آشپزی

خوش اشتها ها حتما این ترکیب شگفت انگیز پنیر و زیتون را امتحان کنند!

 پنیر و زیتون نوعی ترکیب بی نظیر ترکی است که همراه با نان ترد، انواع چیپس و سبزیجاتی مانند هویج و کرفس سرو می‌شود.

سلیقه های امروزی یکی آنها یکی از مهم ترین چاشنی های دنیای آشپزی هستند که با معرفی غذاهای مدرن بر روی میز ناهارخوری جای خود را در کنار انواع غذاها باز کرده اند. طعم هایی که معمولا از ترکیب سبزیجاتی مانند سیر با مواد لبنی مانند ماست، پنیر یا سس مایونز تهیه می شوند، ادویه های متنوعی نیز دارند که طعم آنها را دلپذیرتر می کند. این طعم ها اغلب در میزهای تولد یا پیش غذا استفاده می شوند و در کنار غذاهایی مانند چیپس، پفک، تنقلات، سبزیجات خرد شده مانند هویج، کرفس و مارچوبه و نان های خرد شده سرو می شوند. طعم زیتون و پنیر. یکی این نوع مزه ترکی بسیار لذیذ و معروف است و می خواهیم در ادامه این مطلب به شما نشان دهیم پس با ما همراه باشید.

مواد لازم

پنیر خامه ای: 200 گرم
زیتون بدون هسته: 1 فنجان
روغن زیتون: 5 قاشق غذاخوری
سیر: 5 حبه
پیازچه خرد شده: 2 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان: 2 قاشق غذاخوری
ماست: 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پاپریکا: به مقدار لازم
نان پیتا یا نان تافتون: ۲ عدد

اگر عاشق طعم های جدید هستید، این ترکیب را امتحان کنید

طرز تهیه

برای شروع پنیر خامه ای را در ظرف مناسبی بریزید و دانه های زیتون را اضافه کنید. حبه های سیر را پوست بگیرید و در ظرف پنیر بریزید و کمی پاپریکا روی مواد بریزید. حالا ظرف را در فر با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و ده دقیقه بگذارید تا پنیر نرم شود. در همین حین نان پیتا یا تافتون را به صورت مثلث های کوچک برش داده و در سینی فر قرار دهید. وقتی پنیر و زیتون را از فر خارج کردید سینی نان را به مدت 10 دقیقه در فر با دمای 160 درجه قرار دهید تا نان ها برشته و ترد شوند.

حالا ظرف را از فر خارج کرده و محتویات آن را در غذاساز بریزید. روغن زیتون، پیازچه خرد شده، پنیر پارمزان، ماست، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و به مدت 30 ثانیه دستگاه را روشن کنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. حالا مزه آماده شده را در ظرف سرو بریزید و روی آن را با کمی روغن زیتون و پیاز خرد شده و پاپریکا تزئین کنید و نان خرد شده را که از قبل آماده کرده بودید در لابه لای بشقاب قرار دهید و نوش جان کنید.اگر عاشق طعم های جدید هستید، این ترکیب را امتحان کنید


نکات مهم

1- سعی کنید از روغن زیتون مرغوب برای پخت و پز استفاده کنید. روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالا جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی بسیاری از افراد دارد. اما از آنجایی که قیمت روغن زیتون خالص بالاست معمولاً هنگام عرضه به بازار با روغن های معمولی مخلوط می شود. در نتیجه کیفیت آن کاهش می یابد. بنابراین، کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند اغلب از خود می پرسند که چگونه روغن زیتون اصلی را تشخیص دهند. البته تشخیص خلوص روغن زیتون چندان آسان نیست. با این حال، کارشناسان سه روش را برای تشخیص روغن زیتون ارائه کرده‌اند که در زیر آمده است:

– برای انتخاب روغن با کیفیت، بهتر است ابتدا آن را بو کنید. روغن زیتون خوب باید بوی زیتون، سیب یا علف تازه داشته باشد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت است. پس اگر بوی فلز به مشام می رسد بدانید که روغن بی کیفیت یا خراب است.

– راه دوم برای تشخیص روغن زیتون اصلی، چشیدن آن است. اگر 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در دهان خود قرار دهید و آن را در دهان بچرخانید و با استنشاق هوا آن را قورت دهید، پس از چند لحظه باید تلخی و تندی شدیدی را در گلوی خود احساس کنید. طوری که گلویت بسوزد در برخی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن سرفه می کنند. کمی بعد از 1 دقیقه طعم تلخ و تند آن از بین می رود و خوشمزه می شود. علاوه بر این، فرد پس از مصرف این روغن در دهان احساس چربی نمی کند. هنگام خوردن روغن زیتون اصل، در ابتدای زبان احساس شیرینی و در پایان احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

– روش بعدی تشخیص روغن زیتون رنگ اصلی آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون ملاک خوبی برای تعیین کیفیت روغن نیست. زیرا به راحتی می توان گول خورد.

2- برای داشتن این طعم بهتر است از پنیر خامه ای کم نمک و کم چرب استفاده کنید. پنیر لبنه یا ویلی برای تهیه این طعم مناسب است، زیرا نمک و چربی کمتری نسبت به سایر پنیرهای خامه ای دارد.

3- پنیر پارمزان یکی یکی از پرطرفدارترین انواع پنیر ایتالیایی است که به صورت رنده شده، پودری، ورقه ای و ورقه ای در بازار موجود است. پارمزان نوعی پنیر زرد کم رنگ است که بافتی نرم دارد و زمان زیادی برای فرآوری آن نیاز دارد. این پنیر سرشار از پروتئین است و به راحتی هضم می شود. از پنیر پارمزان برای تهیه انواع پاستا، سس، سالاد و سوپ استفاده می شود. تفاوت پنیر پارمزان با پنیر پیتزای معمولی در طرز تهیه آنهاست. پنیر پیتزا باید پخته شود و روی غذا ذوب شود. اما پنیر پارمزان نیازی به پختن یا آب شدن ندارد و می توانید از آن به صورت پودر یا رنده شده به عنوان غذا استفاده کنید.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا