اخبار روز

آیا استفاده از طرح کالابرگ الکترونیک اجباری است؟

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول استفاده از طرح کالابرگ الکترونیک هستند.

سیدرضا یحیوی با اشاره به اضافه شدن دهک های ششم و هفتم درآمدی به طرح الکترونیک کالابرگ گفت: از ابتدای هفته گذشته دهک های ششم و هفتم درآمدی و دهک های اول تا پنجم مشمول دریافت وصول شدند. امتیاز تشویقی طرح کالابرگ و در صورت خرید 200 هزار تومانی مبلغ یارانه خود از بین 11 قلم سبد غذایی تعریف شده، مشمول دریافت 120 هزار تومان یارانه تشویقی می شوند. به عبارت دیگر با اجرای این طرح، یارانه دهک های یکم تا سوم درآمدی به 520 هزار تومان و یارانه دهک های چهارم تا هفتم به 420 هزار تومان افزایش می یابد.

وی افزود: به این دهک ها همان اعتبار 120 هزار تومانی در صورت خرید یکی از 11 اقلام تعریف شده در سبد غذایی باید اضافه شود.

معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر میزان استقبال مردم از این طرح، اعلام کرد: در حال حاضر 60 میلیون نفر در کشور مشمول استفاده از کالابرگ الکترونیکی هستند. و این مورد از ابتدای اجرای پروژه کالابرگ بوده است. الکترونیک تاکنون بیش از 17 میلیون نفر (بیش از 5 میلیون خانوار که معادل بیش از 20 درصد جمعیت 60 میلیون نفری است) در این طرح شرکت کرده و از مزایای طرح بهره مند شده اند.

به گفته یحیوی، در ششمین مرحله اجرای طرح کاتالوگ الکترونیکی که دهک های درآمدی 6 و 7 اضافه شدند، از شنبه (30 مهرماه) تا چهارشنبه (4 مهرماه) نزدیک به 4 میلیون نفر شرکت کردند که در این میان مشارکت برجسته بود. . دهک های 6 و 7. درآمدی معادل 800 هزار نفر.

بر اساس اظهارات آنها بیشترین سهم در استفاده از امتیازهای تشویقی طرح کالابرگ در دهک های پایین بوده است.

یحیوی در ادامه به اقدامات وزارت رفاه اجتماعی برای سهولت استفاده از کالابرگ پرداخت و افزود: برای تسهیل خرید مردم، وزارت رفاه اجتماعی با فروشگاه های اینترنتی وارد مذاکره شده است. در حال حاضر زیرساخت های لازم برای این اقدام وجود دارد و امکان خرید در فروشگاه اینترنتی «اسنپ مارکت» پروژه کالابرگ الکترونیک وجود دارد. همچنین با چندین فروشگاه اینترنتی دیگر صحبت کرده ایم و تست های فنی آنها در حال انجام است و در هفته های آینده این فروشگاه ها نیز به شبکه کالابرگ متصل خواهند شد.

پاسخ به متداول ترین سوال مردم در مورد طرح کاتالوگ الکترونیکی.

معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به یکی از سوالات متداول مردم در خصوص این طرح، تصریح کرد: یکی از سوالات متداول مردم این است که آیا استفاده از این طرح طرح اجباری است و برای خرید سبد غذایی حتما باید یارانه پرداخت کرد؟ پاسخ این سوال روشن است و آن این است که خرید کالابرگ هیچ چیز «اجباری» ندارد. مردم می توانند مانند گذشته یارانه نقدی خود را دریافت و استفاده کنند یا با ورود به فرآیند خرید کالا از مشوق های خود استفاده کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا