مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: با کاهش گسترده دما و ورود توده‌های هوای سرد به کشور، مصرف گاز در بخش‌های مسکونی و تجاری روند صعودی به خود گرفته است.

به گزارش مهر امروز، سعید توکلی در ویدئو کنفرانسی با مدیران کل و مدیران عملیاتی شرکت های گاز استانی برای هماهنگی فصل زمستان با اعلام هشداری در خصوص میزان مصرف گاز در کشور، گفت: پیامدهای این سرما و . شروع زودهنگام زمستان در روزهای اول آبان بخاری‌ها امسال در اکثر استان‌هایی که میانگین وزنی دمای هوا به طور ناگهانی ۱۲ درجه کاهش یافته، روشن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط امسال بسیار سخت و ظریف است، ادامه داد: برای مدیریت صحیح این وضعیت باید حداکثر هماهنگی با مدیریت دیسپاچ شرکت ملی گاز برای گازرسانی به نیروگاه ها، صنایع و … صورت گیرد.

معاون وزیر نفت در خصوص کاهش 12 درجه ای دما تصریح کرد: این کاهش دما باعث افزایش حدود 60 تا 70 میلیون مترمکعبی گاز در صنایع خصوصی، تجاری و جانبی می شود.

توکلی خط قرمز شرکت ملی گاز ایران را در بحث گازرسانی مانند هر سال بخش خانگی اعلام کرد و گفت: فراموش نکنیم که به هر حال برنامه ریزی و هماهنگی برای حداکثر پالایش و انتقال گاز با رویکرد حفظ و نگهداری پایداری شبکه در فصل سرد و افزایش همکاری. سازمان داخلی برای بهبود خدمات رسانی به مردم اولویت اصلی ماست.

وی همچنین خطاب به مدیران عملیات شرکت‌های گاز دولتی توضیح داد: در مورد تعمیرات لوله‌ها و ایستگاه‌های کاهش فشار بحث کنید تا آمادگی خوبی برای زمستان پیش رو داشته باشید. برای نتیجه گیری بهتر، برای شرایط خاص و ویژه، در کوتاه ترین زمان ممکن، سناریوهای مختلف را آماده کنید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: با توجه به شرایط خاص و ویژه سال جاری و شروع زودهنگام هوای سرد زمستان، هماهنگی کامل با فرمانداران بالادست و در تمامی موارد با مدیران عامل شرکت ملی گاز ایران انجام شده است. شرکت های گاز استانی جهت همکاری

توکلی مدیریت مصرف گاز در تمامی بخش ها را پیش نیاز گذر آرام از زمستان پیش رو دانست و گفت: انتقال حداکثری گاز با رویکرد پایداری شبکه در پیک مصرف زمستانی یک وظیفه ملی و حیاتی و مرتبط با مدیران است. کلیه بخشها موظفند طبق دستورات صادره در این جلسه با برنامه ریزی منسجم نسبت به افزایش ضریب اطمینان تاسیسات اقدام نمایند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما