به گزارش مانیبان به نقل از همشهری آنلاین، نوسانات اقتصادی به ویژه تورم عامل کاهش ارزش پول ملی است به همین دلیل. یکی یکی از سوالات اساسی که عموما مردم می پرسند این است که پس اندازم را کجا سرمایه گذاری کنم تا ارزش آن کاهش پیدا نکند؟ با توجه به اینکه بسیاری از افراد ریسک گریز هستند، بسیاری ترجیح می دهند دارایی های خود را در مکان هایی سرمایه گذاری کنند که سود ثابتی برای آنها فراهم کند.

بانک مرکزی طی یک سال گذشته به ویژه از اواخر سال 1402 مجوز صدور گواهی سپرده 30 درصدی را صادر کرد و به طور کلی نرخ سود در ایران افزایش یافت و این بحث را در مورد اینکه کجا سود ثابت بیشتری می دهد بیشتر شد.

از کجا می توانم نرخ بهره ثابت تری دریافت کنم؟

آمارها نشان می دهد که اگر می خواهید پس انداز خود را در بانک سرمایه گذاری کنید، مهم ترین گزینه سپرده های بلندمدت است که حداقل 22.5 درصد سود به سپرده گذاران پرداخت می کند. البته در پایان سال گذشته بانک ها اوراقی را با سود 30 درصد منتشر کردند.

خرید اوراق بدهی و مشخصا اسناد خزانه اسلامی در بازار سرمایه می تواند سالانه حداقل 30 درصد و حداکثر 33 درصد برای سرمایه گذاران بازدهی ایجاد کند. این بدان معناست که خرید اوراق بدهی می تواند سود بیشتری نسبت به سپرده های بانکی داشته باشد.

در همین حال، صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت ممکن است گزینه بهتری باشند. حداقل سودی که این صندوق ها می دهند 22 درصد و حداکثر آن 33 درصد است. اما نکته مهم این است که در صورت انتخاب صحیح صندوق به راحتی می توانید سالانه بیش از 30 درصد سود کسب کنید و آمار نشان می دهد که اکثر سرمایه گذاران این صندوق ها را شناسایی کرده اند.

پلتفرم های اصلی تامین مالی

اما اولین جایگاه در مورد دریافت سود ثابت توسط پلتفرم های تامین مالی جمعی اشغال شده است. بر اساس اطلاعات موجود، پلتفرم های تامین مالی جمعی در حال حاضر حداقل 35 درصد و حداکثر 45 درصد سود به سرمایه گذاران پرداخت می کنند. با این حال، نگاهی به پلتفرم‌های تامین مالی جمعی که به آن سرمایه‌گذاری جمعی نیز می‌گویند، نشان می‌دهد که بیشتر آن‌ها بیش از ۴۰ درصد سود سالانه را به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کنند و بسیاری از پروژه‌ها ۴۵ درصد از سود را پرداخت می‌کنند.

پلتفرم تامین مالی جمعی چیست؟

سرمایه گذاری جمعی روشی است که تمام یا بخشی از سرمایه لازم برای یک طرح، پروژه یا فعالیت خاص را با مشارکت تعداد زیادی از سرمایه گذاران جمع آوری می کند. وجوه جمع آوری شده در نهایت در اختیار متقاضی تامین مالی قرار می گیرد تا در اجرای پروژه ای که عملکرد بالایی دارد استفاده شود.

در دهه های اخیر، تامین مالی جمعی به عنوان روشی موثر برای تامین مالی شرکت ها، پروژه ها، ایده های نوآورانه و فعالیت های اقتصادی شناخته شده است.

به بیان بهتر، همیشه افرادی بوده اند که در پروژه های فوق العاده و سودآور با بازگشت سرمایه سریعتر از حد انتظار مشارکت داشته اند و توانایی مدیریت برنامه خود را داشته اند، اما به دلیل محدودیت های مالی نتوانسته اند پروژه های خود را اجرا کنند. برنامه ریزی کنید و این دلیل اصلی شکل گیری بسترهای تامین مالی است. جمعی است.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما