اخبار روز

کدام بازنشستگان امروز سپرده های میلیونی داشتند؟/جزئیات

 


بر اساس گفته های صندوق بازنشستگی کشوری  نوبت پنجم وام ضروری بازنشستگان کشوری برای تقریبا۳۲ هزار نفر از بازنشستگان مشمول امروز پرداخت شده است.

این اعتبار به مبلغ 30 میلیون تومان با اقساط 36 ماهه برای بازنشستگان واجد شرایط واریز شده است.

همچنین وام همپاد (حامی پایان نامه های دانشجویی بازنشستگان و فرزندان آنها) به 500 نفر از واجدین شرایط پرداخت شد. این تسهیلات برای مقطع کارشناسی ارشد 6 میلیون تومان و برای دکتری 8 میلیون تومان است.

به گزارش ایرنا، چهارمین قسط از وام ضروری 30 میلیونی از این صندوق برای واجدین شرایط 16 می گیرد. مهر و شیفت سوم هم مرداد این ماه واریز شد.

سامانه ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان کشوری از ابتدا خرداد در سال جاری فعال شده و در طول سال به صورت بی وقفه برای پرداخت تسهیلات فعال خواهد بود.

بازنشستگان و مشمولان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با رعایت شرایط و ضوابط زیر درخواست وام ضروری خود را ثبت کنند.

پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی در بانک صادرات ایران واریز خواهد شد.

هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های دوره های قبلی بر اولویت بندی وام یا واجد شرایط بودن تأثیری نخواهد داشت.

متقاضیانی که تاریخ بازنشستگی آنها کمتر از یک سال باشد امکان ثبت نام را نخواهند داشت.

وراث مردی که ظرف سه سال آینده از فهرست تعهدات حذف شوند امکان ثبت نام را ندارند.

متقاضیانی که برای سال جاری حکم تمدید صادر نشده است امکان ثبت نام را نخواهند داشت.

فقط یکی از وراث مکلف می تواند با رضایت سایر وراث مکلف از وام استفاده کند. بنابراین سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد ورثه» و تکمیل آن رضایت خود را برای دریافت وام از متقاضی اعلام کنند.

لازم به ذکر است برای تکمیل مشخصات در نظام تعهدات وراث لازم است بیش از یک نفر این وظیفه را بر عهده بگیرند.

تنها در صورت تکمیل اطلاعات و تایید در سامانه تعهد وراث، درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار می گیرد.

در مورد تعهد وراث صغیر نیز فقط از طریق سامانه مدیریت استان و با ارائه مدارک (ولایت، حکم سرپرستی صادره از قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران) قابل تایید است.

متقاضی «بازنشسته» که علاوه بر حقوق بازنشستگی به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می کند تا یکی از وراث صاحب قدرت از تسهیلات وام ضروری بهره مند شود، توصیه می شود متقاضی «بازنشسته» اداره کل بازنشستگی» » ثبت نام.

«حق گیر» شاکی که علاوه بر دریافت حق الامتیاز فقط از دفتر اول، از دفتر دوم نیز به همراه سایر وراث حق الامتیاز دریافت می کند. توصیه می شود متقاضی «صاحب حق» در «اداره کل یکم» ثبت نام کند تا از بقیه وراث صاحب حق یک نفر در «اداره کل دوم» ثبت نام کند.

ذکر شماره دفتر بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

ثبت نام در سامانه، حق بازپرداخت وام را برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

پس از پایان مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان شامل کل مبلغ وام دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و … بررسی و اولویت بندی و بر اساس میزان اعتبار تخصیص یافته توسط واحد عامل انجام می شود. بانک، «واجدین» مشخص و اسامی در سامانه اعلام می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا