اخبار روز

افزایش حقوق راه حل نیست/ تشکیل کمیسیون تلفیق قبل از ارائه لایحه بودجه غیرقانونی است

تصمیمات اقتصادی اخیر عمدتاً اقداماتی بوده است که به کیف پول مردم عادی آسیب می رساند. با نگاهی به اخبار مربوط به بودجه سال آینده و افزایش مالیات و همچنین افزایش جزئی حقوق کارکنان تا 18 درصد به راحتی می توان فهمید که شکاف عمیق تورم و حقوق جامعه به سیاستی اشاره دارد که که علیه منافع طبقه متوسط ​​و جامعه محروم است.

علیرضا بیگی نماینده مجلس درباره خبر افزایش 18 درصدی حقوق کارگران وی در لایحه بودجه سال آینده گفت: این رقم جزء لایحه بودجه است. ما هم این گزارش را شنیده ایم اما در کمیسیون تلفیق لایحه ای نداریم. با اينكه تشکیل کمیسیون تلفیق قبل از ارائه لایحه بودجه غیرقانونی بود. در اصل 41 آمده است که کمیسیون تلفیق باید پس از ارائه لایحه بودجه تشکیل شود. من از طریق کمیسیون داخلی دعوت شدم تا در کمیسیون تلفیق شرکت کنم، اما مشکل اینجاست که اصل 41 می گوید این کمیسیون بعد از ارائه لایحه بودجه به مجلس تشکیل می شود. ما کمیسیون تلفیق را تشکیل داده ایم اما پیش نویس قانونی وجود ندارد.

رد پای قالیباف در علنی نشدن گفتگوی استعفای نادران/ علیرضا بیگی: مجلس ادعای شفاف سازی مردم را غیرقانونی دانست.

وی در خصوص پایین بودن میزان حقوق کارمندان نسبت به تورم خاطرنشان کرد: سال گذشته این مشکل در حقوق کارمندان وجود داشت و افزایش حداقل حقوق کارکنان در سال گذشته از تورم عقب بود. این یک واقعیت است که زندگی مردم، چه کارگران و چه کسانی که درآمدشان به کار آزاد بستگی دارد، با تورم فاصله زیادی دارد. با این حقوق چرخ زندگی مردم نمی چرخد.

وی ادامه داد: افزایش حقوق راه حل مشکل نیست. ما باید روی تحقق اقتصاد کشور تمرکز کنیم و از تعاملات به وجود آمده برای گشایش شرایط اقتصادی حداکثر استفاده را ببریم. علامت گذاری بر اقتصاد آنها؛ به دلیل نوعی نگرش اقتصاد دولتی و همچنین به دلیل استانداردهای خارجی، گرفتار جزمات شده است. به هر حال، نمی تواند ظرفیت های خود را با دنیای اطراف تقسیم کند و برای مردم رفاه ایجاد کند.

بیگی در مورد رفتار اقتصادی دولت ریاست جمهوری که با خصلت اقتصادی دولت حامی در تناقض است، گفت: اقتصاد دولتی ایران به گونه ای است که بازیگر اصلی اقتصاد دولتی است و به همین دلیل امکان رقابت با دولت وجود ندارد. قدرت های مهم او. در یک محیط رقابتی، اقتصاد رونق می گیرد. این در شرایطی است که اقتصاد رقابتی نیست که مصداق بارز صنعت خودرو است. مردم محکوم به خرید آنچه دولت تولید کرده است.

وی افزود: دولت نیز از اختیارات خود برای تحمیل این امر به مردم استفاده می کند زیرا تعرفه، اعتبار، تعرفه و همه چیز در دست دولت است. بوروکراسی دولتی هزینه های امور خود را به دوش مردم می اندازد، بدون اینکه مردم از ثروت کشور بهره مند شوند. مردم ثروت نفت و گاز و جنگل و دریا و معادن دارند اما از آن بهره ای نمی برند و همه چیز در دست دولت است. با افزایش هزینه های اداری برای دولت، بار از طریق مالیات به دوش مردم منتقل می شود.

۲۷۲۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا