شیوع بیماری کشنده در آفریقا

کنگو با رکورد تعداد موارد آبله میمون در سال 2022 دست و پنجه نرم می کند که ناشی از سویه ای با نرخ مرگ و میر بالاتر از شیوع در سراسر اروپا و ایالات متحده است.

گزارش کردن مهر به گزارش مدیسین نت، کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گفتند که مهار شیوع آبله میمون در کنگو ضروری است.

انتشار یک سویه کشنده از clade I mpox نگرانی‌ها را در مورد گسترش ویروس به سایر کشورها افزایش می‌دهد و اهمیت اقدام هماهنگ و فوری جهانی برای حمایت از تلاش‌ها برای مهار ویروس را برجسته می‌کند.

گونه mpox (که قبلاً به عنوان گل میمون شناخته می شد) که دو سال پیش از آفریقا به اروپا و آمریکای شمالی گسترش یافت به نام کلاد II شناخته می شد. این بیماری اگرچه دردناک و گاهی شدید است، اما بر اساس مطالعات مختلف در 0.1 تا 3.6 درصد موارد منجر به مرگ و میر شده است.

با این حال، تیم Hutson خاطرنشان کرد که mpox کلاس 1 کشنده‌تر است، با مرگ و میر در بیماران از 1.4٪ تا 10٪. اپیدمی مداوم کلاد 1 mpox در جمهوری دموکراتیک کنگو تلفات سنگینی را به همراه داشته است: جمهوری دموکراتیک کنگو گزارش داد که یک “شیوع چند استانی” در مجموع در یک استان بین آغاز سال 2023 تا 14 آوریل 2024 رخ داده است. . 0.9919 مورد و 975 مرگ تخمین زده شده – این بدان معناست که از هر 20 بیمار یک نفر فوت کرده است.

این شیوع شاید گسترده ترین باشد: تیم Hutson خاطرنشان کرد که موارد کلاد I mpox در 25 استان از 26 استان در سال های 2023 و 2024 و برای اولین بار از شهر مرکزی کینشاسا گزارش شده است. کودکان به ویژه آسیب پذیر هستند: طبق این گزارش، دو سوم (67٪) موارد مشکوک و بیش از سه چهارم (78٪) مرگ های مشکوک (78٪) در افراد 15 ساله و کمتر رخ داده است.

Mpox از طریق تماس شخصی نزدیک، معمولاً شامل تماس پوست به پوست، پخش می شود، بنابراین رابطه جنسی اغلب می تواند وسیله انتقال باشد. علائم اولیه شامل تب، لرز، خستگی، سردرد و ضعف عضلانی است. اینها معمولاً با بثورات پوستی و ضایعات پوسته پوسته همراه هستند که به آرامی طی چند هفته بهبود می یابند.

اگرچه هرکسی می تواند به mpox مبتلا شود، اما مردانی که با مردان و افراد مبتلا به اچ آی وی رابطه جنسی دارند در برابر این بیماری آسیب پذیرتر هستند. Mpox از دیرباز در آفریقا بومی بوده است، زیرا می تواند از طریق تماس با حیواناتی مانند میمون به انسان منتقل شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما