Reyhaneh Eskandari: وقتی صحبت از سینمای مستقل می شود ، این به معنای فیلم هایی است که در خارج از استودیوی بزرگ و بودجه کم توسط تولید کنندگان مستقل یا شرکت های تولیدی کوچک تولید می شوند. این نوع فیلم ها به نویسندگان و کارگردانان فضای آزاد برای بیان موضوعات فرهنگی و اجتماعی ، آزادی در سینمای کمتر تجاری می دهد. علاوه بر این ، موضوعاتی که در فیلم های مستقل سینمایی مورد بررسی قرار می گیرند ، معمولاً از دید سینمای تجاری خارج می شوند. این فیلم ها در جشنواره ها نشان داده می شوند و معمولاً فقط توزیع محدود دارند.

تفاوتهای اصلی بین سینمای مستقل و سینمای تجاری چیست؟

سینمای مستقل از چند طریق با سینمای تجاری متفاوت است. اول ، فیلم های مستقل معمولاً بودجه بسیار کمتری دارند ، به طوری که در این نوع فیلم خطر بیشتری وجود دارد. با این حال ، سینمای تجاری یا سینمای اصلی با بودجه کلان رانندگی می کند. فیلم های تجاری معمولاً به دلیل سرمایه عظیم آن ، مبنای موضوعات معمول سینمای کلاسیک را ایجاد می کنند.

تفاوت دیگر بین سینمای مستقل و جریان اصلی در فرآیند تولید و زمان بندی. فیلم های مستقل به دلیل وسایل محدود و خصوصی انعطاف پذیرتر هستند. در طول سینمای تجاری ، زمان تولید بسیار دقیق است و حتی با فشار زیاد ، عوامل در تلاشند تا از زمان بندی مشخص جلوگیری کنند.

نکته دیگر این است که در فیلم های مستقل کمتر شناخته شده یا مبتدیان استفاده می شود. در این حالت ، سینمای اصلی برای جذب مخاطبان بیشتر از افراد مشهور یا بحث و جدال در فضای مجازی استفاده می شود.

هنگامی که فیلم های تجاری با تبلیغات گسترده در سینمای بزرگ توزیع و نمایش داده می شوند ، فیلم های مستقل معمولاً در جشنواره های فیلم خاصی پخش می شوند.

2 از بهترین فیلم های مستقل

در اینجا برخی از بهترین فیلم های سینمای مستقل آورده شده است.

محبوب/ داستان های انبار

فیلممحبوبیت »، محصول 2 به کارگردانی کوئنتین تارانتینو و با بازی جان تراولتا ، مادربزرگ تورمن و … یکی این یکی از محصولات مستقل سینمایی است که در منطقه طلا و اسکار برای بهترین فیلمنامه اصلی پیروز شده است. در این فیلم ، داستان ها با جرایم همراه هستند. ساختار غیر خطی فیلمنامه سبک بسیاری از فیلم های بعدی آن را تغییر داد.

تصویر “مانند عامیانه”

پروژه جادوگر بلر / پروژه جادوگر بلر

این فیلم توسط دانیل میرک و ادواردو سانچز فیلمبرداری شده و داستان سه فیلم مستند را روایت می کند که در هنگام ایجاد مستند خود در جنگل های مریلند ناپدید می شوند. رئیس Danahu ، Mamil C. Williams و Joshua Leonard در این فیلم اجرا کردند که یک ژانر خزنده دارد. این فیلم که در سال ششم فیلمبرداری شده است ، هیچ جایزه مهمی دریافت نکرد ، اما با فروش بیش از 5 میلیون آمریکا یکی یکی از موفق ترین فیلم های مستقل ، موفقیت مالی است.

خانم سان کوچک / خانم کوچک آفتاب

این فیلم داستان یک خانواده ناخودآگاه را روایت می کند که در این روز در یک سفر جاده ای برای دختر کوچکش در این روز در مسابقات زیبایی شرکت می کند. یکی اعضای خانواده مشکلات شخصی دارند. آفتاب کوچک » او به کارگردانی جاناتان دیتون و والری فریس ، دو جایزه اسکار از جمله بهترین فیلمنامه اصلی را به دست آورد. ابیگیل برکلین ، استیو کارل ، تونی کولت و گلک هوجیار نقش اصلی را در این فیلم ایفا کردند.

نور ماه / مهتاب

این فیلم در سال ششم توسط باری جنکینز فیلمبرداری شده است و بازیگرانی مانند الکس هیرت ، اشتون سندرز و تروان رودز به دوربین رفتند. این فیلم داستان یک مرد جوان آفریقایی -آمریکایی را نشان می دهد که در یک منطقه فقیر در میامی زندگی می کند و مجبور است با مشکلات هویت مقابله کند. این فیلم سه اسکار از جمله بهترین اسکار را به دست آورد.

جونو

این فیلم توسط جیسون ریتمن داستان بارداری در نوجوانان را روایت می کند و قصد دارد کودک را تحویل دهد و شرایط آموزش خود را مدیریت کند. این فیلم سالی است که در آن بازیگرانی مانند الن پیج ، مایکل سارا و جنیفر گارنر حضور دارند. این فیلم برای بهترین فیلمنامه اصلی برنده اسکار شده است.

چرا امروز سینمای مستقل محبوب تر است و جنبش مستقل سینما چیست؟

امروزه ، سینمای مستقل به دلیل دسترسی بیشتر به فیلم سازی مدرن ، فروش آنلاین و تقاضا برای تاریخ اصلی و دیگر سینمای تجاری ، محبوب تر شده است. فیلم های مستقل معمولاً داستانهای متنوع تر ، تجربی ، سیاسی و اجتماعی بودند.
جنبش مستقل سینما به ویژه از 5 سال که در آن کارگردانان و نویسندگان آزادانه از استودیو فراتر می روند ، رشد کرده است.
با این حال ، یکی از مهمترین جنبه های این جنبش را می توان در تعدادی از موارد خاص ذکر کرد.
در ابتدا جنبش فیلم مستقل از دهه 1980 و 1980 آغاز شد و فیلمسازانی مانند مخروط و پیشگامان نیو Welle France ، مانند François Truffaut و Jean -Luk Godard ، این جنبش را جدی تر کردند. در دهه 1980 و 1980 ، سینمای مستقل ثروتمندتر شد.

سینما با نقض قوانین به دنبال آزادی/ تکامل مستقل سینما است

François Tropho

جنبش مستقل سینما ژانرها و شرکتهای تابعه جدیدی را در سینما ایجاد کرد ، مانند فیلم های مستند Mamalcor و Hapier. علاوه بر این ، فیلمساز مستقل توانست در را برای صداهای حاشیه ای باز کند و به موضوعات بازگردد.
محبوبیت سینمای مستقل با ظهور خدمات مدار آنلاین و رسانه های دیجیتال افزایش یافته است. سیستم عامل هایی مانند Netflkis ، Amazon Prime و YouTube مکان بزرگی را برای فیلمسازان مستقل ایجاد کرده اند. جشنواره هایی مانند Sundance ، Tribka و Ken همچنین قادر به ایجاد بسترهای مهم برای فیلمسازان مستقل برای ارائه قراردادهای فروش بودند.

امروزه ، فیلمسازان مستقل همچنان با پیشرفت های تکنولوژیکی ، فیلم سازی با پیشینه پایین و شبکه پشتیبانی جهان ، مرزها را تقاضا می کنند. همچنین یک روند قوی برای عدالت اجتماعی ، فعالیت و هویت ، نژاد و مشکلات مشابه در جنبش مستقل وجود دارد.

آینده سینمای مستقل

آینده سینمای مستقل اکنون فرصت های هیجان انگیز و چالش های مهمی دارد. با توجه به پیشرفت تکنولوژیکی در حال انجام و تغییر در مصرف رسانه ای فیلمسازان مستقل ، فرصت های جدید برای تولید ، فروش و ارتباط با مخاطبان خود یافت شده است. با این حال ، این تغییرات همچنان سؤالاتی در مورد پایداری سینمای مستقل در برابر ادغام شرکت های بزرگ و قانون سیستم عامل های بزرگ می پردازد.

موارد زیر مهمترین و مؤثرترین جنبه های سینمای مستقل آینده است.
اولین نکته این است که با توسعه بیشتر فناوری فیلمبرداری دیجیتال ، فیلم سازی با کیفیت بالاتر ارزان تر و آسان تر شده است. ظهور ابزارهایی مانند تلفن های هوشمند ، دوربین های دیجیتال مقرون به صرفه و نرم افزار پردازش باعث شده است که تولید فیلم دموکراتیک تر شود و این باعث می شود افراد بیشتری در سینما صدای آنها را بشنوند. فیلمسازان مستقل امروز می توانند این فیلم را بدون نیاز به استودیوهای فنی سنتی بسازند ، برخی از آنها حتی روند تولید کار خود را در خانه خود انجام می دهند.

دوم ، فیلمسازان مستقل توزیع کنندگان اصلی فیلم خود را با گسترش سیستم عامل های دیجیتالی مانند Netflix ، Apple TV و غیره پیدا کرده اند. این سیستم عامل ها نه تنها دسترسی مالی به این فیلمسازان را ارائه می دهند ، بلکه توزیع فیلم ها را در سراسر جهان نیز امکان پذیر می کنند. اما یکی یکی از نگرانی های اصلی این سیستم عامل ها این است که با گذشت زمان آنها فقط به مخاطبان گسترده توجه می کنند و فیلم و آثار کوچکتر را که در همان زمان دیده می شود ، ترک می کنند.

سوم جهانی سازی سینمای مستقل است. با توجه به ارتباط جهانی فیلمسازان مستقل با مخاطبان این روند ، سطح فرهنگی روایت و داستانهای قصه گویی و افزایش تولید مشترک بین المللی و همکاری های گسترده تر گسترش یافته است ، زیرا فیلمسازان سعی می کنند منابع را ادغام کنند و توجه فرهنگی بیشتری را به خود جلب کنند.

تأمین مالی و تأمین مالی یکی نکته مهم دیگر سیستم عامل های تأمین مالی مانند کیک استارت و ایندی گوگو به منظور جمع آوری کمک های مالی برای پروژه های خود به ابزاری اساسی برای فیلم سازی مستقل تبدیل شده اند. فیلمسازان مستقل امروز می توانند رویای خود را بدون پشتیبانی از استودیوها به واقعیت تبدیل کنند. در آینده ، فیلمسازان می توانند حتی شجاع تر و ابتکاری تر از امروز باشند.

مورد آخر می تواند تأثیر گسترده اجتماعی و فرهنگی سینمای مستقل باشد ، زیرا این سبک سینما به ویژه بر مشکلات فرهنگی ، مرتبط با هویت و اجتماعی متمرکز است. نقش محیطی ، نژادی و جنسیتی سینما در آینده و فیلمسازان مستقل در این زمینه ها جدی تر خواهند بود. این نشان می دهد که فیلم سازی مستقل ، جدا از فیلم سازی اصلی ، می تواند ریشه های اجتماعی در منطقه را تغییر دهد. از آنجا که این فیلمسازان می توانند دیدگاه های خود را در یک محیط جهانی تر و یکپارچه تر در آینده منعکس کنند.

منبع: مجله مطالعات فیلم

۵۷۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما