دانستنی ها

آیا روغن زیتون باعث تیره شدن پوست می شود؟

روغن زیتون فواید بی شماری دارد. از آن در نگهداری مواد غذایی، لوازم آرایشی، صنایع داروسازی و … استفاده می‌کنند. علاوه بر این، روغن زیتون برای پوست نیز بسیار مفید است. در این مقاله از دلتامگ بررسی کردیم که آیا می توان پوست را با روغن زیتون تیره کرد؟

آیا تیرگی پوست با روغن زیتون ممکن است؟

اگر از خود می پرسید که آیا روغن زیتون پوست را تیره می کند، باید به شما بگوییم نه! روغن زیتون در شفاف سازی پوست شما بسیار موثر است. روغن زیتون یکی از مواد طبیعی است که می تواند به روشن کردن رنگ پوست تیره کمک کند.

آیا روغن زیتون رنگ پوست را روشن می کند؟

بله، روغن زیتون یکی از موثرترین روغن ها برای روشن شدن پوست است. وقتی مقدار مساوی روغن زیتون و آب لیمو را روی پوست بمالید، رنگ پوست را یکدست می کند. لک، کک و مک و تغییر رنگ پوست را کاهش می دهد و به پوست درخشندگی سالمی می بخشد.

بهترین فواید روغن زیتون برای پوست

سرشار از آنتی اکسیدان

روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان مانند اسید اولئیک و اسکوالن است که به محافظت از پوست در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد که روند پیری پوست را تسریع می کنند، کمک می کند.

مرطوب کننده

روغن زیتون را می توان به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کرد زیرا حاوی اسیدهای چرب ضروری است. خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و آن را صاف، نرم و براق نگه می دارد. از آنجایی که روغن زیتون مرطوب کننده خوبی است، به مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشک شدن آن در فصل زمستان کمک می کند و در عین حال پوست را نرم و براق می کند.

درمان جوش سر سیاه و سر سفید

روغن زیتون یک راه حل طبیعی برای جوش های سرسیاه و سرسفید است. با جذب کثیفی های انباشته شده منافذ را باز می کند و با جوش های سفید و سیاه مقابله می کند.

شفا دهنده و نجات دهنده

با ماساژ معمولی روغن زیتون، جای زخم و آکنه را می توان از بین برد و پوست شما را بدون لک باقی گذاشت.

سلول های پوست را تجدید می کند

برخلاف سایر محصولات زیبایی گران قیمت، روغن زیتون به طور طبیعی سلول های پوست ما را ترمیم می کند. حاوی ویتامین E، فلاونوئیدها و پلی فنول ها است که گردش سلول های پوست را بهبود می بخشد و پوست شما را از درون سالم و درخشان می کند.

ماهیت ضد میکروبی دارد

روغن زیتون می تواند به درمان عفونت های پوستی کمک کند زیرا دارای فعالیت ضد میکروبی در برابر باکتری ها، قارچ ها و ویروس های مختلف است.

منبع: مجله دلتا

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا