مارال بنی آدام یکی از بازیگران موفق تئاتر است که کمتر در قاب عکس دیده ایم. او از جمله بازیگرانی است که سال ها در تئاتر فعالیت می کند و فیلمی با کارنامه درخشان خلق کرده است. او چند سالی است که در سینما و شبکه های تلویزیونی داخلی فعالیت می کند. او در فیلم «در آغوش درخت» به خوبی توانست نقشی محوری و بسیار دشوار را ایفا کند.

به گزارش بازتاب آنلاین، «در آغوش درخت» اولین فیلم بلند بابک خواجه پاشا و نماینده ایران در اسکار 2025 است که این فیلم در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر نامزد هشتم شد و توانست جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کند. اولین فیلم شاید این فیلم به عنوان یک مدعی اسکار اثر قابل قبولی به نظر نرسد، اما نمی توان به راحتی از قدرت بازی مارال بنی آدام در این فیلم گذشت. نگاهی داریم به بازی موفق این بازیگر.

مارال بنی آدم در فیلم «در آغوش درخت» نقش زنی به نام «کیمیا» را بازی می کند.

ویژگی ظاهری | در ابتدای فیلم نشانه هایی از خستگی و وضعیت روحی نامناسب در چهره بنی آدم دیده می شود. از جایی به بعد وقتی دچار بحران می شود، صورتش را رنگ پریده تر می بینیم و بعد می توانیم جای زخم را روی صورتش ببینیم. در صحنه های پایانی اوج ناامیدی و درماندگی در چهره خسته او دیده می شود.

مرال بنی آدم در نقش مادر در فیلم حضور درخشانی دارد
مارال بنی آدم در فیلم «ار آغوس درم» بازی درخشانی دارد.

اهمیت نقش | بنی آدم نقش زنی به نام کیمیا را بازی می کند که سال هاست ازدواج کرده و دو فرزند خردسال دارد. زندگی او با همسرش به بن بست رسیده و تصمیم به طلاق گرفته اند. مشاور به آنها می گوید که ولایت هر بچه باید باشد یکی از طرف والدین اما بچه ها چنین شرایطی را نمی پذیرند و سعی می کنند از این ماجرا دوری کنند. نکته مهم در مورد شخصیت کیمیا این است که او سال ها پیش مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و فوبیای دوری دارد و از آنجایی که از خانواده اش دور است نمی تواند با او باشد. نبود فرزندانشان به خوبی با هم کنار می آیند. حادثه ای رخ می دهد و کیمیا با جان و دل برای نجات فرزندانش تلاش می کند و عمق ناامیدی و فروپاشی خود را نشان می دهد.

مرال بنی آدم در نقش مادر در فیلم حضور درخشانی دارد
مراب بنی آدم نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای بازی در فیلم «عارقوس تهمرم» شد.

نوع بازی | بنی آدم از ابتدای «در آغوش درخت» شخصیت کیمیا را در قالب مادری جوان به ما ارائه می دهد که در شرایطی پیچیده قرار گرفته است. موقعیتی که برایش غم و اندوه دائمی به همراه دارد و اعصابش را به هم می زند. او باید برخلاف رسم مادرش عمل کند و فرزندانش را به دوری از یکدیگر عادت دهد. او زنی تنها و مستقل است که توانسته از زندگی خود جان سالم به در ببرد، اما بحران جدید زندگی او همه چیز را به هم می زند و در فیلم لحظات تاثیرگذاری را در رابطه با زندگی فرزندانش تجربه می کند. بنی آدام که خود را در یک موقعیت بسیار التهابی قرار داده بود، تلاش یک مادر برای نجات جان فرزندانش را به شکلی کاملا ملموس و واقعی به تصویر کشید. او به داخل آب می پرد، سخت ترین موانع را پشت سر می گذارد و با چهره ای پر از زخم به تلاش خود ادامه می دهد. او به عنوان یک مادر توانسته است احساسات مخاطبان را به تصویر بکشد و آنها را مانند خودش بند بیاورد.

«در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا 17 ساله مرداد عرضه شد و در این مدت توانست حدود 6 میلیارد بفروشد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما