گزارش ها حاکی از آن است که از ابتدای مهرماه تاکنون ارز امامی یک میلیون و 875 هزار تومان گران شده و به 46 میلیون و 90 هزار تومان رسیده است.

به گزارش مانیبان به نقل از ایرنا، عملکرد هفتگی بازار سکه حکایت از جهش نزدیک به 1.9 میلیون تومانی قیمت سکه امامی دارد.

گزارش ها حاکی از آن است که از ابتدای مهرماه تاکنون ارز امامی یک میلیون و 875 هزار تومان گران شده و به 46 میلیون و 90 هزار تومان رسیده است. این بدان معناست که این ارز در هفته گذشته 4.2 درصد گران شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت سکه طی ماه گذشته 3 میلیون و 465 هزار تومان افزایش یافت که نشان دهنده رشد 8.1 درصدی است.

افزایش قیمت ارز در بازار در حالی رخ داده است که قیمت طلا در بازارهای جهانی جهش شدیدی به خود گرفته است. یک اونس طلا در هفته گذشته حتی از مرز 2680 دلار نیز عبور کرد.

قیمت ارز بهار آزادی از ابتدای مهرماه با یک میلیون و 915 هزار تومان افزایش به 41 میلیون و 20 هزار تومان رسید. نیم سکه نیز یک میلیون و صد هزار تومان و ربع سکه یک میلیون تومان افزایش یافته است.

در حال حاضر نیم سکه 25 میلیون تومان و ربع آن 16 میلیون و 700 هزار تومان است.

تحقیقات نشان می دهد حباب پولی به 8 میلیون و 83 هزار تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، محمد کشتی آرای رئیس سابق سندیکای طلا درباره وضعیت بازار سکه می گوید: به طور متوسط ​​هفتگی حدود 400 هزار تومان افزایش حباب سکه داشتیم اما در مجموع بازار معاملات عادی خود را داشت. روال بود و بار اضافی تقاضا نداشتیم.

خشتی آرای پیش بینی کرد: هفته آینده تا روز دوشنبه هیچ تغییری در بازار طلا و ارز و به نظر می رسد شرایط جنگی کنونی اوکراین و خاورمیانه که در حال حاضر نشانه های مثبتی از خود نشان نمی دهد و قیمت جهانی است. طلا و فلزات گرانبها تحت تأثیر این عوامل قرار می گیرند و تنظیم صورت نمی گیرد

وی گفت: مگر اینکه امکان تعدیل کاهش قیمت را بر اساس جلسات اخیر سازمان ملل و تصمیم جهانی در مورد صلح جنگ در اوکراین و خاورمیانه داشته باشیم، در غیر این صورت وضعیت فعلی ادامه خواهد داشت.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :