ایلنا: جلسه میانه فیلم “Muse Kalimullah” در روز پنجشنبه ، پنجشنبه ، بهمن در سینمای رسانه ای ، چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
محمود رازاوی ، تهیه کننده فیلم در ابتدای جلسه ، اعلام کرد که راه اندازی تیتراسیون در برج میلاد برای همراهان رسانه ای ساخته شده است و این نسخه در جای دیگری نمایش داده نمی شود.
کارگردان ابراهیم هاتامی کیا همچنین بر نقش سید محمود رازوی ، توراج منصوری ، کیوان مغادام و واعظ آلیرزا در تولید این اثر تأکید کرد که این فیلم بدون این افراد ساخته نمی شود. وی در توضیح منابع تحقیقاتی برای نوشتن این اثر برای نویسندگان خود ادامه داد.
مصطفی به عنوان یکی نویسندگان خاطرنشان كردند كه كار تحقیقاتی بر اساس نگرش قفسه سینه زندگی زندگی پیامبر موسی انجام شده است و می گویند: “با این حال ، ما بارها و بارها كتابهای ادیان یهودی را با بیشترین مذاهب ، در تهران با تهران مطالعه كرده ایم. با انجمن یهودیان در تهران. نبود یک نگرش یهودی بسازید ، اما کلمات شیعه یا کلمه دیگری را برای تولید دید مسلمانان در تاریخ پیامبر موسی تولید کنید. از آنجا که به هر حال اختلافاتی وجود دارد ، و به نظر ما ، موسی پیامبر خدا است که اعمال و رفتارهای او مبتنی بر مکاشفه الهی است و ما یک قهرمانانه قهرمانانه می خواستیم. من تحقیقات را با مرحوم جنگجو در سال 3 شروع کردم و سپس به آقای Shorjah خدمت کردم و سرانجام آقای هاتامیکیا بودم.
در بخش دیگری از این جلسه ، بازیگر فیلم ، ماریلا زاری ابراز دلتنگی و خوشحال از حضور در این جلسه: “این یک کار بسیار سنگین بود و من از همه در اینجا تشکر می کنم. من در مورد بازی در این نقش چیزهای زیادی دارم که باید مطرح شود در یک فرصت دیگر.
“این نقش برای من عجیب بود و من قطعاً در مورد تجربیات آنها در زمان راه اندازی آن صحبت خواهم کرد و از آقای هاتامی کیا تشکر می کنم.” برای به دست آوردن این نقش ، این چیزی شبیه به یک معجزه برای من بود و خداوند به من کمک کرد تا آن را اداره کنم و می توانم وارد قلب مخاطبان شوم.
یکی دیگر از بازیگران فرهاد ایش گفت: “او همیشه با مادر موسی بود. فکر می کنم کل بازیگران عالی بودند و در کار اغراق نمی کردند. نبودبشر منشأ این داستان همچنین مربوط به زمینه ای است که این فیلم ایجاد کرده است. یعنی وقتی متن قوی است ، بازیگران می توانند به راحتی در آن متن زندگی کنند. آقای هاتامیکیا نیز بسیار آرام و آهسته وارد بازیگر شد. در گذشته ، هنگامی که من تدریس می کردم ، به دانش آموزان گفتم که آنها خطرناک ترین سد در مقابل شما عمل می کردند ، زیرا می تواند آن را قطع کند ، اما برای بازیگران بسیار ظریف بود.
وی درباره دو مقاله در فیلم گفت: “این برای من جذاب بود که چگونه آنها را دیدند ، زیرا فیلم منفی ترین و مثبت ترین نقش فیلم بود.”
“نقش من یک نقش چالش برانگیز و ترسناک بود ، و من از آقای Hatamikia برای این نقش تشکر می کنم ؛ شاید اگر من شخص دیگری بودم ، طنز با تجربه ای که من آن نقش را به من پیشنهاد ندادم. این اولین بار بود که با این فناوری کار کردیم و همه گروه بسیار ظریف بودند.
وی گفت: “این پروژه برای من باورنکردنی بود ، زیرا این اولین بار بود که با این فناوری کار کردیم.”
توراج منسوری (موزه فیلمبردار کلیم الله) گفت: “این پروژه مانند دستیابی به رویای کودکی بود.” اگر کسی بخواهد کار تیمی را در یک کارگاه نشان دهد ، سینما بهترین نمونه برای گفتن کار گروهی است. هیچ مطالعه ای یک سوم از امکاناتی را که ما دست های خالی می سازیم ، ندارد. شخصی با سابقه ابراهیم هاتامیکیا جسورانه فوق العاده ای را صرف کرده و همه ما را منتقل می کند. اگر او از این امر حمایت نکند ، آقای رازاوی به این نتیجه نمی رسید. البته ، من تأکید می کنم که این کلمات وام نمی گیرند ، زیرا ما در آن زمان می جنگیم.
در بخش دیگری از جلسه ، شکیب قر گفت: “بازیگری برای من یک مسیر مقدس است و برای من بسیار ارزشمند است که بتوانم با آقای هاتامیکیا همکاری کنم. این بسیار خشن بود و تقریباً 1 یا 2 ساعت مصر باستان را دیدم مستندها و با باستان شناسان که آیین ها و رفتارهای مصری را برای به دست آوردن نتیجه دقیق تری بازسازی کرده بودند ، صحبت کردم و احساس افتخار کردم که با بزرگان این پروژه هستم.
در بخش دیگری از جلسه ، آهنگساز کارن هومایونفار در مورد مشکلات این پروژه گفت: “من هرگز با این جلال تجربه ای نداشتم. این یک نقطه عطف و یک نکته است ؛ یعنی جدا از چیزهایی که در مورد فیلم مذهبی ، نکته این است که سینما به سینمای جهانی می رود و بدون این گروه حرفه ای غیرممکن بود.
Keyvan Moghaddam همچنین خاطرنشان کرد: این اولین بار بود که او با صحنه های صحنه ها به طور جدی و این شکل جدید آشنا بود. احساس می کنم یکی یکی از مقدس ترین کارهایی که در حرفه ام می توانستم انجام دهم ، موسی کالیم الله (AS) بود. اولین باری که با آقای هاتامیکیا صحبت کردم ، بدنم این واقعیت را لرزاند که من قصد داشتم یک پروژه دلسرد کننده کوچک داشته باشم ، اما آقای هاتامیکیا آنقدر کار کرد که مجبور شدیم بر ما مسلط شویم.
Alireza Vaez ، مدیر جلوه های ویژه ، همچنین تأکید کرد: شجاعت هاتامیکیا برای حضور در این پروژه ، که اولین اثر فیلمبرداری وی بود ، ارزشمند است. من تحت فشار زیادی قرار گرفتم و می گویم دروازه طلایی ما کار او را پشت سر گذاشت.
هاتامیکیا در این جلسه گفت: “فیلمهایی که من ساختم باید همیشه نفس وقت داشته باشند و بخشی از فیلم پیامبر موسی که انتظار می رود و در این فیلم تعریف می شود. قرآن صریح می گوید که این خانم فاش شده است و من تصمیم خودم نبود و فقط آن را پرتره می کرد.
وی گفت: “با پاسخ به سؤالی در مورد خسته شدن از ساخت این فیلم و ادامه ندادن ، گفت:” همه فکر کرده اند ، این یک فکر احمقانه است ، زیرا من تازه شروع کرده ام و می خواهم این سریال را انجام دهم. ” چیزی بسیار برکت از این سریال وجود داشته است که به ما اعتماد کرده است و اکنون همه ما برای ادامه کار باز هستیم. ما در جزیره ای جمع شده ایم که آن را خواهید دید.
محمود رازاوی همچنین در مورد بودجه فیلم گفت: “این فیلم آغاز سریال پیامبر مرد است که ما بلافاصله انجام می دهیم. در روزهایی که برخی از همکاران من در حال آماده سازی فیلم برای جشنواره ، آقای هاتامی کیا و آقای بودند مانسوری در حال آماده سازی برای شروع سریال بود.