به گزارش بازتاب آنلاین این هفته نامه آمریکایی، وی افزود: در 36 سال گذشته تنها نامزد جمهوری خواهان که آرای مردم را به دست آورد، جورج بوش با اختلاف 2 درصد بود.

به گزارش ایرنا، اکنون نظرسنجی ها نشان می دهد که ترامپ بعید است این رویه را تغییر دهد، اما با توجه به عملکرد رئیس جمهور سابق آمریکا در نظرسنجی های اخیر، بعید نیست که او همچنان بتواند از بوش پیروی کند.

هیچ یک از نظرسنجی ها نشان نمی دهد که ترامپ در رای مردم پیشتاز است. مدل نظرسنجی نیت سیلور نشان می دهد که نامزد جمهوری خواه 24 درصد شانس کسب رای مردم را دارد. بر اساس این نتایج، هریس 76 درصد شانس برنده شدن دارد.

این نظرسنجی پیش بینی می کند که رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان شانس کسب 48 درصد آرای مردم را دارد.

پلتفرم آنلاین Polymarket همچنین شانس ترامپ برای کسب آرای الکترال کالج را از 27 درصد در 13 اکتبر (22) افزایش داد. مهر) به 36% افزایش یافت در حالی که شانس هریس برای کسب آرای عمومی از 71% به 63% کاهش یافت.

این پیش‌بینی‌ها همزمان با نتایج نظرسنجی مثبت ترامپ در ماه جاری منتشر شد. نظرسنجی فاکس نیوز بین 11 تا 14 اکتبر (20 تا 24 اکتبر) انجام شد. مهر) بین 1110 واجد شرایط رای دادن و 870 رأی دهنده احتمالی انجام شد و نشان می دهد ترامپ در این نظرسنجی با دو درصد برتری از هریس پیشی گرفته است.

بر اساس این نتایج، ترامپ 50 درصد و هریس 48 درصد در میان این دسته از رای دهندگان آمریکایی به دست آوردند.

علاوه بر این، نظرسنجی جدید Active Vote در 3 تا 8 اکتبر (12 تا 17 اکتبر) انجام شد. مهر) اختلاف برتری ترامپ نسبت به هریس در نظرسنجی ملی را 1 تا 2 درصد با حاشیه خطای 3 درصد اعلام کرده است.

نظرسنجی های ترامپ در ایالت های حساس نشانه های مثبتی را نشان داده است. نظرسنجی FiveThirtyEight نشان می دهد که سهم آرای ترامپ در آریزونا از 1.1 درصد در اوایل ماه جاری به 1.6 درصد و در گرجستان از 1.1 درصد به 1.7 درصد افزایش یافته است.

نظرسنجی‌ها همچنین نشان می‌دهد که سهم هریس از نظرسنجی‌های ایالتی در نوادا، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین کاهش یافته است و سهم ترامپ از رای در کارولینای شمالی از 0.7 به 0.5 درصد کاهش یافته است.

نیوزویک همچنین گزارش داد که رای گیری زودهنگام در اکثر ایالت ها با نزدیک شدن به پایان فصل مبارزات انتخاباتی در آستانه انتخابات 5 نوامبر آغاز شده است. هریس و ترامپ امیدوارند رای دهندگان را در ایالت های کلیدی به اصطلاح نوسان جذب کنند، از جمله پنسیلوانیا، ویسکانسین، میشیگان، کارولینای شمالی، جورجیا، آریزونا و نوادا.

نظرسنجی ها در این ایالت های نوسان بسیار نزدیک است، اما بر اساس نظرسنجی های جدید که کاملا در حاشیه خطای نظرسنجی قرار دارند، ترامپ اندکی از هریس در ویسکانسین، میشیگان و جورجیا جلوتر است. جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات ایالات متحده، در انتخابات 2020 این ایالت ها پیروز شد.

یک سرویس خبری ناپل، یک وب‌سایت نظرسنجی که توسط اسکات راسموسن اداره می‌شود، اخیراً نظرسنجی را از 10 تا 16 اکتبر (19 تا 26 اکتبر) انجام داده است. مهر) گفت که ترامپ با یک درصد از هریس در ویسکانسین (50 به 49) پیشتاز است. ماه گذشته، هریس با اختلاف 40 تا 49 درصدی از ترامپ در ایالت پیشتاز بود.

نظرسنجی Technometrica، یک وب‌سایت تفسیری سیاسی محافظه‌کار، و نظرسنجی TIPP نیز یک درصد برتری ترامپ را نسبت به هریس در ایالت جورجیا (49-48 درصد) نشان می‌دهد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه 5 نوامبر 2024 (15 آبان 1403) و برنده این انتخابات دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را از ژانویه 2025 آغاز خواهد کرد.

311311

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما