به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، اسکندر مومنی وزیر کشور روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار قم با تاکید بر شایستگی محوری در انتخاب استانداران، هر گونه توصیه دیگران را در معرفی افراد یا توصیه های دیگران در خصوص انتخاب فرمانداران یکی از عوامل مهمی است که وزارت کشور را به کنار گذاشتن این گزینه ها و جستجوی افراد توانمند سوق می دهد.

به گزارش ایرنا وی گفت: واقعاً یکی یکی از نکات منفی در انتخاب مدیران در حکومت وحدت ملی، توصیه های دیگران است. کارآمدی و شایستگی در رهبری، محبوبیت و روحیه جهادی از عناصر دولت در انتخاب استانداران است.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان قم جای آزمون و خطا وجود ندارد، تصریح کرد: استاندار جدید قم وظایف قبلی خود را به نحو احسن و با موفقیت انجام داده است. او بدون توصیه دیگران یا پیگیری شخصی انتخاب شد.

زیرساخت های زیارتی قم ناکافی است

مومنی با اشاره به حضور سالانه 20 میلیون زائر در شهر قم افزود: با توجه به وجود مراکز مهم مذهبی و مذهبی، انتخاب استاندار در این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزیر کشور با بیان اینکه اکبر بهنام جو استاندار جدید قم گزینه رهبری در چند استان دیگر است، گفت: اما با توجه به اهمیت استان قم و جایگاه آن، استانداری انتخاب شد که متدین و متدین باشد. آنها دارای پیشینه فرهنگی و دیدگاه توسعه محور هستند و به شکلی درخشان ساخته شده اند.

وی با بیان اینکه استان قم هنوز با جایگاهی که باید فاصله دارد، تصریح کرد: با وجود حضور میلیونی زائران در این شهر، میانگین استقامت زائران در آنجا بسیار پایین است و حتی به یک روز هم نمی رسد.

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت های زائران قم افزود: برای افزایش طول عمر زائران در قم باید به زیرساخت های اسکان، تفریح، حمل و نقل و… توجه ویژه شود تا زمینه معنوی هر چه بیشتر فراهم شود. و تجربه معنوی باعث رونق اقتصادی این استان می شود.

مومنی ادامه داد: نرخ بالای بیکاری، سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینی از دیگر مشکلات پیش روی استان قم است که امید است در دوره اداری جدید با قوت بیشتری به آن رسیدگی شود.

وی گفت: استان قم به دلیل وجود مراجع تقلید، حوزه های علمیه، ظرفیت انسانی و علوم اسلامی از جایگاه ویژه ای برای کشور برخوردار است.

در این مراسم سید محمد آقامیری تجلیل و اکبر بهنام جو به عنوان استاندار جدید قم معرفی شدند.

۲۷۲۱۹

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما