به گزارش مانیبان، ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه علیرغم تصویب قانون تناسب حقوق بازنشستگان، بازنشستگان هنوز از مزایای این قانون بهره مند نشده اند و اجرای آن با تاخیر مواجه شده است.

داداشی افزود: بر اساس برنامه هفتم توسعه، دولت باید در سه سال آینده فاصله دستمزد بازنشستگان و کارگران را به حداقل 20 درصد برساند. به دلیل مسائل اجرایی از جمله شهادت رئیس جمهور و کمبود منابع مالی، روند اجرای این قانون به کندی پیش رفته است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مجلس پیگیر این موضوع است و نظارت خود را بر نهادهای سرپرستی و وزارت کار ادامه خواهد داد تا بر اساس قانون برنامه هفتم حقوق بازنشستگان احقاق شود.

داداشی ادامه داد: دولت باید در بودجه پیشنهادی خود هر سال درصد افزایش حقوق بازنشستگان را پیش بینی کند تا ظرف سه سال به هدف تعیین شده دست یابد. برخی از زیرمجموعه های صندوق بازنشستگی از بهره وری کافی برخوردار نیستند و برخی حتی ورشکسته هستند.

شوک 6 ریشتری برابری حقوق بازنشستگان

روز گذشته غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در اطلاعیه ای درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد که بر اساس محاسبات انجام شده، هر بازنشسته باید به طور متوسط ​​یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حقوق خود اضافه کند. این در حالی است که بسیاری از بازنشستگان این رقم را کمتر از شش یا هفت میلیون تومب می دانند.

این اظهارات شوک بزرگی را در بین بازنشستگان کشوری ایجاد کرد و باعث شد بسیاری از آنها به شدت به این موضوع در رسانه ها اعتراض کنند. بازنشستگان از فریب دولت سیزدهم ابراز نگرانی کردند و خواستار روشن شدن حق و حقوقشان شدند.

سوالی که در این میان مطرح می شود این است که چرا مسئولان با بازنشستگان صادقانه صحبت نمی کنند و وظایف این کارگروه را روشن نمی کنند؟ این موضوع توجه و مسئولیت جدی مسئولان را برای حفظ اعتماد بازنشستگان به سازمان تامین اجتماعی و دولت می طلبد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما