آغاز عملیات ثبت سفارش خودروهای خارجی پلاک منطقه آزاد انزلی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، در اجرای مصوبه دولت و مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر واردات خودروهای جدید؛ عملیات ارائه خدمات به علاقمندان به خرید خودروهای خارجی با پلاک از محدوده آزاد انزلی؛ توسط این سازمان راه اندازی شد.

بنابراین گزارش اظهار و اعزام کلیه خودروهای مشمول تصویب نامه باید از طریق سامانه جبران تعهد ارزی مناطق آزاد سامانه امور گمرکی (EPL) انجام شود. و در عین حال بر اساس تصویب نامه هیئت حاکمه اقداماتی انجام خواهد شد.

از سوی دیگر دریافت تاییدیه های استاندارد خودرو، رعایت استاندارد آلایندگی، تایید صلاحیت فنی و حرفه ای واردکنندگان خودرو، استعلام اصالت قراردادهای واردات خودرو با شرکت های خارجی و خدمات پس از فروش از طریق حراست یا توسعه بازرگانی وزارتخانه. ساماندهی و رعایت حقوق مصرف کننده یکی از مهم ترین مفاد تصویب نامه هیات دولت برای اجرای ثبت سفارش خودرو در مناطق آزاد صنعتی و تجاری ایران تلقی می شود.

لازم به ذکر است اکنون زیرساخت های اداری ایجاد شده است که شامل حضور نیروی انتظامی، بیمه، گمرک و سایر نهادهای همکار به همراه عزم شرکت های بخش خصوصی با مجوزهای لازم و در روزهای اخیر اولین خودرو است. با ثبت نام در منطقه پس از حدود شش سال مجدداً مجوز گرفته شده است و علاقه مندان به بهره مندی از این تصویب نامه هیئت حاکمه و واردات پلاک خودرو از منطقه آزاد انزلی می توانند به مرکز شماره گذاری خودروهای کشور مراجعه کنند. این سازمان

لازم به ذکر است که در آینده نزدیک پیکاپ های جذابی مانند تویوتا هایلوکس و ام جی T60 نیز وارد منطقه آزاد انزلی شده و مراحل شماره گذاری آن ها انجام خواهد شد.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما