اخبار روز

“یارانه دستمزد” به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟/ لینک ثبت نام

به گزارش پی ام آپ؛ طرح یارانه دستمزد یکی از موثرترین طرح های وزارت کار در زمینه اشتغال و بازار کار است که بر اساس آن در صورت استخدام کارگر برای اولین بار در واحدهای اقتصادی توسط کارفرمایان، 30 درصد میزان حقوق مصوب شورای عالی کار برای مدت یکسال توسط دولت یارانه می شود. طرح یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه های استخدام نیروی جدید برای کارفرمایان و حفظ تولید، حفظ اشتغال، افزایش فرصت های شغلی اجرا می شود؛ در واقع، حمایت از شرکت ها و تعاونی های خصوصی در کشور و مناطق با فرصت های شغلی کم در کشور در اولویت اجرا هستند.

شغل اولی ها، فارغ التحصیلان، جوانان جویای کار و بیکار و همچنین شرکت های رسمی اقتصادی فعال در کمتر شهرهای مورد نظر جامعه هدف این طرح هستند نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد نشان می دهد که تاکنون 590 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد 36 هزار و 405 نفر موفق به انعقاد قرارداد کار شده اند.

"یارانه دستمزد" به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟/ لینک ثبت نام

این نتایج نشان می دهد که تعداد متقاضیان دریافت یارانه دستمزد نسبت به ماه های گذشته افزایش یافته و قراردادهای بیشتری منعقد شده و 6991 بازرگان از این طرح استقبال کرده اند.

در بررسی استانی استان های خوزستان، مازندران و کرمانشاه بیشترین تعداد داوطلب و جویای کار ثبت نام شده را به خود اختصاص داده اند. شرایط مشمولان برای برخورداری از مزایای طرح یارانه دستمزد، داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر و سن داوطلبان و جویندگان کار است. حداکثر 27 سال؛ شرط سنی زنان سرپرست خانوار جویای کار 45 سال تعیین شده است.

"یارانه دستمزد" به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟/ لینک ثبت نام

طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف ایجاد اشتغال در بنگاه های خرد، کوچک و متوسط ​​و همچنین ایجاد زمینه برای اشتغال فارغ التحصیلان دیپلم و مقاطع تحصیلی عالی کسب مهارت و تجربه توسط کارجویان به ویژه کارگروه اول از طریق تعامل با نیروهای متخصص و مجرب، انتقال دانش و فناوری نوین بنگاه اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش تعاونی و خصوصی توسعه یافته است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طرح را با هدف کاهش هزینه های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور تداوم و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت های شغلی در بازار کار و حمایت از تعاونی ها اجرا کرده است. و شرکت های بخش خصوصی که به گفته فعالان اقتصادی اجرای آن موجب تحرک و رونق اشتغال و بازار کار کشور می شود.

متقاضیان و کارفرمایان می توانند با ورود به سامانه https://pyd.mcls.gov.ir وزارت کار و ثبت نام برای بهره مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه حقوق اقدام کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا