اگر تغییرات خاصی در زبان مصرف کنندگان قهوه رخ دهد، باید از مصرف خودداری کنند.

به گزارش هلث، به دوستداران قهوه هشدار داده شده است که نوشیدنی مورد علاقه آنها ممکن است بیشتر مضر باشد تا مفید، زیرا باعث ایجاد علائم روی زبان می شود.

بسیاری از ما حتی نمی‌توانیم تصور کنیم که روز را بدون یک یا دو فنجان قهوه داغ در صبح شروع کنیم، اما کافئین بیش از حد می‌تواند خطر واقعی سلامتی داشته باشد و عدم تعادلی که به طور بالقوه می‌تواند در بدن ایجاد کند، با مصرف این نوشیدنی محبوب برطرف می‌شود. بدتر

به گزارش ایسنا، اگر می‌خواهید بدانید جزو این گروه هستید یا نه، می‌توانید جلوی آینه بروید، زبان خود را بیرون بیاورید و یک آزمایش ساده انجام دهید تا بفهمید آیا می‌توانید قهوه بنوشید یا از مصرف آن اجتناب کنید. آن را بنوشید

اگر ترک های زیادی با پوشش زرد ضخیم روی زبان خود مشاهده کردید، احتمالاً نباید قهوه بنوشید. این مشکل اغلب به دلیل عدم تعادل در بدن است که می تواند با مصرف قهوه تشدید شود و در طب چینی به عنوان “کمبود یین” شناخته می شود. کمبود یین با گرما و رطوبت مرتبط است.

دکتر. لورنس کانینگهام، پزشک عمومی در راهنمای مراقبت بریتانیا، گفت: کمبود یین نشان دهنده عدم تعادل در بدن شما است که منجر به علائم ناخوشایندی مانند بی قراری و مشکلات قلبی می شود.

از آنجایی که قهوه یک محرک طبیعی حرارت است، نوشیدنی می تواند این علائم را بدتر کند. با این حال، او ادعا کرد که این همیشه دلیل زردی زبان نیست. یک پوشش ضخیم زرد روی زبان به طور کلی نشان دهنده عدم تعادل در سیستم گوارشی بدن از جمله عدم تحمل قهوه است.

این پوشش را می توان به عوامل متعددی نسبت داد که عبارتند از: ب) بهداشت نامناسب دهان، کم آبی یا وجود باکتری و مخمر. در حالی که خود قهوه معمولاً علت مستقیم آن نیست، اما می‌تواند شرایطی را که منجر به چنین گزارش‌هایی می‌شود بدتر کند.

قهوه اسیدی است و می تواند تعادل pH دهان را تغییر دهد و باعث رشد باکتری ها و مخمرها شود که به طور بالقوه منجر به ایجاد پلاک زرد می شود.

علاوه بر زبان زرد، مشکلات معده مانند سوزش سر دل نیز می تواند نشانه ای از اثرات منفی قهوه برای سلامتی باشد.

سردردهای مکرر یا میگرن گاهی اوقات می تواند با مصرف بیش از حد قهوه همراه باشد، به خصوص اگر فرد مقادیر زیادی قهوه در طول روز مصرف کند. لارنس افزود.

هر کسی که نگران رنگ یا وضعیت زبان خود است باید با پزشک خانواده خود مشورت کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما