دانستنی ها

آینده آیا دست خشک کن ها بهداشتی هستند؟

اگر شما هم جزو کسانی هستید که هنگام رفتن به توالت از دست خشک کن با هوای گرم به جای دستمال کاغذی استفاده می کنید، خبر بدی برای شما داریم.

به گزارش مگتو، به گفته محققان این خشک کن ها کاملاً ناسالم هستند. زیرا در حین کار می‌توانند باکتری‌های موجود در هوا را استنشاق کرده و سپس آن‌ها را روی دست‌های تازه شسته شده که در هوای گرم خشک می‌شوند، تخلیه کنند.

برای بررسی این احتمال، دانشمندان صفحات آزمایشی را زیر دست خشک کن های بسته در دستشویی قرار دادند و سپس آنها را به آزمایشگاه میکروبیولوژی بردند. این ظروف به مدت تقریبی 2 دقیقه در زیر دستگاه مهر و موم شده قرار گرفتند، اما تقریباً یک کلنی باکتری روی برخی از ظروف آزمایشگاهی رشد کرد.

آنها سپس این ظروف را تنها به مدت 30 ثانیه زیر نور قرار دادند و زیر میکروسکوپ دیدند که تقریباً 254 کلونی باکتری در برخی از این ظروف رشد می کنند. مطمئناً اکثر صفحات دارای 18 تا 60 کلونی باکتری بودند.

برای پاسخ به این سوال که آیا این باکتری ها از هوای توالت به داخل دستگاه کشیده می شوند و پخش می شوند یا اینکه خود دستگاه حاوی این باکتری ها است و به مرور زمان تکثیر می شود، فیلتر هپا که حتی کوچکترین ذرات موجود در هوا را جذب می کند پاسخگو است. . نتیجه نهایی نشان داد که بیشتر باکتری‌های موجود در این دستگاه‌های خشک‌کن از هوای حمام می‌آیند و دستگاه تمام این میکروب‌ها را جذب کرده و در حین خشک کردن دست‌ها، آن‌ها را به دست‌ها پخش می‌کند.

پس چگونه باکتری ها در هوای حمام پخش می شوند؟

با هر بار شستشوی توالت، مقداری میکروب در هوا منتشر می شود. این گرد و غبار که می‌توان آن را «فضای فوق‌العاده» نامید، 6 متر مربع را پر می‌کند. باکتری کلستریدیوم دیفیسیل که در مدفوع یافت می شود اغلب باعث عفونت های روده ای در بیمارستان ها می شود.

به گفته محققان و متخصصان سلامت، برای جلوگیری از انتقال باکتری‌های موجود در هوا به دست‌ها، باید دست‌های خود را پس از شستشو خشک کنید. با این حال، به جای خشک کن از دستمال کاغذی شخصی استفاده کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا