جلسه رسانه ای فیلم “موسی کالیم الله” در روز پنجشنبه ، پنجشنبه ، بهمن در سینمای رسانه ای ، چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
به گفته ایلنا ، فیلمساز محمود رازاوی در ابتدای جلسه اعلام کرد که نسخه منتشر شده از تیتراسیون در برج میلاد برای رسانه ها ساخته شده است و این نسخه در جای دیگر نمایش داده نمی شود.
کارگردان ابراهیم هاتامی کیا همچنین بر نقش سید محمود رازوی ، توراج منصوری ، کیوان مغادام و آلییرزا واعظ در تولید این اثر تأکید کرد که این فیلم بدون این افراد ساخته نمی شود. وی در ادامه به توضیح منابع تحقیقاتی برای نوشتن این اثر برای نویسندگان خود پرداخت.
مصطفی به عنوان یکی نویسندگان خاطرنشان كردند كه كار پژوهش براساس نگرش شیعه زندگی زندگی پیامبر موسی است و می گوید: “با این حال ، ما بارها و بارها كتابهای مذاهب یهودی را با بزرگان آن مذاهب ، در تهران با این موارد مطالعه كرده ایم انجمن یهودیان در تهران. نبود برای ایجاد یک نگرش یهودی ، اما تولید کلمات شیعه یا با کلمه دیگری برای تولید دیدگاه مسلمانان از داستان پیامبر موسی. از آنجا که به هر حال اختلافاتی وجود دارد ، و از نظر ما ، موسی پیامبر از خدا است که تمام اعمال و رفتارهای آنها مبتنی بر مکاشفه الهی است و ما یک قهرمان قهرمانانه می خواستیم. من تحقیقات را با مرحوم جنگجو در سال 3 شروع کردم و سپس به آقای Shorjah خدمت کردم و سرانجام آقای هاتامیکیا بودم.
در بخش دیگری از این جلسه ، بازیگر فیلم ماریلا زاری ابراز دلتنگی و خوشحال از حضور در این گردهمایی کرد: “این یک کار بسیار سنگین بود و من از همه در اینجا تشکر می کنم. من صحبت های زیادی برای بازی در این نقش دارم که باید باشد در یک فرصت دیگر ، نقش پیامبر موسی مانند تلاش بین صفا و مروا بود ، و من آن را همیشه با خود حمل کردم ، اما این تنها فیلمی است که روز گذشته و آخرین احساس کردم. برنامه ای که بخشی از وجودم را احساس کردم و از آن خداحافظی می کنم.
“این نقش برای من عجیب بود و من قطعاً در مورد تجربیات آن در زمان آزادی صحبت خواهم کرد و از آقای هاتامی کیا تشکر می کنم.” برای به دست آوردن این نقش ، این چیزی شبیه به یک معجزه برای من بود و خداوند به من کمک کرد تا آن را اداره کنم و می توانم وارد قلب مخاطب شوم.
یک بازیگر زن دیگر فرهاد آئیش گفت: “من همیشه با مادر موسی بودم. فکر می کنم همه بازیگران عالی بودند و هیچ اغراق آمیز در محل کار نبودبشر منشأ این داستان همچنین مربوط به زمینه ای است که این فیلم ایجاد کرده است. یعنی وقتی متن قوی است ، بازیگران می توانند به راحتی در آن متن زندگی کنند. آقای هاتامیکیا نیز بسیار نرم و آهسته به بازیگر آمد. در گذشته ، هنگامی که من تدریس می کردم ، به دانش آموزان می گفتم که خطرناک ترین سد در مقابل شما عمل می کنند ، زیرا این می تواند شما را مختل کند ، اما برای بازیگران بسیار ظریف بود.
وی در مورد این دو نقش در این فیلم گفت: “این برای من جذاب بود که چگونه من دیده شدم ، زیرا این فیلم منفی ترین و مثبت ترین نقش فیلم بود.”
“نقش من یک نقش چالش برانگیز و ترسناک بود ، و من از آقای هاتامیکیا برای این نقش تشکر می کنم ؛ شاید اگر او شخص دیگری بود ، طنز با تجربه ای که من چنین نقشی به من ارائه نمی داد. این اولین بار بود که با این فناوری کار کردیم و کل گروه بسیار درجه یک بود.
وی گفت: “این پروژه برای من شگفت انگیز بود ، زیرا این اولین بار بود که با این فناوری کار کردیم.”
بهار کیان افشار گفت: “من این فرصت را داشتم که دانشجوی آقای هاتامیکیا را تجربه کنم.” من فکر می کنم این لطف خدا بود که بتواند بخشی از یک پروژه عالی باشد که ممکن است برای اولین بار در ایران تولید شده باشد. از لحظه انتخاب من ، تمام آگاهی و قلبم را داشتم و نمی دانم اگر پیامبر آسیا این بازی را دیده باشد ، آنها چه فکر می کردند. اما من با تمام قلب و زندگی بازی کردم.
Toraj Mansouri (فیلمبردار موسی کالیم الله) گفت: “این پروژه مانند دستیابی به یک رویای کودکی بود.” اگر کسی بخواهد کار تیمی را در یک کارگاه نشان دهد ، سینما بهترین نمونه برای گفتن کار گروهی است. هیچ استودیویی یک سوم از امکاناتی که ما با دست های خالی ساخته ایم ، ندارد. شخصی با پیشینه ابراهیم هاتامیکیا جسورانه فوق العاده ای را صرف کرد و این را برای همه ما ارسال کرد. اگر او در پشت این نبود ، آقای Razavi به این نتیجه نمی رسید. البته من تأکید می کنم که این کلمات وام نمی گیرند ، زیرا ما در آن زمان می جنگیم.
در بخش دیگری از جلسه ، شکیب قیر گفت: “بازیگری برای من یک مسیر مقدس است و برای من بسیار ارزشمند است که بتوانم با آقای هاتامیکیا همکاری کنم. من بسیار خشن بودم و حدود 1 یا 2 ساعت از آن را دیدم مستندهای مصری باستان و با باستان شناسان که آیین ها و رفتارهای مصری را بازسازی کرده بودند ، برای دستیابی به نتیجه دقیق تر صحبت کردم و من افتخار می کردم که با بزرگان این پروژه بازی می کنم.
در بخش دیگری از این جلسه ، آهنگساز کارن هومایونفار در مورد سختی های این پروژه گفت: “من هرگز با این جلال تجربه ای نداشتم. این یک نقطه عطف و نکته است ؛ این بدان معناست که جدا از چیزهایی که درباره فیلم دینی ، فیلم است. نقطه شروع این است که سینما به سینمای جهانی می رود و بدون این گروه حرفه ای غیرممکن بود.
Keyvan Moghaddam همچنین خاطرنشان کرد: این اولین بار بود که من به طور جدی با حرفه طراحی صحنه و این روش جدید آشنا شدم. احساس می کنم یکی یکی از مقدس ترین کارهایی که در حرفه ام می توانستم انجام دهم ، موسی کالیم الله (AS) بود. اولین باری که با آقای هاتامیکیا صحبت کردم ، بدنم این واقعیت را لرزاند که من قصد داشتم کمی پروژه دلهره آور داشته باشم ، اما آقای هاتامیکیا آنقدر سخت کار کرد که مجبور شدیم خودمان را تسلط دهیم.
شاهرام خلیج ، طراح گریم ، همچنین در این جلسه گفت: “این آزمون بود و وظیفه اصلی ما شروع است.
Alireza Vaez ، مدیر جلوه های ویژه ، همچنین تأکید کرد: شجاعت هاتامیکیا برای حضور در این پروژه ، که اولین اثر سینمایی وی بود ، ارزشمند است. او تحت فشار زیادی قرار داشت و من می گویم که دروازه طلایی ما کار او را پشت سر گذاشت.
هاتامیکیا در این جلسه گفت: “فیلمهایی که من ساختم باید همیشه نفس زمان داشته باشند و بخشی از فیلم پیامبر موسی در فیلم انتظار و تعریف آن بود. قرآن صریح می گوید که این خانم فاش شده است و آن من تصمیم خودم نبودم و فقط آن را به تصویر می کشم.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد خسته شدن از ساخت این فیلم و ادامه کار ، گفت: “همه فکر کرده اند ، این یک فکر احمقانه است ، زیرا من به تازگی شروع کرده ام و می خواهم این سریال را بسازم.” با این سریال یک چیز بسیار پر برکت وجود داشته است که به ما اعتماد کرده است و اکنون همه ما برای ادامه کار باز هستیم. ما در جزیره ای جمع شده ایم که آن را خواهید دید.
محمود رازاوی همچنین در مورد بودجه فیلم گفت: “این فیلم آغاز سریال پیامبر موسی است که ما بلافاصله می سازیم. در روزهایی که برخی از همکارانم در حال آماده سازی فیلم برای جشنواره ، آقای هاتامی کیا و آقای بودند منسوری برای شروع سریال در حال آماده سازی بود. ارزان تر از چهار پنج فیلم جشنواره.