اخبار روز سینما

امکان واریز یارانه رزق و روزی به ویژه در ماه رمضان 1402.

به گزارش سرویس فوتبال منهای خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ مسئولان دولتی هنوز به طور رسمی به گمانه زنی ها در خصوص معیشت ماه رمضان 1402 واکنش نشان نداده اند.

تنها یارانه ای که سپرده آن به صورت رسمی تصویب شده، اعتبار محصولات الکترونیکی است که در قالب طرح فجرانه در بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و این اعتبار در ماه های اسفند و فروردین 1403 نیز برای دریافت کنندگان کمک هزینه از یک تا هفت دهک در نظر گرفته شده است.

برخی معتقدند طرح فجران دو ماه دیگر تمدید می شود اسفند و فروردین یعنی دولت این یارانه 220 هزار تومانی را عید نوروز می داند و خبری از عیدی نقدی نخواهد بود.

در واقع طرح فجرانا هم عید سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و هم عید نوروز از سوی دولت به مردم.

با این حال گروهی دیگر همچنان امیدوار به دریافت یارانه عیدی از سوی دولت هستند و سابقه پرداخت یارانه معیشتی نوروزی دولت سیزدهم بر این امید افزوده است. در واقع در نوروز 1401 دولت به بیش از 12 میلیون خانوار دهک اول تا چهارم اعم از تحت پوشش و مستمری بگیران نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) 100 هزار تومبه به عنوان هدیه عیدی پرداخت کرد. و بهزیستی است و این احتمال وجود دارد که امسال نیز چنین تعطیلی برای اقشار کم درآمد جامعه در نظر گرفته شود.

هرچند رقم عیدی دولت در نوروز 1401 رقم قابل توجهی است نبود اما تعطیلی غیرمنتظره برای اقشار کم درآمد جامعه به ویژه خانواده های پرجمعیت می تواند بخشی از هزینه های آنها را در نوروز جبران کند، حتی اگر اندک باشد.

علاوه بر این، ماه مبارک رمضان از 22 مارس آغاز می شود و باید دید که آیا دولت قصد دارد مانند دو سال قبل در ماه رمضان از اقشار کم درآمد حمایت کند یا خیر. دولت دو سال پیش فروردین در سال 1401 مبلغ 150 هزار تومان یارانه معیشتی به حساب بیش از 11 میلیون سرپرست خانوار واریز شد و هدف از این یارانه تشویقی حمایت از دهک های اول تا چهارم و مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی بود. با دریافت سهام عدالت عقب ماندند.

فوتبال روزانه اینستاگرام
امکان واریز یارانه رزق و روزی به ویژه در ماه رمضان 1402.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا