اخبار روز

اوکراین سن سربازان ذخیره را به 25 سال کاهش داد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین فرمانی را امضا کرد که محدودیت سنی برای ثبت نام سربازان ذخیره در این کشور را از 27 به 25 سال تغییر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از اوکراین اینفو، قانون کاهش سقف سنی خدمت سربازی ذخیره در اوکراین از 27 سال به 25 سال قرار است امروز (چهارشنبه 15) تصویب شود. فروردین / 3 آوریل).

حدود یک سال پیش، پارلمان اوکراین قانونی را تصویب کرد که محدودیت سنی برای سربازی اجباری را به نیروهای ذخیره کاهش می دهد. اما برای تصویب نهایی، این قانون نیاز به امضای رئیس جمهور کشور داشت و زلنسکی از آنجایی که نگران اجرای تصویب این قانون در جامعه اوکراین بود، این قانون را امضا کرد. قانون به تعویق افتاده بود.

گفته می شود با تصویب این قانون امکان جذب 400 هزار نیروی جدید اوکراینی برای جنگ علیه روسیه فراهم می شود.

به گزارش اوکراین اینفو، جوانان اوکراینی قبلاً می توانستند اولین خدمت سربازی خود را بین سنین 20 تا 26 سال به پایان برسانند، اما تنها در سن 27 سالگی به جبهه جنگ اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، سایت سی ان ان پیشتر در گزارشی نوشت: با نزدیک شدن به دومین سال حمله روسیه و انتظار نمی رود در آینده نزدیک پایان یابد، رهبران اوکراین باید شهروندان خود را به بسیج بیشتر فراخوانند.

انتظار می رود پارلمان اوکراین قانون جدید بسیج نیروها را تصویب کند که می تواند تا 500,000 سرباز دیگر را به نبرد اعزام کند.

این را ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که ظاهراً از این اقدام جنجالی فاصله گرفت. [بسیج مردم] باید جایگزین افرادی شود که ماه ها در خط مقدم می جنگند.

بر اساس این گزارش، زلنسکی همچنین پیشنهاد کاهش سن خدمت سربازی از 27 سال به 25 سال را داده است.

رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در 21 فوریه 2022 (II اسفند 1400) با انتقاد از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز بعد، در پنجشنبه پنجم اسفند در سال 1400 پوتین عملیات نظامی را علیه اوکراین آغاز کرد که آن را “عملیات ویژه” نامید و بنابراین روابط پرتنش بین مسکو و کی یف به یک رویارویی نظامی تبدیل شد و این جنگ هنوز ادامه دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا