روز گذشته خبر محمد غلامی، مهاجم و ملی پوش اسبق سپاهان در جام ملت های 2011 در رسانه ها منتشر شد. اما این اولین بار نیست که یک چهره مشهور ورزشی سعی می کند خود را در زمینه دیگری محک بزند.

به گزارش ایسنا، در گذشته شاهد حضور ورزشکاران در عرصه سیاست بودیم که بیشتر کشتی گیران و تکواندوکاران بودند. علاقه فوتبالیست ها اما با رزمی کاران و گوش شکسته ها متفاوت است و ترجیح می دهند هنر پنهان خود را در سینما و موسیقی به نمایش بگذارند. تجربه نشان داده است که هیچ یک از فوتبالیست هایی که وارد دنیای خوانندگی شدند، کار موفقی نداشتند و خیلی زود بی خیال رسیدن به صحنه برج میلاد شدند، حالا باید دید محمد غلامی تا کجا پیش می رود. به همین دلیل، همه فوتبالیست هایی را که به دنیای خوانندگی قدم گذاشتند را با هم بررسی می کنیم.

نیما نکیسا

«خدا باران ببارد» عنوان اولین آلبوم نیما نکیسا است که چند سال پیش منتشر کرد تا این دروازه بان سابق تیم ملی در جمع فوتبالیست های سرشناس قرار بگیرد. Nakissa در ابتدا یک موسیقیدان بود، اما بعد تصمیم گرفت به خوانندگی روی بیاورد. انتشار آلبوم خدایا ببارد اولین قدم جدی او در این راه بود، کنسرت و کلیپ هم برگزار کرد. یکی برخی از قطعات آلبوم او به نام عروس بندر بارها از شبکه های ماهواره ای پخش شد. همچنین به گفته خودش با پیشنهادات زیادی برای بازیگری مواجه بوده که چون بلد نیست این کار را رد کرده است. از آثار او می توان به: آلبوم “خدا ببارد”، “ایران” با بازی پژمان جمشیدی و مهرداد میناوند (در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی 2006 آلمان)، “اوج فرازه” با امین حیایی، کامران تفتی. کامبیز دیرباز، علی ضیا، سیاوش پخنیری، مازیار عصری، پرهام امینی، مجید ادیب، بردیا صابری و پویا امینی 11 تیر 1393 هاشا نکان با کامران تفتی 8 فروردین 2014، “اتمسفر” 26 خرداد 1395 وای بر دلم 5 اسفند 1395، «دغدغه» 3 مرداد 1396 را در کارنامه خود دارد.

مهرداد میناوند

از مستطیل سبز تا صحنه میلاد!

مهرداد میناوند با جمله «دوستانم همیشه می گفتند صدایم خوب است و من هم با خودم موافق بودم که می توانم خواننده خوبی باشم» وارد دنیای موسیقی شد. او در کنار نیکیسا دومین فوتبالیستی است که خوانندگی را آغاز کرد. کلیپ «مادر» با صدای میناوند چند سال پیش از تلویزیون ایران پخش شد و با استقبال خوبی روبرو شد. اما مهرداد هرگز خوانندگی را جدی نگرفت و آلبومی منتشر نکرد. اما تک آهنگ «پوکر قهرمانی پرسپولیس» با همکاری حامد طاها و «تک ستاره» از او به یادگار مانده است.

میناوند در 30 دی در سال 1399 به دلیل ویروس کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان لاله بستری شد و در تاریخ 8 بهمن وی در سال 1399 درگذشت.

علی انصاریان

از مستطیل سبز تا صحنه میلاد!

علی انصاریان کار خود را از سال 1375 با بازی در باشگاه فجر سپاسی شیراز آغاز کرد و در پرسپولیس به اوج رسید و در سال 1390 از فوتبال خداحافظی کرد. ستاره سابق تیم پرسپولیس مانند همبازی سابق خود وارد عرصه خوانندگی و بازیگری نیز شده است. او چند آهنگ با صدای خودش منتشر کرده است. او دو تک آهنگ به نام های «پریشون» و «شادید» را به اینترنت فرستاد. البته «شدید» را انصاریان در کنار «آرتین زمانی» و «مهدی کاشوری» خواند.

او در 15 بهمن وی در سال ۱۳۹۸ دو هفته پس از بستری شدن در بیمارستان فرهیختگان تهران بر اثر بیماری کووید-۱۹ درگذشت.

پژمان جمشیدی

از مستطیل سبز تا صحنه میلاد!

پژمان جمشیدی در دوران حضور خود در فوتبال ایران سابقه بازی در باشگاه های سایپا، پرسپولیس، پاس تهران و خوزستان و همچنین تیم ملی ایران را در کارنامه دارد. زمانی که فوتبال حرفه ای بازی می کرد، بازیکنی خوش نام و توانا بود و فوتبال موفقی داشت. اما عشق به سینما، بازیگری و تئاتر او را به سمت این هنر سوق داد. پس می توان گفت جمشیدی یکی از بازیگران فعال و پولساز سینمای ایران در سال های اخیر است. پژمان جمشیدی ستاره سابق تیم پرسپولیس یکی از فوتبالیست های ایرانی است که شانس خود را هم در عرصه خوانندگی و هم در عرصه بازیگری امتحان کرده است. به این ترتیب می توان او را «فوتبالیست، خواننده و بازیگر» نامید. پژمان سال هاست از انتشار آلبوم «11» با حضور سرشناس ترین چهره های تنظیم و ترانه سرایی به هوادارانش خبر می دهد و حتی جزئیات آن را منتشر می کند اما معلوم نبود چرا این آلبوم هرگز منتشر نشد. قطعات آلبوم «یزد» را آهنگسازانی چون سیروان خسروی، فریدون آسرایی، زانیار خسروی، مهدی یراحی و اشکان خشایی ساخته اند. کارن همایونفر نیز به عنوان آهنگساز به جمشیدی پیوست. مدافع راست پرسپولیس در سال های اول دهه 80 چند تک آهنگ منتشر کرد یکی یکی از آنها به نام «سوت پایان» در روزهای پخش سریال پژمان به شدت مورد توجه قرار گرفت. این روزها کمتر به موسیقی می پردازد و بیشتر به بازیگری در تلویزیون، سینما و تئاتر علاقه دارد. او پس از انقلاب موفق ترین بازیکن فوتبال در عرصه کارهای هنری به شمار می رود.

تک آهنگ «آخرین ستاره» نیز اثر مشترک محمدرضا هدایتی و پژمان جمشیدی است که منتشر شد.

غلامرضا عنایتی

از مستطیل سبز تا صحنه میلاد!

غلامرضا عنایتی توانست سه بار در تیم های ابومسلم خراسان و استقلال تهران آقای گل شود. او در فصل 92 توانست با 13 گل بعد از کریم انصاری فرد دومین گلزن لیگ برتر فوتبال ایران شود. او با 147 گل رکورددار بیشترین گل در تاریخ لیگ برتر ایران است. آلبوم عنایتی مهاجم سابق استقلال اولین آلبوم خود را پس از سه سال انتظار برای دریافت مجوز در سال 89 منتشر کرد تا نام عنایتی با آلبوم همه چیم تو به عنوان خواننده فوتبالی ثبت شود. تهیه کنندگی این آلبوم که با تلاش مهرداد طلاکوب تهیه شده بود بر عهده سیاوش اکبرپور بود. «سعید طرزی» و «مسعود مفیدی» موسیقی را بر عهده داشتند. او «هم چیم تو» را در حالی منتشر کرد که در کنار فوتبالیست های پا به عرصه سینما و هنر ایستاده است. عنایتی که گفت سه سال برای گرفتن مجوز صبر کرد اما نتوانست نظر مخاطب را جلب کند. جالب است که یکی یکی از بازیگران رضا، سیاوش اکبرپور، تولید این آلبوم را بر عهده گرفت تا بر یک پروژه تجاری کاملاً زیان آور فائق آید. عنایتی با دیدن واکنش ها به طور کلی از خوانندگی منصرف شد. هیچ وقت کنسرتی برگزار نکرد و خبری از آلبوم دوم یا تک آهنگ نبود.

شث رضایی

از مستطیل سبز تا صحنه میلاد!

شیث رضایی بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس بود. در مورد زندگی هنری اش می توان گفت که از نوجوانی بازیکنان را در اردوهای تیم ملی دور هم جمع می کرد و برای آنها آواز می خواند. هم تیمی های شیث در پرسپولیس هم در هر شرایطی مجبور بودند صدای این بازیکن را بشنوند. البته صدای خوبی داشت و حال و هوای نداشت. به همین دلیل هم پیگیر این عرصه شد و این ترانه ها را ارائه کرد: «تو باید بشناسی (حال داغون)» در سال 1393 «همجا اسم توه» (این آهنگ تقدیم به مهرداد اولادی و هادی نوروزی است). اردیبهشت ماه 1395 “به تو فکر میکنم” دی 1395، «درباره احساس» اسفند 1395 “کمی آوردمت بیا” خرداد 2016، “حباب” تیر 1396 “کاش” اسفند 1396 “عاشق می شوی” خرداد ۱۳۹۷.

بختیار رحمانی

از مستطیل سبز تا صحنه میلاد!

بختیار رحمانی ملی پوش سابق استقلال و باشگاه فوتبال خوزستان زندگی خوانندگی اش مثل اوج فوتبالش بود. یکی او یکی از بازیکنانی است که به موسیقی هم دست زد. تنها آهنگ منتشر شده از بختیار “سفر کردی” نام داشت که به همراه موزیک ویدیو منتشر شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما