به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، ابتدای هفته گذشته ویدئویی در اینترنت منتشر شد که در آن یک نوازنده با ساز در دست روی باند فرودگاه ایستاد و اعلام کرد که اجازه بردن ساز به هواپیما را ندارد. او یک جداگانه خریده بود و این شماره سوالات دیگری را مطرح می کند، از جمله تعیین قوانین جدید برای سوار و پیاده شدن از هواپیما.

برای سازهای بزرگ باید بلیط تهیه کرد!

مقصود اسدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا سوار شدن به هواپیما ممنوع است؟ وی به ایسنا گفت: برای آلات موسیقی که در قفسه بالای صندلی مسافر قرار می گیرند ممنوعیتی برای ورود وجود ندارد، اما آلات بزرگی که به دلایل ایمنی پرواز نمی توانند جلوی پای مسافر قرار گیرند و در داخل کابین جا نمی شوند. از طرف دیگر، اگر به دلایل امنیتی، مسافر تمایلی به حمل و نقل در قسمت بار هواپیما نداشته باشد، مجاز به حمل در کابین هواپیما نخواهد بود، مگر در مواردی که بلیط دیگری برای آن خریداری می شود و در یک صندلی قرار می گیرد.

اما سوال اصلی این است که آیا طی چند روز اخیر بخشنامه جدیدی مبنی بر ممنوعیت ابزار در کابین هواپیما صادر شده است؟ پاسخ دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به این سوال منفی بود.

حسین علیزاده با گروه «هاماوایان» در اروپا

حسین علیزاده آهنگساز مشهور ایرانی تور کنسرت خود را در اروپا با گروه «هماوایان» آغاز می کند و قطعات موسیقی ایرانی به خوانندگی مهدی امامی و زهرا قالی پور را در شهرهای مختلف اروپا اجرا می کند.

واکنش صحنه موسیقی به اغراق های اتحادیه اروپا و ادعای مالکیت آن بر جزایر سه گانه ایرانی

پس از اغراق اتحادیه اروپا و ادعای امارات در مورد جزایر سه گانه، هنرمندان موسیقی به مواضع اتحادیه اروپا پاسخ دادند. در همین راستا گروه موسیقی رنگی از نغمه در به سرپرستی حامد دژابر بر اساس موسیقی محلی زاگرس اجرا کرد و نام ایران را زنده نگه داشت. حامد جلیلی مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پستی به این موضوع واکنش نشان داد.

از ممنوعیت پرواز آلات موسیقی تا دفاع از نوازندگان جزایر سه گانه ایران/ پایان دادن به شایعات درباره عصبانیت ترانه سرایی محسن چاوشی

دوری از محسن چاوشی برای حفظ دوستی

حسین صفا یکی از شاعران و ترانه سرایانی است که در یک روند تقریبا طولانی مدت همکاری مستمری با محسن چاوشی خواننده سرشناس موسیقی پاپ داشته است. این همکاری که در مقطعی تقریباً قطع شد، جنجال زیادی را در میان طرفداران خواننده محبوب آن زمان ایجاد کرد.

این شایعات ادامه داشت تا اینکه حسین صفا طی روزهای اخیر مطلبی را در استوری منتشر کرد که می تواند تا حدودی وضعیت همکاری این دو را در عرصه موسیقی روشن کند.

حسین صفا نوشت:

نه، امروز فقط تو را می شناسم چون تو را از رویای کودکی ام می شناسم (حسین منزوی)

من یک مشت دوست دارم (کمتر از انگشتان یک دست) که محسن چاوشی بزرگترین، محرمانه ترین و محترم ترین آنهاست. بارها پیش آمده که سکوت ما (چکار کنیم که هر دو ساکت و منزوی هستیم) این شبهه را برانگیخته است که بین ما اختلاف است!

محسن چاوشی (این مرد جوان و شجاع) تنها کسی است که هر روز مرا همراهی می کند. انگار مدت زیادی با هم بودیم. حتی اگر یک روز آنجا نباشیم. ما دوباره با هم خواهیم بود.

مدتی پیش هر دو با انگیزه دوری از حاشیه و حفظ دوستی (چه روزگار بی رحمانه ای) تصمیم گرفتیم واسطه ای را که بینمان بود یعنی همکاری هنری کنار بگذاریم تا از قضاوت دور بمانیم. و تداخل، نقل قول های مغرضانه و غیره تصمیم نه بود. این تمام داستان است.»

«سیمرغ» با 100 نوازنده ایرانی در «قاف» زنده می‌شود.

فرهاد فخرالدینی پس از یک دهه دوری از صحنه، قطعه «سیمرغ منظومه» (قاف) را آذرماه روی صحنه می برد. فخرالدینی این اثر موسیقایی را بر اساس «الطیر» (شاهکار ماندگار عطار نیشابوری) در پنج موومان خلق کرده و با ارکستری متشکل از حدود 100 نوازنده سرشناس موسیقی کلاسیک ایران اجرا خواهد کرد.

کنسرت سیمرغ (قاف) سی ام آبان1403 در تالار وحدت اجرا می شود.

از ممنوعیت پرواز آلات موسیقی تا دفاع از نوازندگان جزایر سه گانه ایران/ پایان دادن به شایعات درباره عصبانیت ترانه سرایی محسن چاوشی

تک آهنگ هم قفس علیرضا قربانی منتشر شد

تک آهنگ هم قفس به خوانندگی علیرضا قربانی به عنوان جدیدترین محصول موسیقایی این هنرمند به مخاطبان معرفی شد.

از ممنوعیت پرواز آلات موسیقی تا دفاع از نوازندگان جزایر سه گانه ایران/ پایان شایعه عصبانیت محسن چاوشی از ترانه سرایی

در این تک آهنگ غلامرضا تاریکی شاعر و حسام ناصری آهنگساز از جمله بازیگران هستند.

۲۴۳۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما