جبهه اصلاحات ایران با صدور بیانیه ای تاکید کرد: هرگونه ادعای مالکیت و حاکمیت بر جزایر سه گانه ایرانی اعتبار تاریخی، بین المللی و غیرقابل مذاکره ندارد.

به گزارش مهر جبهه اصلاحات ایران در اعتراض و محکومیت اقدامات نامناسب و مداخله جویانه اتحادیه اروپا در حمایت از ادعای امارات متحده عربی در موضوع مالکیت و حاکمیت ایران بر جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی بیانیه ای صادر کرد. دعاوی بی اساس و باطل غیر قابل مذاکره تلقی می شود.

در این بیانیه آمده است:

اتحادیه اروپا در اقدامی بی سابقه در بیانیه ای مشترک با کشورهای جنوب خلیج فارس، حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر سه جزیره ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را زیر سوال برد اصطالح «اشغال» برای توصیف وضعیت این جزایر به کار می‌رود که البته این گفته فاقد اعتبار بین‌المللی و تاریخی است و ظاهراً با توجه به شرایط سخت اقتصاد اروپا، واکنشی به جنگ روسیه در اوکراین است. همچنین اقدام تجاری و اقتصادی این اتحادیه برای گسترش روابط اقتصادی با کشورهای ثروتمند خلیج فارس.

جبهه اصلاحات ایران این رویکرد نامناسب و مداخله جویانه اتحادیه اروپا را به شدت محکوم می کند، اما بر نکات زیر تاکید می کند:

1- قبل از اتحادیه اروپا، جمهوری خلق چین و جمهوری فدرال روسیه به دلایلی مواضع نامناسبی را در رابطه با جزایر سه گانه ایرانی در روابط خود با کشورهای جنوب خلیج فارس ابراز کردند. بدون شک مواضع این دو کشور قدرتمند همسو با ایران و عدم اتخاذ مواضع قاطع جمهوری اسلامی ایران به تکرار چنین ادعاهایی از سوی دیگر کشورها کمک کرده است.

2- اتخاذ چنین مواضعی از سوی دولت های خارجی نشان دهنده آسیب پذیری روزافزون جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی است. دلیل اصلی وخامت جایگاه عزت ایران در جهان، کاهش شدید و مستمر قدرت اقتصادی تحریم شده ایران است. جمهوری اسلامی ایران باید هر چه زودتر از تله تحریم های جهانی خارج شود و به جایگاه قدرتمندی که شایسته ملت ایران در اقتصاد جهانی است بازگردد.

تا زمانی که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از روند بحران کنونی فاصله نگرفته و در خدمت قدرتمندتر کردن ایران در جهان، حل بحران‌های جهانی ایران و رفع تحریم‌های جهانی علیه اقتصاد ایران باشد. متأسفانه نمی‌توانیم جلوی تلاش‌های دشمنان و رقبا علیه ملت ایران و ایران را بگیریم.

3- در مالکیت و حاکمیت ایران بر جزایر تنب بزور، تنب خوز و ابوموسی به گواه اسناد متعدد تاریخی تردیدی نیست و جبهه اصلاحات ایران این موضوع را اساساً غیر قابل مذاکره می داند. و هرگونه ادعای خلاف آن بی اساس و باطل است. حمایت از تمامیت ارضی ایران وظیفه مشترک همه ایرانیان است. وظیفه مبرم همه ما در همه جا و با هر سلیقه و عقیده و موضع سیاسی و فکری و دینی دفاع از کیان ایران است و اجازه ندهیم ناآرامی های تاسف بار و گاه اختلافات اساسی ما را از موضع گیری های مشترک قوی در برابر ایران بازدارد. گستاخی رقبا و مخالفان ایران.

جبهه اصلاحات ایران

اول آبان 1403

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما