر شود و از گفتن بیش از چند کلمه جلوگیری کنید.

فعالیت‌های با شدت بالا، تمرین‌هایی هستند که در فواصل کوتاه و شدید انجام می‌شوند که به عنوان تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT) نیز شناخته می‌شوند، مانند دویدن از پله‌ها یا بلند کردن وزنه‌های سنگین.

برای رسیدن به هدف هفتگی نیازی نیست ورزش شدید انجام دهید، زیرا 75 دقیقه فعالیت شدید معادل 150 دقیقه فعالیت متوسط ​​است.

تمرینات قدرتی، تمرینات استقامتی یا تمرینات مقاومتی

تمرینات قدرتی را حداقل دو روز در هفته انجام دهید تا تمام گروه های عضلانی اصلی (پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه ها و بازوها) را تقویت کنید. این تمرینات را تا حد امکان با یک استراحت کوتاه انجام دهید.

نمونه هایی از تمرینات قدرتی عبارتند از: یوگا، پیلاتس یا تای چی، تمرینات قدرتی، ورزش هایی مانند هل دادن یا اسکات و غیره. مطالعات فعلی نشان می دهد که انجام تمرینات قدرتی منجر به بهبود آنزیم های کبدی مانند آسپارتات ترانس آمیناز (AST) می شود.

یک مطالعه نشان داد که سه ماه تمرین مقاومتی باعث افزایش توده بدون چربی و کاهش چربی کبد و کل چربی بدن در بیماران مبتلا به کبد چرب شد. همچنین تمرین مقاومتی باعث کاهش فریتین سرم شد.

تمرینات یوگا علیه کبد چرب

تمرین روتین یوگا برای درمان بیماری کبد چرب باعث افزایش قدرت، افزایش جریان خون و بهبود هضم می شود. همچنین می تواند عوامل زمینه ای مانند استرس و عدم تحرک را از بین ببرد.

یوگا فواید زیادی در درمان بیماری کبد چرب و بهبود عملکرد کبد دارد، همچنین از سلامت جسمی و روانی حمایت می کند و باعث تقویت قدرت، ثبات و آرامش می شود. یک مطالعه کوچک در سال 2019 نشان می دهد که تمرین منظم یوگا می تواند به میزان قابل توجهی سطح هموگلوبین A1c و کلسترول کل را کاهش دهد.

تمرین یوگا همچنین می تواند به کاهش اندازه کبد کمک کند. برای حفظ یک سبک زندگی سالم، یوگا را در برنامه هفتگی خود قرار دهید.

نمونه هایی از تمرینات یوگا که برای بیماری کبد چرب مناسب هستند:

  • ژست مثلثی یا حالت مثلث: این حالت انرژی، قدرت، تعادل و انعطاف پذیری را افزایش می دهد.
  • ژست ابوالهول یا ژست ابوالهول: این حرکت یک خم ملایم پشتی است که ماهیچه های مرکزی را تقویت می کند، اندام های شکمی را تحریک می کند و باعث آرامش می شود.
  • ژست کبرا یا ژست کبرا: این وضعیت قدرت مرکزی، انعطاف پذیری ستون فقرات و گردش خون را بهبود می بخشد. همچنین تأثیر مثبتی بر استرس، هضم و عملکرد تنفسی دارد.
  • موضع تعظیم یا وضعیت تعظیم: تمرین کمان می تواند گردش خون و توانایی گوارش را بهبود بخشد و سطح انرژی بدن را افزایش دهد.
  • ژست نیمه ارباب ماهی ها یا ژست نیمه ارباب ماهی: تمرین این عبارت نیروبخش باعث کاهش اضطراب و تحریک اندام های داخلی شما می شود.

آخرین کلمه

در این مقاله تمریناتی را برای مقابله با کبد چرب ارائه کرده ایم. به طور کلی، ورزش با تغییر متابولیسم چربی در بدن، میزان چربی تولید شده و ذخیره شده در کبد را کاهش می دهد و بر باکتری های روده تأثیر می گذارد.

همچنین حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد، این بهبود منجر به کاهش چربی کبد می شود. بنابراین، گنجاندن انواع مختلف تمرینات در برنامه روزانه برای کبد چرب و سلامت کلی کبد بسیار مهم است.

ورزش منظم با افزایش ضربان قلب و تسریع کاهش وزن، سلامت کبد را بهبود می بخشد. فعالیت های تمرینی قدرتی مانند وزنه برداری، تمرینات هوازی متوسط ​​و شدید، تمرینات یوگا و غیره برای بیماری کبد چرب معجزه می کنند. بهترین روش ورزشی برای بیماران مبتلا به کبد چرب، ورزش های هوازی همراه با تمرینات قدرتی است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا