به گزارش بازتاب آنلاین، سازمان های اطلاعاتی آمریکا به نقل از ایسنا، در بیانیه ای بدون ارائه مدرک مدعی شدند که ایران مسئول هک کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه و رئیس جمهور سابق آمریکا بوده است. و گفت که این نفوذ سایبری بخشی از تلاش های مداخله گسترده تهران بوده است. آنها از سیاست آمریکا می دانند و می توانند بر نتیجه انتخابات تأثیر بگذارند.

این اولین بار است که دولت آمریکا حملات هکری را که بار دیگر خطر دخالت خارجی در انتخابات را افزایش داده است، مقصر می‌داند. ارزیابی اف‌بی‌آی و سایر سازمان‌های اطلاعاتی از چگونگی تبانی ایران با روسیه و چین، علاوه بر دشمنان پیچیده‌تر، همچنان یک مشکل بزرگ است.

این مقامات علاوه بر حمله به کمپین ترامپ، مدعی هستند که ایران تلاش کرده است کمپین کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات نوامبر آمریکا را هک کند.

مقامات فدرال ادعا می کنند که هک و فعالیت های مشابه با هدف ایجاد اختلاف، سوء استفاده از اختلافات در جامعه آمریکا و تأثیر بالقوه بر نتیجه انتخاباتی است که ایران آن را با توجه به تأثیر بالقوه بر منافع امنیت ملی خود به ویژه تأثیرگذار می داند.

اف‌بی‌آی، دفتر مدیر اطلاعات ملی و امنیت سایبری و آژانس امنیت زیرساخت در بیانیه مشترک خود مدعی شدند: «ما شاهد افزایش فعالیت‌های تهاجمی از سوی ایران در این دوره از انتخابات، به‌ویژه عملیات‌های نفوذی با هدف قرار دادن مردم آمریکا و کمپین‌های سایبری بوده‌ایم». آنها انتخابات ریاست جمهوری را هدف گرفته اند

نمایندگی ایران در سازمان ملل این ادعاها را رد کرد و آنها را بی اساس و فاقد هرگونه اعتبار خواند. وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران نه انگیزه و نه قصد دخالت در انتخابات آمریکا را دارد. هیأت ایرانی همچنین از ایالات متحده خواست که مدارک کافی برای حمایت از ادعای خود ارائه کند و در صورت اقدام جنین، ایران نیز به آن پاسخ خواهد داد.

ایالات متحده هنوز جزئیاتی در مورد اینکه چگونه به این نتیجه رسیده است که ایران مسئول هک است، ارائه نکرده است و همچنین نوع اطلاعاتی را که ممکن است از کمپین ترامپ به سرقت رفته باشد، مشخص نکرده است.

با این حال، این بیانیه ادعا می‌کند که آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده مطمئن هستند که ایرانی‌ها از مهندسی اجتماعی و سایر اقدامات برای دسترسی مستقیم به افراد با دسترسی مستقیم به ستادهای انتخاباتی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان استفاده کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است که چنین تلاش‌هایی برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا جدید نیست و ایران و روسیه در گذشته از تاکتیک‌های مداخله‌ای مشابه در انتخابات استفاده کرده‌اند.

311311

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما