به گزارش مانیبان، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت زمان تصویب و اجرای طرح ترافیک جدید شهر تهران توضیح داد: واقعیت این است که اجرای 2 ترافیک فعلی طرح ها و کاهش آلودگی هوا باعث شب های مرده در مناطق مرکزی شده است. تهران را تبدیل کرده و از سوی دیگر منطقه مرکزی پایتخت را شبیه شهر ارواح متروکه کرده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه بروز این پدیده به دلیل برخوردی است که در سال های متوالی با این منطقه داشته ایم، گفت: اکثر شرکت ها و مراکز اداری پایتخت در این قسمت و عمدتا در زمان ماموریت فعالیت دارند. . ساعاتی از روز، اما تغییر در محدوده طرح های ترافیکی لازم است.

هرمزی لزوم اجرای طرح جدید ترافیک را برای برق رسانی به حمل و نقل عمومی و ناوگان خودروهای شخصی دانست و تاکید کرد: مطمئناً در سال آینده برقی سازی انجام می شود و البته سنگ های بسیاری در این زمینه پرتاب شده است.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه مدل خودروهای برقی وارداتی را انتخاب و قرارداد را با چینی ها نهایی کرده ایم، گفت: خرید 2 هزار اتوبوس برقی 12 متری، 10 هزار تاکسی، 10 هزار وانت و 100 هزار موتورسیکلت برقی. با چینی ها قطعی است و امیدواریم تا عید تعداد قابل توجهی از آنها در خیابان های شهر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: تهران سالی یک ماه را در ترافیک می گذراند/ هدر رفت 12 میلیون لیتر بنزین در ترافیک پایتخت/ بنزین فقط نوک کوه یخ هزینه هاست!

وی یادآور شد: با این سرعت برق رسانی، یکی یکی از الزامات ما تغییر طرح ترافیک است و مانند پاریس و پکن باید خودروهای برقی در دایره طرح ترافیک تردد کنند و خودروهای معمولی نیز با ضریب دو برابری تردد کنند.

هرمزی گفت: در طرح ترافیک جدید، طرح های ترافیکی اصلی و کاهش آلودگی هوا ادغام می شود و ممکن است دامنه آنها کاهش یابد، زیرا هر چه دامنه این طرح را بیشتر کنیم، مرکز تهران را در شب خالی و مرده می کند. .


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما