به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی به تشدید عملیات نظامی خود در شمال نوار غزه ادامه می دهد و همزمان در سی و هشتاد و سومین روز جنایت هولناکی را در مناطق مختلف نوار غزه مرتکب شده است. 19 روز از اجرای طرحی می گذرد که می گوید: «طرح ژنرال ها معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره است».

در همین زمینه، دیده بان حقوق بشر فاش کرد که رژیم صهیونیستی از مهاجرت اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می کند.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه) 20 حمله به مناطق شمالی نوار غزه انجام دادند.

به گزارش العربی الجدید، رسانه های فلسطینی گزارش دادند که توپخانه رژیم صهیونیستی به چند منطقه در شمال غربی شهر رفح حمله کرد.

علاوه بر این، رسانه های فلسطینی گزارش دادند که ارتش رژیم اشغالگر چند خانه را در غرب اردوگاه جبلیه در شمال نوار غزه تخریب کرد.

منابع خبری از شهادت دو کودک و زخمی شدن شش کودک دیگر در اثر حمله رژیم اشغالگر قدس به خانه ای در جبلیه البلد شمال نواز غزه خبر دادند.

جنگنده های رژیم اشغالگر علاوه بر قرارگاه جبلیه، منطقه «التوام» در شمال غرب شهر غزه و اطراف «حوض الشیخ رضوان» را نیز هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات خود مدرسه الخوره در جبلیه در شمال نوار غزه را که آوارگان فلسطینی در آن تجمع کرده بودند را به زور تخلیه کرد.

منابع خبری همچنین از شهادت و زخمی شدن چند فلسطینی در نتیجه حمله به خانه خانواده «حلاوه» در غرب جبلیه البلد در شمال غزه خبر دادند.

خبرنگار روسیه الیوم همچنین تصریح کرد که اجساد دو نفر از منطقه «دوله» در منطقه الزیتون غزه که دیروز سه شنبه مورد حمله نظامیان رژیم اشغالگر قرار گرفتند و تعداد شهدای این منطقه چند نفر بود، پیدا شد. منطقه تاکنون به هشت نفر رسیده است.

وی در ادامه گفت: در نتیجه حملات کوادکوپتر رژیم صهیونیستی به محل تجمع شهروندان فلسطینی در خیابان النصر در جبلیه النزله و منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه چندین نفر دیگر مجروح شدند.

رسانه های فلسطینی در ادامه گزارش دادند که در میان تبادل آتش گسترده، صدای چندین انفجار مهیب در منطقه الصفتاوی شنیده شد.

اظهارات یک پزشک و یک پرستار در بیت لاهیا

در همین رابطه خبرنگار الجزیره گزارش داد که این امر به دلیل کمبود دارو و اکسیژن و ادامه محاصره رژیم صهیونیستی بوده است. یکی وی در میان بیماران در بیمارستان اندونزی به شهادت رسید.

یکی یکی از پرستاران بیمارستان اندونزیایی نیز در پی حمله پهپاد در «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه جان باخت.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره همچنین از شهادت «محمد غانم» پزشک بیمارستان «کمال عدوان» در حمله پهپادی در بیت لاهیه خبر داد.

سازمان پدافند شهری همچنین از شهادت دو نفر و زخمی شدن سه تن دیگر در پی بمباران بیت لاهیا در شمال غزه خبر داد.

جنایت در محله الطفه و شهادت کارگران جامعه غزه

منابع خبری همچنین از شهادت چهار فلسطینی و زخمی شدن چند تن دیگر در حمله رژیم صهیونیستی به محله الطفاح در شرق شهر غزه خبر دادند.

در همین راستا منابع خبری فاش کردند که در پی حمله رژیم صهیونیستی به شرق منطقه الطوفه، شش نفر از کارگران جامعه غزه شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

بمب گذاری در خودروی آنروا

در همین زمینه خبرنگار الجزیره از شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن چند نفر بر اثر حمله به خودروی آژانس آنروا در خیابان صلاح الدین در جنوب شهر دیرالبلاح خبر داد.

پیش از این، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA)، در مقاله‌ای در این مورد توضیح داد، زیرا اجساد در خیابان‌ها یا زیر آوار مانده‌اند. در شمال نوار غزه، مردم فقط منتظر مرگ هستند. احساس رها شدن، ناامیدی و تنهایی می کنید. ساعت به ساعت زندگی می کنند و هر ثانیه منتظر مرگ هستند.

وی ادامه داد: ما خواهان آتش‌بس فوری در شمال نوار غزه، حتی برای چند ساعت هستیم تا کمک‌های بشردوستانه برای خانواده‌های مایل به ترک غزه ارسال شود.

پیش از این جویس ماسویا، دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و سرپرست هماهنگ کننده امداد اضطراری این سازمان، وضعیت شمال نوار غزه را وحشتناک توصیف کرده و خواستار پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی شده است. این منطقه و رعایت آن دستورات دادگاه لاهه موقت بود.

برای اولین بار، اشغالگران بشکه های مواد منفجره را در شمال نوار غزه پرتاب کردند.

بولدوزرهای اشغالگران پیش از این بشکه های مواد منفجره را در وسط محله های جبلیه قرار داده و از فاصله دور منفجر کرده بودند، اما این اولین بار است که هواپیماهای رژیم صهیونیستی بشکه های مواد منفجره را از هوا در نوار غزه پرتاب می کنند.

رسانه های فلسطینی گزارش دادند: بشکه های مواد منفجره بر روی مناطق مسکونی در شمال نوار غزه سقوط کرد و باعث انفجارهای بسیار شدید و لرزش های زمینی شد که توسط ساکنان شهر غزه احساس شد.

بشکه های مواد منفجره شامل قالب های فلزی یا سیمانی هستند که مجهز به یک فن با فن در پشت و یک چاشنی مکانیکی در جلو هستند. در لبه های آنها اهرم هایی وجود دارد که به آنها کمک می کند تا در هواپیمای پرتاب کننده بمانند و – طبق قانون سقوط آزاد – به هدف برخورد کنند.

این بشکه ها حاوی 200 تا 300 کیلوگرم مواد منفجره TNT و همچنین نفت که در اثر ضربه آتش را شعله ور می کند و ضایعات فلزی مانند میخ و قطعات ضایعاتی مورد استفاده در صنعت خودروسازی که به عنوان ترکش بر روی افراد و ساختمان ها عمل می کند. به خصوص زمانی که بمباران به طور ناگهانی رخ می دهد.

یکی بشکه های انفجاری به دلیل داشتن سلاح های نسبتا ارزان قیمتی که نیازی به راهنمایی فنی ندارند و از هلیکوپترها به مناطق مسکونی شلوغ پرتاب می شوند قابل توجه هستند و باعث تخریب زیاد و فشار شدید می شوند و توده های بزرگ شعله در دایره ای به قطر 250 متر تولید می کنند. در دست

از 7 اکتبر 2023، تل آویو میلیاردها دلار تجهیزات نظامی مختلف از ایالات متحده دریافت کرده است. به گفته وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده های F-35، تانک، موتور خودروهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی دیگر است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی مانند انگلیس، دو قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف فوری حملات خود به نوار غزه و نیز دستورالعمل دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم اتخاذ تدابیر را نادیده گرفت. جلوگیری از نسل کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه تا زمانی که حملات آن ادامه یابد.

311311

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما