دانستنی ها

آیا پیاده روی خطر مرگ زودرس را کاهش می دهد؟

براساس یک تحقیق روزانه با ۸،۸۰۰ قدم پیاده‌روی  خطر مرگ و میر زودرس و ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهید.

اگرچه بسیاری از مردم فکر می کنند که یک پیاده روی سالم شامل 10000 قدم در روز می شود، یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیاده روی 8800 قدم در روز ممکن است خطر مرگ زودرس و بیماری قلبی را کاهش دهد.

به گزارش بازتاب آنلاین، مطالعه جدیدی از اسپانیا نشان داد که انجام 8800 قدم (معادل 6 کیلومتر) در روز می تواند خطر مرگ زودرس را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این اولین مطالعه برای اندازه گیری تعداد ایده آل قدم هایی است که باید در روز پیاده روی کنید و نشان می دهد که دوره های کوتاه فعالیت بدنی ممکن است خطر بیماری قلبی و مرگ را کاهش دهد.

محققان رابطه بین تعداد قدم ها و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی و سایر عوامل را بررسی کردند و دریافتند که 8800 قدم برای پیاده روی روزانه ایده آل است و می تواند به طور قابل توجهی خطر مرگ را کاهش دهد.
افزایش تعداد قدم ها سلامت کلی را بهبود می بخشد

به گفته محققان، برای بسیاری از افراد، پیاده روی 7000 تا 9000 قدم در روز آسان تر از 10000 قدم به نظر می رسد. از سوی دیگر، افزایش تعداد گام‌های روزانه به میزان 500 قدم، مزایای پیاده‌روی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. به سادگی زمان پیاده روی خود را هر بار حدود 10 دقیقه (حدود 1000 قدم) افزایش دهید.

با پیروی از این نکته، هرکسی در هر سطح تناسب اندام می تواند به تدریج قدم های روزانه خود را افزایش دهد نه اینکه 10000 قدم یا بیشتر را در یک زمان هدف قرار دهد. افزودن حتی کوچکترین گام در طول پیاده روی مفید خواهد بود و سلامت شما را بهبود می بخشد.

این تحقیق همچنین به موضوعات زیر به تفصیل پرداخته است:

2600 قدم در روز خطر مرگ را تا 8 درصد کاهش می دهد.

2800 قدم در روز عملکرد قلب را تقویت می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 11 درصد کاهش می دهد.

در مقیاس بالاتر، 8800 قدم در روز با کاهش 60 درصدی خطر مرگ همراه است و 7200 قدم با کاهش 51 درصدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همراه است.

با افزایش سرعت می توانید فواید پیاده روی خود را دوچندان کنید. این مطالعه نشان می دهد که پیاده روی سریع نیز با کاهش خطر مرگ مرتبط است. پیاده روی با سرعت زیاد، شدت و سختی ورزش را افزایش می دهد. همین مشکل تغییرات فیزیولوژیکی را تسریع می کند و شما را به اهداف مورد نظرتان (کاهش وزن، کاهش چربی و …) نزدیک می کند.

چگونه هر روز تعداد قدم‌های بیشتری برداریم؟

اگر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، زودتر از زمان معمول از اتوبوس یا قطار پیاده شوید تا بخشی از مسیر را پیاده روی کنید.

اگر خودتان رانندگی می کنید، کمی دورتر از مقصد خود پارک کنید و بقیه مسیر را پیاده روی کنید.

چند دقیقه از وقت آزاد خود را در خانه بگذرانید، حتی اگر 5-10 دقیقه باشد.

به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا