آیا صنعت خودرو در شش ماهه دوم ادامه خواهد داشت؟

به گزارش بازتاب آنلاین، با توجه به تنش 6 ماهه ای که پشت سر گذاشتیم و با توجه به اتفاقاتی مانند سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور کشور و تشدید تنش های منطقه ای، پیش بینی می شد بیش از 3 میلیون نفر در این نشست شرکت کنند. قرعه کشی بزرگ در بخش ایران خودرو و حتی شایعه افزایش قیمت بنزین در سال جاری می تواند تاثیر منفی و بدی بر بازار خودرو داشته باشد.

اقتصاد آنلاین در پیامی نوشت: رکود حاکم بر بازار خودرو در شش ماهه نخست سال جاری بی سابقه بود و بسیاری از کارشناسان بازار خودرو را شگفت زده کرد. همه وقایع می‌توانند تأثیر منفی بر بازار خودرو داشته باشند، اما واکنش بازار به آن‌ها چه بود؟ این موضوعات

بررسی های انجام شده در بازار خودرو نشان می دهد که در 6 ماه گذشته تغییرات قیمتی قابل توجهی برای بسیاری از خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی رخ نداده است. حتی برخی از خودروها با وجود افزایش قیمت درب های کارخانه با این مقایسه می شوند فروردین آنها امسال کاهش قیمت را تجربه کردند.

کدام خودروها در بازار ارزان بودند؟

برای تحلیل دقیق تری از توسعه بازار خودرو بد نیست رفتار قیمتی 6 خودروی محبوب خانگی و مونتاژی از ابتدای سال تاکنون را بررسی کنیم. کوییک اس و سورن پلاس دو نماینده خودروهای داخلی در بازار و جک J4، ام وی ام ایکس 22 پرو، آریزو 5 اسپرت و هایما 8 اس از محصولات مونتاژی بازار محسوب می شوند و تغییرات قیمتی آنها به شرح زیر است.

تغییرات قیمت 6 خودرو در بازار

همانطور که مشاهده می کنید، هر 6 خودروی جدول در مقایسه با یکدیگر قرار دارند فروردین 1403 کاهش قیمت را تجربه کرد، اما بزرگی این کاهش قیمت برابر نیست. عجیب ترین نکته این است که با وجود افزایش قیمت درب کارخانه هر چهار محصول مونتاژی در جدول، قیمت این خودروها در بازار کاهش یافته است و این در حالی است که در این 6 ماه تمامی عوامل موثر بر قیمت افزایش داشته است.

البته تاثیر ثبات نرخ ارز در بازار آزاد بر رکود بازار خودرو را نمی توان نادیده گرفت. ثباتی که از سال گذشته و در راستای سیاست های انقباضی دولت شکل گرفته است، با وجود تورم دو رقمی سالانه در اقتصاد ایران، هر لحظه ممکن است با تغییر تصمیم دولت افزایش چشمگیری پیدا کند.

اما تجربه نشان داده است که اگر در ایران به محصولی نیاز دارید، بهتر است هر چه زودتر آن را خریداری کنید. صرف نظر از اینکه ممکن است این کالا در چند ماه آینده ارزان شود یا خیر.

217.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما