پس از هشدار بانک مرکزی به بانک ها مبنی بر رعایت نرخ سود اعلامی شورای پول و اعتبار برای پرداخت سپرده های بانکی، این بار سازمان بازرسی کل کشور به بانک های متخلف هشدار داد.

به گزارش تسنیم، معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور به شبکه بانکی کشور در خصوص رعایت نرخ سود سپرده های بانکی هشدار داد و از برخورد با مدیران عامل بانک های متخلف در صورت تخلف از بخشنامه های بانک مرکزی خبر داد. در مورد نرخ سود سپرده بانکی

ستار شیرعلی با توجه به تأثیر و پیامدهای نامطلوب عدم رعایت مصوبات شورای پول و اعتبار و بخشنامه های بانک مرکزی در مورد نرخ سپرده؛ نماینده اقتصادی سازمان بازرسی کشور در نامه ای به تمامی بانک ها و موسسات اعتباری یادآور شد که بانک ها باید موارد فوق را رعایت کنند.

وی در این نامه آورده است: افزایش نرخ سود سپرده های بانکی در برخی بانک ها و عدم رعایت مقررات بانک مرکزی در این خصوص (بخشنامه 280373/01 مورخ 10/11/1401) همچنین منجر به این امر می شود. به افزایش قیمت تمام شده پول، اما رقابت ناسالم در شبکه بانکی برای به دست آوردن حداکثر منابع افزایش یافته است. به طوری که بدون توجه به تبعات ناگوار و جبران ناپذیر افزایش نرخ سود سپرده سپرده گذاران، برخی از بانک ها علیرغم هشدارهای قبلی، همچنان با افزایش نرخ سود سپرده، تلاش خود را برای حفظ سهم خود از منابع سپرده و جذب سپرده دارند که در نهایت منجر به تشدید نارضایتی در میان برخی بانک ها می شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس مفاد نامه مذکور، موضوع پرداخت سود سپرده های بانکی در سطح کل بانک ها و سراسر کشور برای سال 1403 در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: موضوع اهمیت و حساسیت موضوع با توجه به شرایط موجود، در حال حاضر در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سیاست های بانک مرکزی در سیستم بانکی، اقدامات قانونی لازم در رابطه با رفتار غیرقانونی مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره از سوی این سازمان انجام خواهد شد. بانک.

وی از بانک مرکزی خواست تا به طور مستمر بر عملکرد شبکه بانکی در این زمینه نظارت داشته و اقدامات این بانک را به سازمان بازرسی کل کشور گزارش دهد.

ضمناً امکان گزارش تخلفات احتمالی علیه بانک ها و موسسات اعتباری به درگاه 136 وجود دارد تا در صورت لزوم مجازات هر گونه تخلف صورت گیرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما