به گزارش مانیبان، پس از سال ها ممنوعیت واردات خودرو به کشور و محدودیت های موجود در بازار خودرو ایران، شرکت های واردکننده از این پس می توانند جدیدترین محصولات را در ایران عرضه کنند.

واردات خودرو به کشور همواره با محدودیت هایی همراه بوده و این محدودیت ها در دور جدید تشدید شده است. واردکنندگان باید خودروهای اقتصادی و کم مصرف وارد کنند و واردات خودروهای لوکس یا پرتیراژ همچنان ممنوع است. حتی برای واردات خودروهای مقرون به صرفه حداکثر قیمت تعیین شده و محصولات برخی خودروسازان قابل واردات نیست.

این بار قانونگذار برای واردات خودروها نرخ های متفاوتی در نظر گرفته است که بستگی به مصرف سوخت آنها دارد. به عنوان مثال تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی کمتر از خودروهای بنزینی معمولی است. به همین دلیل شرکت های واردکننده به واردات و عرضه خودروهای عمدتا هیبریدی و کم مصرف ترغیب شده اند.

از سوی دیگر طرح جدیدی برای واردات خودروهای جانبازان و ایثارگران تعریف شده است که در آن ممکن است برخی خودروها با قیمتی بالاتر از سقف ثابت در سامانه خودروهای وارداتی جانبازان عرضه شوند. با اجرای این طرح شرکت های واردکننده می توانند خودروهای با کیفیت بالاتر و آپشن های بیشتر را وارد کشور کنند. البته متقاضیان عادی نمی توانند این خودروها را خریداری کنند.

خودروهای وارداتی برای متقاضیان عادی از برندهای باکیفیت مختلف مانند تویوتا، چانگان، ام جی، نیسان، جک، سوزوکی، کیا، چری و … می باشد. قانون‌گذار قیمت خودروهای وارداتی را تعیین می‌کند و شرکت‌های واردکننده هیچ مشارکتی در آن ندارند. قیمت خودروی وارداتی به عوامل مختلفی از جمله قیمت پایه خودرو، مبدأ واردات، تعرفه واردات، تعداد خودروهای وارداتی، سازنده و … بستگی دارد. در ادامه با ارزان ترین خودروهای جدید وارداتی در بازار ایران آشنا می شویم.

Zoti DL 5

یکی یکی از ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین خودروهای جدید وارداتی موجود در بازار، محصول پارس خودرو با نام zoti DL 5 می باشد.این خودرو یک کراس اوور کامپکت ارزان قیمت با خدمات پس از فروش خوب در کشورمان است. این محصول ابتدا با قیمتی در حدود 1 میلیارد تومان وارد سامانه شد اما اکنون قیمت توزیع کننده آن 1.144 میلیارد تومان است.

موتور 1.5 لیتری توربوشارژ این خودرو با گیربکس اقتصادی CVT هماهنگ شده و 144 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو می رساند.

سطح تجهیزات تقریبا قابل قبول است و دارای عناصر کاربردی مانند کروز کنترل، دستیار رانندگی در سربالایی و سرازیری، نگه داشتن خودکار، نمایشگر چند رسانه ای، دوربین عقب، استارت بدون کلید و … می باشد.

قیمت زوتی دی ال 5 در بازار حدود 1.1 میلیارد تومان است. یکی یکی از ارزان ترین خودروهای وارداتی در دور جدید واردات است.

KMC eJ 7

این محصول در واقع نسخه برقی KMC J7 است که اولین سری آن به شرکت تاکسیرانی تهران تحویل داده شد. این محصول ارزان ترین خودروی تمام برقی بازار کشور است که قیمت نمایندگی آن 1.325 میلیون تومان و قیمت آن در بازار تقریباً 1.3 میلیارد تومان است.

دارای موتور الکتریکی 190 اسب بخار با گشتاور 340 نیوتن متر و گیربکس اتوماتیک است که نیرو را به چرخ های جلو می فرستد. ظرفیت باتری نصب شده این سدان برقی 50.1 کیلووات ساعت است.

چانگان CS 35 پلاس

اولین خودروی وارداتی دور جدید چانگان سی اس 35 پلاس بود که در سری اول سامانه وارداتی عرضه شد و پس از چند ماه به دست خریداران رسید. این خودرو یک کراس اوور کوچک است که در دو تیپ با مشخصات متفاوت تولید شد.

این محصول از یک موتور 1.4 لیتری توربوشارژ بهره می برد که 160 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو می رساند. گیربکس آن 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه با حالت اسپرت است.

قیمت خودرو در نمایندگی 1.4 میلیارد تومان و در بازار 1.6 میلیارد تومان است.

نیسان آفتابی

این سدان ژاپنی توسط شرکت جهان نوین آریا وارد و عرضه می شود و به دلیل تجهیزات بسیار پایین از قیمت اقتصادی برخوردار است. این محصول نسل سوم نیسان سانی به حساب می آید و ظاهر آن کمی قدیمی به نظر می رسد.

برای این کار یک موتور 1.5 لیتری در نظر گرفته شده که 108 اسب بخار قدرت و 134 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس آن 4 سرعته اتوماتیک با حالت O/D است. این سدان دارای امکاناتی نظیر کنترل نگهدارنده سربالایی، سنسور عقب، ترمز ضد قفل، ترمز فنجانی عقب، دی دارای چراغ، فرمان برقی، صفحه نمایش مرکزی 6 اینچی، دوربین عقب و … می باشد. جالب است بدانید که حتی شیشه های عقب این خودرو دستی هستند! قیمت نیسان سانی در نمایندگی ها 1.55 میلیارد تومان و در بازار آزاد تقریبا 1.7 میلیارد تومان است.

سوزوکی سیاز

در پی آزادسازی واردات خودرو، شرکت رسا موتور خاورمیانه به برند سوزوکی روی آورد. سیاز یک سدان مقرون به صرفه سوزوکی است که دارای موتور 1.5 لیتری و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک با حالت O/D است.

این خودروی مقرون به صرفه دارای ویژگی هایی مانند کروز کنترل، کمک رانندگی در سربالایی، ترمز فنجانی عقب، صفحه نمایش 7 اینچی، صفحه کیلومتر شمار، استارت بدون کلید و غیره است.

این سدان توسط رسا موتور با قیمت 1.43 میلیارد تومان عرضه شده و در بازار آزاد با قیمتی در حدود 1.8 میلیارد تومان به فروش می رسد.

سوزوکی بالنو

این محصول نیز توسط راسا موتور خاورمیانه وارد شده و یک هاچ بک جذاب از سوزوکی است. قیمت نهایی این خودرو 1.5 میلیارد تومان است اما تا 2 میلیارد تومان در بازار به فروش می رسد. این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که 105 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک همراه است.

این خودرو دارای آپشن های خوبی مانند هد آپ دیسپلی، دوربین های دور بدنه، سیستم صوتی آرکامیس، کروز کنترل، صفحه نمایش 9 اینچی، استارت دکمه ای، ایربگ پرده ای و … می باشد.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما