اخبار روز سینما جهان

آنگ لی پیش از دریافت جایزه جدید؛دنیا مدرسه من است/ امیدوار به ساخت بروس لی!

گزارش کردن بازتاب آنلاین از یک طرف آنگ لی باورش نمی شود که 40 سال از فارغ التحصیلی از «مدرسه هنر تیش» در نیویورک می گذرد و با خنده می گوید: «یاد نده! اما در عین حال، او می گوید از زمانی که او در رشته تولید فیلم فارغ التحصیل شده است، تغییر چندانی نکرده است.

او می گوید: چه 40 سال، چه 15 سال یا حتی 2 ماه، حرفه من ادامه مدرسه به نظر می رسد. من دوست دارم فکر کنم که همیشه در مدرسه فیلم هستم، پروژه های مختلف می سازم و چگونگی ساخت فیلم را بررسی می کنم. اکنون دنیا مدرسه من است.

لی 69 ساله می‌گوید ساختن فیلم آسان‌تر نشده است، و با وجود اینکه او دو جایزه اسکار را برای کارگردانی کوه بروکبک و زندگی پای برد، اما اگر چیزی باشد که او بگوید، این است که سخت‌تر می‌شود!

آنگ لی ابتدا از مدرسه هنر ملی، که اکنون به عنوان دانشگاه ملی هنر تایوان شناخته می شود، در کشور خود فارغ التحصیل شد و سپس از دانشگاه ایلینوی در Urbana-Champaign. او ابتدا تئاتر خواند و فکر می کرد باید بازیگر شود اما بعد به فیلمسازی روی آورد.

او می گوید در آن زمان تنها 4 مدرسه در زمینه تولید فیلم و مطالعات سینما وجود داشت: کلمبیا، نیویورک، UCLA و USC. او برای همه آنها درخواست داد و در نهایت تیش را انتخاب کرد زیرا تنها جایی بود که من را پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ورایتی، اولین فردی که در کالج ملاقات کرد اسپایک لی بود که او را در اتاق تجهیزات مدرسه و بعداً به عنوان یکی به عنوان عضوی از فیلم پایان نامه لی “آرایشگاه تحصیلی جو: ما سرها را خرد کردیم” کار کرد.

لی از همان ابتدا استعداد کار با بازیگران را داشت که شاید دلیل آرزوهای اولیه او برای بازیگر شدن باشد. او خاطرنشان می کند که می توانستم احساسات آنها را درک کنم و با آنها به یک زبان صحبت کنم. برای من کار با بازیگران آسان بود. مدت زیادی طول کشید تا مهارت های بصری را به دست بیاورم، اما بازیگران کارگردانی به طور طبیعی به سراغم آمدند.

این کارگردان پیش از دریافت اولین نامزدی اسکار، چندین بازیگر معروف مانند کیت وینسلت و هیث لجر را در فیلم‌های «حس و احساس» و «کوهستان بروکبک» کارگردانی کرده بود. او همچنین توانایی خوبی در کشف استعدادهای جدید دارد و با فیلم “طوفان یخ” در سال 1997 از بازیگران جوانی مانند توبی مگوایر، الیجا وود و کیتی هلمز استفاده کرد.

او از همکاری با کارگردانان بزرگ قدردانی می کند و به ویژه از ایوی کافمن برای کاوش در جوانی در «طوفان یخ» و «زندگی پی» یاد می کند. اما او همچنین می‌گوید که می‌تواند با بازیگران یک مجموعه ارتباط برقرار کند. می گوید: گاهی به جای اینکه به آنها راهنمایی بدهم، از آنها سؤال می کنم. به آنها انگیزه می دهد که فکر کنند و شخصیت خود را شکل دهند. می درخشند.

اما قطعاً لی از جنبه های بصری و فنی نیز آگاه است و برای این امر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. او اغلب مرزها را جابجا می کند و از تکنولوژی جدید در آثارش استفاده می کند. برای Life of Pi، او با هنرمندان جلوه‌های بصری کار کرد تا حیواناتی را که توسط CGI خلق شده‌اند به‌صورت واقع‌گرایانه ارائه کنند و فیلم خود را به‌صورت سه‌بعدی رندر کنند.

درام او در سال 2016 “راه طولانی بیلی لین بین دو نیمه” اولین فیلمی است که از نرخ فریم بالای 120 فریم در ثانیه استفاده می کند. دستاوردی که با این واقعیت پیچیده است که تنها 5 سینما در جهان می توانند آن را به درستی اکران کنند. لی می گوید هنوز به نرخ فریم بالا علاقه دارد، اما نه در آینده نزدیک. او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند مخاطبان اکنون برای آن آماده هستند یا خیر، با کنایه گفت: باورش سخت است که آن‌ها آماده نیستند.

لی می‌گوید هیچ جاه‌طلبی برای کارگردانی نمایشنامه‌ها ندارد، اگرچه او مدیوم تئاتر را دوست دارد و کار خود را در آن آغاز کرده است. او می گوید: وقتی پشت دوربین قرار گرفتم متوجه شدم اینجا همان جایی است که می خواستم باشم.

او در مورد اجرای تئاتر «زندگی پی» یا اپرای «کوه بروکبک» به طور کلی می گوید که نمی خواهد به مطالب قبلی بازنگری کند و یادآور می شود که هرگز دنباله یا بازسازی فیلمی را کارگردانی نکرده است.

اما او امیدوار است بالاخره در مرحله بعد فیلم قدیمی بروس لی را بسازد. فیلمی که سال ها پیش بیوه رزمی کار و دخترش به این فیلمساز پیشنهاد دادند. لی به یاد می‌آورد: «سال‌ها طول کشید تا به راهی برای ارتباط فکر کنم. وی در ادامه با بیان اینکه شباهت هایی بین خود و لی پیدا کرده است، گفت: از نظر شخصیتی، بروس لی با من تفاوتی ندارد، اما جنبه هایی وجود دارد که با آنها ارتباط برقرار می کنم. مشکل هویتی داشت. او در آرزوی تعلق داشتن، یافتن جای خود بود. من واقعا این را درک می کنم.

پسر این فیلمساز، بازیگر میسون لی، قرار است نقش بروس را بازی کند. او یادآور می شود: “هیچ یک از ما جوان تر نمی شویم.” بنابراین امیدوارم به زودی این فیلم را بسازم.

آنگ لی به زودی به مدرسه بازخواهد گشت تا در 8 آوریل در مراسم Tish Gala 2024 مورد تقدیر قرار گیرد. این جایزه توسط تهیه کننده و تدوینگر نامزد اسکار و امی، ژان تسین، که با او در بخش صدابرداری Lee's Crouching Tiger کار کرده است، به او اهدا خواهد شد. اژدهای پنهان

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا