اخبار روز

آمریکا از استفاده از حریم هوایی قطر و کویت علیه ایران منع شد

همزمان با گمانه زنی ها درباره اقدام تلافی جویانه ایران در پاسخ به حمله تهاجمی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و اظهارات برخی مقامات آمریکایی مبنی بر حمایت از این رژیم، کویت و قطر با هرگونه استفاده از کشورهای سرزمینی خود علیه ایران مخالفت کردند.

قطر و کویت امروز (شنبه) مخالفت خود را با هرگونه استفاده آمریکا از زمین یا حریم هوایی این کشورها علیه ایران اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، همزمان با گمانه زنی ها درباره اقدام تلافی جویانه ایران در پاسخ به حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و اظهارات برخی مقامات آمریکایی مبنی بر حمایت از این رژیم، کویت و قطر هرگونه استقرار در خاک این رژیم را رد کردند. کشورها علیه ایران

دو کشور مذکور به آمریکا اطلاع داده اند که اجازه نخواهند داد این کشور از پایگاه های خود در کویت و قطر علیه ایران استفاده کند. علاوه بر این، هرگونه استفاده از حریم هوایی این دو کشور توسط آمریکا برای اقدامات نظامی علیه ایران را ممنوع کردند.

قطر و کویت نیز بر موضع بی طرفانه و تمایل خود برای اجتناب از درگیری در منطقه تاکید کردند.

هواپیماهای نظامی ایالات متحده در پایگاه های هوایی علی السالم و احمد الجابر در کویت و در پایگاه هوایی العدید در قطر، بزرگترین پایگاه هوایی ایالات متحده در خاورمیانه مستقر هستند.

پیشتر رسانه های آمریکایی به نقل از سه مقام آن کشور اعلام کرده بودند که در روزهای اخیر علیرغم تلاش های آمریکا برای فاصله گرفتن از رژیم صهیونیستی در کنسولگری ایران در ایران، ایرانی ها به چند دولت عربی اطلاع داده اند که واشنگتن را مسئول این حمله می دانند. دمشق پیام ایران این بود که اگر آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل مداخله کند، پایگاه های آمریکا در منطقه مورد حمله قرار خواهند گرفت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا