صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای از دولت ایتالیا خواست تا برای حل مشکل رو به رشد بدهی که انتظار می‌رود به ۱۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برسد، سریع عمل کند.

به گزارش تسنیم به نقل از یورونیوز، صندوق بین المللی پول روز دوشنبه در بیانیه ای خواستار اقدام سریع دولت ایتالیا برای حل مشکل رو به رشد بدهی شد که پیش بینی می شود به 145 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برسد.

این سازمان تاکید کرد که ایتالیا باید اقدامات مالی فوری و اصلاحات ساختاری را برای تضمین ثبات اقتصادی و پایداری بدهی بلندمدت انجام دهد.

صندوق بین‌المللی پول هشدار جدی به ایتالیا صادر کرد و بر لزوم اصلاحات مالی سریع و قاطع برای مقابله با افزایش بدهی عمومی این کشور تاکید کرد.

صندوق در بیانیه خود پس از مأموریت مشورتی ماده 4 در سال 2024 در ایتالیا، خاطرنشان کرد که اقتصاد ایتالیا با بهبود شرایط و غلبه بر بحران های همه گیر و افزایش قیمت انرژی، انعطاف پذیری خود را نشان داده است. این بهبود عمدتاً ناشی از احیای گردشگری و حمایت از سیاست‌های اساسی بود.

هیئت صندوق بین‌المللی پول به رهبری راشل ون آلکن همچنین بر نیاز فوری ایتالیا به اجرای سریع‌تر برنامه‌ریزی مالی برای اطمینان از پایداری بدهی بلندمدت و تقویت انعطاف‌پذیری اقتصادی تاکید کرد.

این سازمان تاکید کرد که سیاست مالی انبساطی ایتالیا کسری بودجه و بدهی عمومی را در سطوح بالا نگه داشته است که “اشتهای ریسک” را افزایش داده و مانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در این کشور شده است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که بدهی عمومی ایتالیا در سال 2024 به 140 درصد تولید ناخالص داخلی و انتظار می رود تا پایان دوره پیش بینی به 145 درصد برسد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما