اثاثه جشنواره فیلم فجر در روزهای پایانی خود نزدیک می شود. این روزها ، فیلم “مرد آرام” ، “دشت ناتور” ، “موسی کلیم الله” و “کشتن بازی” مهمترین فیلم هایی بودند که در کاخ جشنواره به نمایش گذاشته شدند.

به گفته بازتاب آنلایناین مرد آرام به کارگردانی بهنوش سدگی با زندگی و مسائل مهاجران افغان در ایران سروکار دارد. در عین حال ، این فیلم با ایده جدیدی از فساد و شرط بندی به ابراهیم عزیزی کشیده می شود. در کنار این آثار ، موسی کلیم الله ، به کارگردانی ابراهیم هاتامی کیا و ناتوردشت ، به کارگردانی محمد ریزا کرهرادماندان ، یکی از مهمترین فیلم های این روزهای جشنواره فیلم فجر است. در این پست به این فیلم ها نگاه خواهیم کرد.

مردی آرام به کارگردانی بهنوش سدگی

فیلم با نمای چاه و آن آغاز می شود. چاه در اینجا نه تنها بیانگر تلاش برای زنده ماندن ، بلکه تمثیل وضعیت اجتماعی و روانی شخصیت ها است. این تصویر اولیه می تواند با تأکید بر مفهوم حفاری ، جستجو و در عین حال گل آلود ، به فیلم عمق فلسفی بدهد ، اما روایت قادر به ادامه و گسترش آن نیست. انتخاب نام شخصیت های اصلی ، زمان و گره زدن یکی دخالت گذشته و تکرار و دیگری نوید بخشی از تغییر را می دهد. این فیلم در تلاش است تا این دوگانگی را به نمایش بگذارد ، اما در نهایت ، به جای عمیق تر درگیری شخصیت ها ، فقط تصویری از یک زندگی چرخه دشوار و تکراری را ارائه می دهد. ما نه شکل ملموس فشارهای اجتماعی یا سنتی و نه انگیزه درونی شخصیت ها را احساس می کنیم.

یکی یکی از اصلی ترین مشکلات فیلم ، تضاد در رفتار شخصیت اصلی ، زمان است. از یک طرف ، او به همسر جوان خود می گوید: “اگر من به کسی وابسته باشم” ، او وجود نوعی رفتار متمدن و تفکر برای زن را نشان می دهد ، اما سوال اصلی این است. اگر زمان چنین درک آزادی و اقتدار داشته باشد ، چرا به ازدواج تحمیل شده است. یک مرد آرام قصد دارد تا به مسائل اجتماعی مهاجران افغان و مشکل زایمان بپردازد ، اما نتوانسته است به طور چشمگیری بپردازد و شخصیت ها را توسعه دهد. در نهایت ، فیلم مرد آرام با ریتم نمی تواند کشش لازم را در روایت ایجاد کند.

محمد رضا خاردماندان

فیلم Natur Pillt یکی یکی دیگر از آثار حاضر جشنواره ای است که از مرزهای شک ، اخلاق و مسئولیت انسان عبور می کند و بحران های اجتماعی را در یک داستان پیچیده روایت می کند. داستان از دست دادن کودک در ابتدا مانند یک داستان ساده به نظر می رسد ، اما با گذشت زمان و گسترش بحران به یک بحران عاطفی و اخلاقی تبدیل می شود. با این حال ، این فیلم با ریتم آهسته ، به ویژه در حین تلاش های بی وقفه برای یافتن برخورد یاسنا اسن ، که می تواند با هیجان و تنش همراه باشد تا بهتر شود.

Natur Plain یکی از فیلم های شخصیت دار است که بیشتر بر واکنش های داخلی شخصیت ها و روابط پیچیده انسانی و بحران های روانی آنها متمرکز است. در این نوع فیلم ها ، تحولات شخصیت و روند تغییر داخلی از هر رویداد خارجی مهمتر است. با تمرکز بر شخصیت ها و چالش های درونی آنها ، مخاطب مخاطب را به چالش می کشد و در نهایت تلاش می کند تا تأثیر ماندگار و تأثیرگذار بر ذهن خود داشته باشد.

حاشیه و متن روزهای میانه جشنواره فیلم فجر ؛ از یک مرد آرام برای ترسیم بازی

موسی کلیم الله به کارگردانی ابراهیم هاتامی کیا

فیلم موسی کلیم الله در وسوسه بازسازی شکوهمند و شکوهمند دوران فرعون بسیار اغراق آمیز است که داستان پردازی را فراموش می کند. این فیلم پر از کلیشه های همه فیلم های تاریخی است. ما همان فرعون افتخار مانند The Kings of the Serial در این فیلم را می بینیم. از طرف دیگر ، تصاویر بالا و جلوه های ویژه سعی در جایگزینی جلال دارند ، اما شکست می خورند. دنباله نوزادان در نیل می توانست به یک لحظه چشمگیر تبدیل شود ، اما بیشتر شبیه یک دنباله خنده دار است. در حقیقت ، فیلم یا بیش از حد تأکید بر جلوه های ویژه تلاش ، احساسات را فراموش می کند ، با این حال ، یک ماریلا زاری دارد که این فیلم را تا آخر حمل می کند. در پایان ، موسی کلیم الله چیزی جز یک داستان تکراری نیست.

حاشیه و متن روزهای میانه جشنواره فیلم فجر ؛ از یک مرد آرام برای ترسیم بازی

بازی را به کارگردانی محمد ابراهیم عزیزی بکشید

این فیلم از نظر ساختاری ترکیبی از درام خانوادگی ، جنایتکار و یک تریلر اجتماعی است که حول فوتبال غیرقانونی می چرخد. اما نداشتن مشکلی روایتی منسجم است. بسیاری از صحنه ها نه تنها داستان را تحت فشار قرار نمی دهند بلکه ریتم فیلم را نیز کند می کنند. نمایشی که باید در مورد مرگ مسعود و تلاش برای کشف حقیقت شکل بگیرد ، با قطره های روایی بی شماری منحرف می شود.

داستان فیلم با یک ایده کشیده آغاز می شود. مرگ مشکوک یک فوتبالیست جوان و یک خانواده در مورد شرط بندی و فساد در فوتبال شک دارد ، اما این فیلم در پرداخت این ایده ضعیف است. بسیاری از شخصیت ها منفعل هستند و هیچ تاثیری در داستان ندارند. بازی را یک فیلم بالقوه بالا بکشید ، اما ضعیف است.

حاشیه و متن روزهای میانه جشنواره فیلم فجر ؛ از یک مرد آرام برای ترسیم بازی

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما