اخبار روز

آیا دانشگاه پیام نور حذف می شود؟

زلفی گل درباره ادغام دانشگاه پیام نور با دانشگاه‌های دیگر اظهار داشت:این دانشگاه این شرایط برای افرادی که نمی توانند حضوری به دانشگاه بروند فراهم کرده که به صورت غیر حضوری درس بخوانند.

وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت های این دانشگاه برای حدود یک و نیم میلیون دانشجو در نظر گرفته شده است، طبیعی است که این ظرفیت‌ها باید با هماهنگی سایر دانشگاه‌ها به کار گرفته شود، اما این دانشگاه از بخش‌های آموزشی اصلیست که بیشتر برای خانواده‌های کم برخوردار است.

وزیر علوم در خصوص انتقاد دانشجویان از افزایش شهریه دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور تقریبا خودمختار است و درصد کمی از هزینه های دانشگاه توسط دولت تامین می شود. وزیر علوم افزایش شهریه دانشگاه پیام نور را ناشی از کاهش تعداد دانشجو و هزینه های ثابت این دانشگاه دانست و گفت: انتظار می رود برای مدیریت هزینه ها، تعداد معلمان واحد فاقد واحد باشند. برای تدریس در دانشگاه فنی و حرفه ای و سایر دانشگاه ها به منظور تامین هزینه های دانشگاه تدریس خواهد کرد. پیام نور کاهش یافته و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد، طبیعی است که با توجه به تورم سالانه هزینه ها افزایش یافته است که این امر نیز بر افزایش شهریه تاثیرگذار است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا