اخبار روز

آمریکا از ایجاد یک اسکله شناور برای کمک رسانی به غزه خبر داد

مقامات آمریکایی می گویند یک اسکله شناور موقت برای کمک رسانی به غزه مستقر شده است و انتظار می رود “در چند روز آینده” عملیاتی شود.

به گزارش بی بی سی؛ ZSENTCOM که مسئول فرماندهی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه است، اعلام کرد که اسکله موقت در ساعت 7:40 صبح امروز پنجشنبه (به وقت غزه) در سواحل غزه مستقر شده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده می گوید که هیچ نیروی آمریکایی در طول ساخت این اسکله وارد غزه نشده است.

ایالات متحده این اسکله را که آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده – USAID – می خواست برای تسریع در ارسال مواد غذایی و کمک های بشردوستانه به نوار غزه بسازد و قصد دارد انتقال سریع مواد غذایی و کمک های بشردوستانه را تسهیل کند. قبرس تا ساحل غزه.

ایالات متحده می گوید صدها تن کمک به بنادر قبرس رسیده و پس از بازرسی ها و بررسی های معمول به این سکوهای شناور ارسال خواهد شد.

ستوان برد کوپر، معاون فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت: کشتی های باری بسته های بزرگ کمک را از این بندر شناور که در چند کیلومتری سواحل غزه ساخته شده است، دریافت و حمل خواهند کرد.

انتظار می‌رود کشتی‌های جنگی کوچک نیروی دریایی ایالات متحده با قابلیت حمل 10 تا 15 کامیون، کامیون‌های کمکی را به سواحل غزه ارسال کنند.

از آنجا، کامیون ها در امتداد جاده شناور به سمت ساحل حرکت می کنند تا محموله های خود را در محل تعیین شده تخلیه کنند.

اسکله موقت

دریاسالار کوپر گفت که سازمان ملل متحد و برنامه جهانی غذا (WFP) مجریان اصلی این انتقال کمک های بشردوستانه خواهند بود.

پیش از این شبکه تلویزیونی آمریکایی NBC به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه یدک کشی بندر شناور موقت ساخته شده در بندر اشدود در اسرائیل را آغاز کرد و در چند متری سواحل غزه لنگر انداخت.

اسکله شناور در نوار غزه

همانطور که گفته شد فاصله 5 تا 8 کیلومتری از سواحل نوار غزه برای لنگر انداختن این سکوهای شناور تعیین شده است و سپس جاده موقت کامیون ها به خشکی متصل می شود.

در تحولی دیگر، بریتانیا اعلام کرده است که حدود 100 تن کمک شامل 8400 غرفه پلاستیکی به قبرس ارسال کرده است.

مقامات سازمان ملل می گویند که همکاری بسیار نزدیکی بین آنها و ایالات متحده در ساخت و راه اندازی این بندر شناور وجود داشته است، اگرچه هنوز نگرانی هایی در مورد نحوه عملکرد آن و اینکه چگونه می تواند امنیت بیشتری را برای امدادگران غزه فراهم کند وجود دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا