به گزارش بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ مشکل فیلترینگ و رفع محدودیت های اینترنت یکی یکی از مسائل حساس و مهم در ایران است. جلال رشیدی کوچی، یکی از اعضای شورای اسلامی دوره یازدهم، با اشاره به نقش رئیس جمهور در تصمیم گیری های مهم در حوزه فضای مجازی، با تاکید بر اینکه رئیس جمهور می تواند فیلترینگ را حذف کند، گفت: رئیس جمهور می تواند فیلترینگ را حذف کند. این امر به ویژه در شرایط کنونی که نارضایتی عمومی از محدودیت های اینترنتی افزایش یافته است، اهمیت بیشتری دارد.

رشیدی کوچی در گفت‌وگوی اینترنتی با بیان اینکه رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی نقش موثری در تصمیم‌گیری‌های مربوط به فیلترینگ دارد، گفت: وی یادآور شد که رئیس جمهور سابق نیز پس از وقایع مربوط به شهریور 1401 به صورت موقت و برای مدیریت بهتر فضای کشور محدودیت هایی در اینترنت ایجاد کرده بود. اکنون رئیس جمهور فعلی می تواند اقدامی مشابه برای رفع فیلترینگ انجام دهد.

رشیدی کوچی تصریح کرد: بحث فیلترینگ ربطی به وزیر ارتباطات ندارد، زیرا وزیر تنها مجری سیاست های کلان است و تصمیمات در این زمینه در دستگاه های بالاتر گرفته می شود. به گفته وی، مجلس نباید فشار خود را به سمت وزارت ارتباطات متمرکز کند، زیرا این وزارتخانه در این موضوع نقش اجرایی دارد نه تصمیم گیری.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد که این نشت موثر بوده و باید به سرعت حل شود. وی گفت: مردم با یا بدون فیلتر سوئیچ کار خود را انجام می دهند که بهتر است نارضایتی مردم در این زمینه برطرف شود. از نظر آنها ادامه نشت نه تنها مشکلات مردم را حل نمی کند بلکه باعث مشکلات بیشتر و افزایش نارضایتی عمومی می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما