ایرلند و اسپانیا تاکید کردند که این کار باید بر اساس حکم دادگاه بین المللی لاهه که در ژوئیه گذشته صادر شد و اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل را غیرقانونی اعلام کرد، انجام می شد.

پس از اینکه کشورهای حامی اسرائیل تلاش های ایرلند و اسپانیا در اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم ها علیه اسرائیل را خنثی کردند، دولت ایرلند اعلام کرد که تحریم های مستقلی را اعمال خواهد کرد.

به گزارش تسنیم؛ روزنامه عبری گلوبز در گزارشی مرتبط نوشت: ایرلند در حال آماده شدن برای اعمال تحریم های اقتصادی مستقل علیه اسرائیل است.

این اقدام ایرلند خارج از چارچوب اتحادیه اروپا پس از آن صورت می گیرد که حامیان اسرائیل در این اتحادیه تلاش های ایرلند و اسپانیا را در این زمینه ناکام گذاشتند، در حالی که این دو کشور به همراه اسلوونی و لوکزامبورگ از جریان حمایت از اتحادیه اروپا حمایت می کنند. که فلسطینیان در این قاره به دنبال جلوگیری از صادرات محصولات اسرائیلی به اروپا به ویژه محصولات غذایی و صنعتی هستند.

در بخشی دیگر از گزارش گلوبس، اتحادیه اروپا با تجارت 50 میلیارد دلاری در سال گذشته، بزرگترین شریک تجاری اسرائیل است.

این در حالی است که ایرلند، اسپانیا و چند کشور دیگر از ابتدای سال جاری میلادی خواهان تعلیق قرارداد مشارکت بین اتحادیه اروپا و اسرائیل بودند که مورد حمایت جوزپ پورل، کمیسر روابط خارجی اتحادیه اروپا برای حمایت از اسرائیل بود. به ویژه اتریش و آلمان. آنها جلوی این اتفاق را گرفتند.

ایرلند و اسپانیا تاکید کردند که این کار باید بر اساس حکم دادگاه بین المللی لاهه که در ژوئیه گذشته صادر شد و اشغال کرانه باختری توسط اسرائیل را غیرقانونی اعلام کرد، انجام می شد.

در همین زمینه، سیمون هریس، نخست وزیر ایرلند این هفته اعلام کرد که به دنبال اعمال تحریم های اقتصادی علیه اسرائیل است و معتقد است که کشورهای اروپایی باید به اجرای این حکم کمک کنند.

در بخشی دیگر از گزارش گلوبز به نقل از رسانه های محلی ایرلندی تاکید شده است که در روزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر اینکه ایرلند می خواهد رویکردی ضد اتحادیه اروپا اتخاذ کند و به طور مستقل اسرائیل را تحریم کند، منتشر شده است. یکی یکی از گزینه های موجود ممنوعیت واردات مواد غذایی و کالاهای تولید شده در شهرک های خارج از خط سبز است که ارزش آن در ایرلند به یک میلیون یورو در سال می رسد.

برخی کارشناسان همچنین اعلام کردند که ایرلند احتمالاً سایر کالاهای تولید شده در شهرک‌ها را تحریم خواهد کرد و اتحادیه اروپا به دلیل اینکه نمی‌خواهد در این اتحادیه تنش‌های داخلی ایجاد کند، واکنشی نشان نخواهد داد و مجازات‌های خاصی را علیه این کشور اعمال نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما