اخبار روز

آیا سکه هنوز می درخشد؟


قیمت طلا و ارز در هفته گذشته افزایش یافت. بازار طلا به دلیل افزایش قیمت دلار دارای نوسانات صعودی بود و طلای جهانی بازیگر فعالی در تعیین قیمت بازار داخلی طلا است. نبود.

در هفته گذشته قیمت طلا و ارز همگرایی بالایی با قیمت دلار نشان داد و مانند هفته های گذشته قیمت جهانی طلا به دلیل روند نسبتا خنثی تاثیر چندانی بر این بازار نداشت. اپراتورها روند کلی بازارهای مالی را به دلیل تورم و افزایش تقاضا در هفته های پایانی سال صعودی می دانند. کارشناسان اقتصادی پیش بینی قیمت طلا و ارز را منوط به نوسانات قیمت دلار در بازار می دانند.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مطلب، شاخص طلای جهانی با یک دلار کاهش محدود و با قیمت 2044 دلار معامله می شود.

سکه امامی پنجشنبه دهم اسفند با 210 هزار تومان افزایش با قیمت 34 میلیون تومان به بازار عرضه شد. ارز بهار با 40 هزار تومان افزایش 31 میلیون و 815 هزار تومان معامله شد.

لازم به ذکر است نیم سکه و ربع سکه هر کدام با 50 هزار تومان افزایش به ترتیب 19 میلیون تومان و 12 میلیون تومان فروخته شدند. ارز گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به روز چهارشنبه 6 میلیون و 150 هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته اندکی افزایش یافت. هر مثقال طلای 18 عیار نیز با هفت هزار تومان افزایش 12 میلیون و 559 هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 2500 تومان افزایش به دو میلیون و 900 هزار تومان می رسد. طلای مستعمل نیز دو میلیون و 861 هزار تومان فروخته می شود.

حباب ارز با روند قیمت در روز پنجشنبه نامتعادل بود. حباب ارز امامی هشت هزار تومان، سکه بهار 205 هزار تومان، نیم سکه 55 هزار تومان، ربع سکه سه هزار تومان و سکه گرمی 26 هزار تومان کاهش یافت.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا