ویتامین های گروه B نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر سردرد به ویژه در سردردهای میگرنی ایفا می کنند. این ویتامین ها به دلیل اثرات مثبتشان بر سلامت اعصاب و عملکرد مغز شناخته شده اند. علاوه بر این، ویتامین های گروه B، از جمله ویتامین B2 یا ریبوفلاوین، نقش مهمی در کاهش سردرد و متعادل کردن عملکرد سیستم عصبی دارند.

به گزارش فارس، کمبود این ویتامین ها می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند سردردهای میگرنی شود. اگر شما یکی اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با سردردهای مزمن مواجه هستید، باید بدانید که کمبود برخی ویتامین ها باعث سردرد می شود و مصرف به مقدار مناسب آنها می تواند به کاهش سردرد کمک کند.

یکی یکی از چیزهایی که می تواند برای سردرد مفید باشد، نوشیدن آب است. کم آبی بدن یکی یکی از علل شایع سردرد است. اگرچه آب در دسترس همه است، اما بیشتر ما خواص آن را نادیده می گیریم. بدن باید در طول روز به طور منظم با آب هیدراته شود. برخی از افراد ممکن است ساعت ها طول بکشد تا آب بنوشند، که می تواند باعث سردرد شود.

بنابراین باید مصرف آب را در برنامه روزانه خود قرار دهید. در صورت فراموشی می توانید از اپلیکیشن های ویژه ای استفاده کنید که نوشیدن آب را هر چند ساعت یکبار به شما یادآوری می کنند. نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز توصیه می شود. با این حال، به یاد داشته باشید که نیاز بدن به مایعات از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما در هر صورت، باید مقدار قابل توجهی آب بنوشید.

منیزیم

منیزیم به تنظیم عملکرد عصب و ماهیچه، حفظ سطح قند خون و کنترل فشار خون کمک می کند. به گفته متخصصان، کمبود منیزیم ممکن است با سردردهای میگرنی مرتبط باشد.

بنابراین، از آنجایی که منیزیم یک شل کننده طبیعی ماهیچه ها و سیستم عصبی است، افرادی که از مکمل های کلسیم استفاده می کنند می توانند مشکلات مربوط به سردرد را بهبود بخشند. کمبود منیزیم می تواند منجر به التهاب عضلانی، درد عضلانی، بی خوابی و سردرد شود.

منابع غذایی حاوی منیزیم عبارتند از آجیل، دانه ها، سبزیجات برگ دار، ساردین، شیر و ماست.

ویتامین های گروه B

ویتامین های B نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم عصبی دارند. این ویتامین ها حاوی اسید فولیک هستند که برای سیستم عصبی بسیار مفید است و می تواند سطح هموسیستئین را کاهش دهد و در نتیجه به کاهش خطر میگرن کمک کند.

مصرف سایر انواع ویتامین های گروه B مانند B1، B2، B3، B5، B6، B12، بیوتین و فولات نیز در محافظت از سلامت اعصاب و جلوگیری از مشکلات مربوط به سیستم عصبی بسیار مهم است. با این حال، باید مراقب باشید که در مصرف این ویتامین ها زیاده روی نکنید.

ویتامین B2

ویتامین های گروه B، به ویژه ویتامین B2 که به نام ریبوفلاوین نیز شناخته می شود، نقش مهمی در محافظت از بدن در برابر سردرد ایفا می کند. کمبود این ویتامین ها باعث بروز مشکلاتی مانند سردردهای میگرنی می شود.

مصرف غذاهای حاوی ویتامین B2 یا مکمل ها به بهبود انرژی و متابولیسم بدن کمک می کند و ممکن است احتمال سردردهای میگرنی را کاهش دهد.

توصیه می شود که مردان بالای 19 سال و زنان هم سن تقریباً 1.3 میلی گرم ویتامین B2 بیشتری در روز مصرف کنند. اگر باردار یا شیرده هستید، مصرف روزانه 1.4 تا 1.6 میلی گرم توصیه می شود. همچنین می توانید این ویتامین را از منابع غذایی مانند تخم مرغ، جگر، گوشت قرمز، شیر، سبزیجات سبز و غلات دریافت کنید. اگر میگرن دارید، استفاده از این مکمل ها در دوزهای بالا توصیه می شود.

سدیم

اگر در حین ورزش یا فعالیت های بدنی بیش از حد عرق می کنید، ممکن است بدن شما کمبود نمک یا سدیم داشته باشد که ممکن است باعث سردرد شود.

به راحتی می توانید کمبود سدیم را با مصرف نوشیدنی های نمکی یا الکترولیتی جبران کنید. کمبود نمک نیز می تواند ناشی از مشکلات دستگاه ادراری یا استفاده از برخی داروها باشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما