به گزارش مانیبان، روح الله رازینی در نشست مشترک روسای آموزش و پرورش دانشگاه های منتخب کشور و دانشگاه های استان تهران که با موضوع برنامه ریزی برای آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، اقدامات آتی معاونت های آموزشی برگزار شد. آموزش و پرورش در حوزه آموزش عالی گفت: سیاست وزارت علوم حفظ استقلال دانشگاه ها در برنامه ریزی است. آموزشی است و معتقدیم هر دانشگاهی باید بر اساس ماموریت ها و مقتضیات جغرافیایی و نیاز استانی خود برنامه ریزی کند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: از جمله مواردی که نشان از توجه وزارت علوم به استقلال دانشگاه ها دارد، تاکید این وزارتخانه بر فعالیت و نقش مهم کارگروه های استانی در نظارت و نظارت بر توسعه آموزش عالی در هر استان است.

شعار اصلی معاونت آموزشی؛ مهاجرت از کمی سازی به آموزش هدفمند

رازینی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نیازی به گسترش رشته های دانشگاهی و ایجاد مراکز آموزشی مانند دهه های اخیر نیست، گفت: شعار اصلی معاونت آموزشی در این دوره حرکت از کمی به سمت خاص و پویا است. . آموزش بر اساس نیاز جامعه است و فعالیت ها باید به گونه ای انجام شود که به سمت مرجعیت علمی پیش رود.

وی از روسای آموزشی دانشگاه ها خواست تا رشته هایی را که مورد استقبال متقاضیان قرار نمی گیرد و جذابیت ندارند حذف و رشته هایی را جایگزین رشته هایی کنند که اشتغال مستمر و ضروری جامعه است.

تحول در پذیرش دانشجو با روش معلم محور

معاون آموزشی وزارت علوم یکی وی برنامه های جدید وزارت علوم را پذیرش دانشجو با روش معلم محور دانست و بیان کرد: این یکی از مهمترین برنامه های تحول آفرین در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: امسال 242 دانشجو بیش از ظرفیت آزمون سراسری در مقطع دکتری هستند. به صورت معلم محور پذیرش می شوند، تصریح کرد: این برنامه در مقطع کارشناسی ارشد با جدیت و گستردگی بیشتر و فقط برای استعدادهای درخشان دنبال می شود.

رازینی ویژگی پذیرش دانشجو به روش معلم محور را کفایت آن با نیاز جامعه دانست و گفت: در این روش نیازها در سامانه ثبت می شود و معلمان علاقه مند به آن حوزه کاری پیشنهادات خود را ارائه می کنند و پس از تایید آنها ، دانشجو جذب می شود.

تاکید بر بورسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: سال گذشته شاهد راه اندازی بورسیه های صنعتی و دانشی با همکاری دانشگاه ها و صنایع بودیم. امسال قصد داریم این بورسیه ها را در مقاطع کارشناسی افزایش دهیم.

وی بیان کرد: توسعه بورسیه ها بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و ایجاد امید به آینده در دانشجویان ضروری است و اگر بتوانیم هر سال ده درصد پذیرش را برای بورسیه ها اختصاص دهیم، تحول اساسی در وضعیت خواهد بود. از دانش آموزان . پذیرش

رازینی بیان کرد: توسعه بورسیه ها به اشتغال دانش آموزان و هماهنگی نظام آموزشی با نیازهای بازار کار کمک می کند چرا که در رشته های بورسیه تعدادی واحد درسی باید متناسب با نیاز صنعت باشد. سازمان. ارائه بورسیه

در ادامه این جلسه معاونان وزیر آموزش و پرورش حاضر در جلسه سوالات و نقطه نظرات خود را مطرح و با معاونان و متولیان این حوزه در خصوص راهکارهای مختلف برای اجرای بهینه قوانین آموزشی بحث و تبادل نظر کردند.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما