اخبار روز

اطلاعیه زمان بندی واریز ویژه یارانه نقدی عید


به گزارش مانیبان؛ دولت هنوز نسبت به گمانه زنی ها در خصوص پرداخت کمک هزینه ویژه عیدی واکنشی نشان نداده و معیشت ماه رمضان نیز رسماً مطرح نشده است. بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و این اعتبار در ماه های 1396 بوده است اسفند و ماه فروردین برای یارانه بگیران اعشار از 1 تا 7 نیز در نظر گرفته شده است.
برخی معتقدند طرح فجران دو ماه دیگر تمدید می شود اسفند و فروردین یعنی دولت این یارانه 220 هزار تومانی را عید نوروز می داند و خبری از عیدی نقدی نخواهد بود. در واقع طرح فجرانا هم عید سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و هم عید نوروز از سوی دولت به مردم. با این حال گروهی دیگر همچنان امیدوار به دریافت یارانه عیدی از دولت هستند و ماجرای پرداخت یارانه معیشتی نوروزی توسط دولت سیزدهم این امید را بیشتر کرده است. در واقع در نوروز 1401 دولت به بیش از 12 میلیون خانوار دهک اول تا چهارم اعم از افراد تحت پوشش و مستمری بگیران نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) 100 هزار تومبه به عنوان هدیه عیدی پرداخت کرد. و بهزیستی است و این احتمال وجود دارد که امسال نیز چنین تعطیلی برای اقشار کم درآمد جامعه در نظر گرفته شود.

اگرچه مبلغ عیدی دولت در نوروز 1401 رقم قابل توجهی نیست، اما تعطیلی غیرمنتظره برای اقشار فقیر جامعه به ویژه خانواده های پرجمعیت می تواند بخشی از هزینه های نوروزی آنها را حتی اگر اندکی جبران کند. علاوه بر این، ماه مبارک رمضان نیز از 22 مارس آغاز می شود. و باید دید آیا دولت قصد دارد مانند ماه رمضان دو سال پیش از اقشار کم درآمد حمایت کند؟ دولت دو سال پیش فروردین در سال 1401 مبلغ 150 هزار تومان یارانه معیشتی به حساب بیش از 11 میلیون سرپرست خانوار واریز شد و هدف از این یارانه تشویقی حمایت از دهک های اول تا چهارم و مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی بود. با دریافت سهام عدالت عقب ماندند.

همانطور که گفته شد، پرداخت کمک هزینه ویژه عیدی و کمک هزینه ویژه ماه مبارک رمضان در حال حاضر شایعه است. بنابراین آنچه در حال حاضر به عنوان درآمد دولت در سه هفته پایانی سال قابل انتظار است، تکمیل اعتبار الکترونیک کالابرگ، واریز یارانه نقدی و واریز مرحله دوم سود سهام است. به دریافت کنندگان کمک هزینه 1 تا 7 عشر اختصاص داده شد که می توان از آن برای خرید 11 اقلام ضروری استفاده کرد. این طرح در ماه و ماه جاری. فروردین همچنین اجرا شده و زمان شارژ اکانت کالابرگ از 18 تا 20 می باشد. اسفند اعلام شده است این یارانه یک یارانه مضاعف و مستقل بوده و استفاده از آن تاثیری بر میزان یارانه نقدی ندارد.

همچنین بر اساس برنامه زمان بندی جدید اعلام شده از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها، 400 هزار تومان یارانه نقدی به خانوارهای دهک های یک تا سه در 25 هر ماه و 300 هزار تومان یارانه نقدی به سایر واجدین شرایط پرداخت می شود. خانوارها خانه ها در سی ام هر ماه واریز می شوند. با توجه به 29 روز از ماه. اسفند احتمالاً یارانه چهار دهم یا بیشتر در 29 ام اسفند همچنین دولت قول داده است که فاز دوم سود سهام را تا پایان بیست و پنجمین دوره انجام دهد. اسفند به حساب سهامداران واریز شود. به گفته وزیر اقتصاد، سودی که در مرحله دوم به حساب سهامداران واریز می شود، 30 درصد کمتر از رقمی است که پاییز امسال به سهامداران واریز شد. 23 آذر امسال در مرحله اول پرداخت سود سهام، دارندگان پرتفوی سهام 492 هزار تومانی مبلغ 681 هزار تومان، 532 هزار تومان 736 هزار تومان و سهامداران یک میلیون سهم یک میلیون و 385 هزار تومان دریافت کردند. .


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا