به گزارش مانیبان؛ مهدی هاشم زاده در گفت وگویی با اشاره به ویژگی های بودجه 1404 بیان کرد: جداول بودجه به جای تقسیم بندی های جداگانه در یک جدول قرار گرفته است که به شفافیت منابع و مصارف کمک کرده است. این موضوع باعث افزایش قابل توجه سقف بودجه نیز شده است. این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: کسری بودجه به میزان قابل توجهی افزایش یافته و به 16 درصد کل بودجه یعنی حدود 950 همات رسیده است. کمبود بنزین و واردات آن از دلایل اصلی این کسری است.

وی با بیان تفاوت کسری با سال گذشته گفت: کسری بودجه 1403 با احتساب منابع صندوق توسعه ملی محاسبه شد که باعث افزایش کسری نسبت به سال قبل شد.

هاشم زاده گفت: دولت برای جبران کسری بودجه اقدام به انتشار اوراق کرده و برای سال آینده 700 اوراق جدید در نظر گرفته شده است. این عدد نسبت به سال جاری 256 عدد افزایش یافته و به شدت رشد کرده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: نرخ ارز برای واردات کالاهای اساسی و خودرو در بودجه تعیین شده و با توجه به تغییرات جدید بخشی از مالیات در بودجه نیز محاسبه شده است.

هاشم زاده در پایان تاکید کرد: در متن بودجه به چالش های جدی در مدیریت منابع و مصارف بودجه اشاره شده و بر لزوم اقدامات جدی برای کنترل کسری و اختلافات تاکید شده است.

منبع: فارس


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما